5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fenerus

Dashboard probleem aan/uit

Hallo, ik ben nog maar een beginnende mac’cer maar wanneer ik mijn mac’ske opstart, opent het dashboard automatisch. Ik vind dit vervelend. Hoe kan ik het automatisch openen voorkomen (zonder dashboard te verwijderen?)

Groetjes en bedankt

Bijdrager
    MrAcid
    Bijdrager
    fenerus
    ”MrAcid”

http://screencast.com/t/DCfoWKo0s3

Bedankt voor de reactie, ik heb de instructies van uw link gevolgd, maar GEEN resultaat.

Wanneer ik mac opstart, opent dashboard gewoon weer terug.

Moderator
    Poezenbeest

Bedoel je automatisch openen dat het programma opstart en dat er een ‘lampje’ onder het icoon in de dock staat? Dat is normaal en kan geen kwaad. Dashboard is gemaakt om snel oproepbaar te zijn en dus moet het wel openen bij het inloggen. Veel kracht van de processor vergt het niet.

Visueel is het uit de dock slepen van het icoon (gewoon buiten de dock slepen tot er een wolkje ontstaat) de beste oplossing, Dashboard is ook bereikbaar via F4 op de nieuwe toetsenborden.

Als je bedoelt dat Dashboard start en ook opent (je scherm wordt donkerder en je ziet de widgets verschijnen zonder een toets aangeraakt te hebben) als je inlogt, dan is er iets anders aan de hand. In dat geval zou je even duidelijker moeten omschrijven wat er gebeurt.

Bijdrager
    sypie

Systeemvoorkeuren -> accounts -> inloggen -> wat staat daar in de lijst? Als Dashboard er bij staat, zet het uit of verwijder het uit die lijst.

Als je Dashboard ingesteld hebt onder een beeldschermhoek, ga dan naar diezelfde beeldschermhoek toe om Dashboard weer uit te zetten. Kijk hiervoor in Systeemvoorkeuren-> Exposé en Spaces -> Exposé -> controleer welk beeldhoek er ingesteld staat voor Dashboard.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.