30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    bbreukelen

Dashboard heeft geen water

Hallo,

Eergisteren heb ik de final release van Tiger op mijn nieuwe Mac geinst.
    Ik heb een MacMini 1.4 GHz met 512 MB intern geh.

Als ik het Dashboard open en op de + klik, kan ik de Widgets op het Dashboard gooien.
    Als ik dat doe wordt de Widget geplaatst maar ik krijg niet de coole animatie alsof hij in het water gegooid wordt.
    Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd maar zonder succes.
    Ik heb zelfs Tiger opnieuw geinst. met een clean install.

Iemand een idee? Bij anderen heb ik gezien dat het werkt. En dat met dezelfde DVD.

Bedankt,

Boudewijn

Bijdrager
    Esquare

Dat rimpeleffect maakt gebruik van CoreImage: de grafische kaart van de Mac Mini kan dat niet aan.

http://www.apple.com/macosx/features/coreimage/

Bijdrager
    Vin

ik heb ook tiger maar krijg ook niet te zien dat ie in t water wordt gegooid….

Bijdrager
    sgaap

Hoewel apple zegt dat als je geen coreimage hebt de effecten door de cpu zullen worden afgehandeld is dit idd een uitzondering denk ik, je zult iig een kaart moeten hebben die pixel shaders ed ondersteund en dan ook nog eens door coreimage wordt ondersteund

Bijdrager
    lowfi
    ”sic-one”

jij hebt dan ook dezelfde videokaart die in de mac mini zit:)

Bijdrager
    Boskabouter

Tiger is nog niet officieel uit, dus persoonlijk vind ik het ongepast dat je hier gaat vragen hoe het kan dat iets van jouw (illegaal gedownloade??) Tiger het niet doet en dat “dezelfde” DVD het bij anderen wel deed….
    Tot na 29 april zullen we maar zeggen…..

Bijdrager
    bbreukelen

Damn dat is jammer. ik vond het juist zo’n waanzinnige feature.
    Wie weet dat in de volgende update een optie zit om het ook door de CPU af te laten handelen.

Bedankt voor de antwoorden.

”Esquare”

Dat rimpeleffect maakt gebruik van CoreImage: de grafische kaart van de Mac Mini kan dat niet aan.

Bijdrager
    mcdaddy
    ”Boskabouter”

Tiger is nog niet officieel uit, dus persoonlijk vind ik het ongepast dat je hier gaat vragen hoe het kan dat iets van jouw (illegaal gedownloade??) Tiger het niet doet en dat “dezelfde” DVD het bij anderen wel deed….

Het zou kunnen zijn dat ze netjes 500 dollar betaald hebben om een test versie te krijgen :wink:

Bijdrager
    Vin

dat heb ik anders wel gedaan hoor!

Bijdrager
    ivan.roos
    ”sic-one”

Je ibook ondersteunt die functiee nieet.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Boskabouter”

Boskabouter… ik vind dat je eigenlijk een beetje zeurt… eerlijk duurt het langst dus daarom hebben meerdere dit al nu aangeschaft….

Apple heeft de computer te slim gemaakt, zodat we ook test versies van hier en daar kunnen downen… eigen schuld dikke bult… Ja toch???

Bijdrager
    Esquare
    ”Boskabouter”

De eerste tijgertjes zijn al gearriveerd. Dus nu is er echt geen houden meer aan.
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1017&message=13189641

Bijdrager
    iSpons

Weet er iemand welke videokaart er in een eMac zit? (Superdrive, gekocht in 2003)
    en of deze Core Image ondersteunt

alvast bedankt

Moderator
    Lucas Raggers
    ”iSpons”

Weet er iemand welke videokaart er in een eMac zit? (Superdrive, gekocht in 2003)
    en of deze Core Image ondersteunt

alvast bedankt

Hier zit een Ati Radeon 7500 in. Deze ondersteunt zeker geen Core Image.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”mcdaddy”
    ”Boskabouter”

Het zou kunnen zijn dat ze netjes 500 dollar betaald hebben om een test versie te krijgen :wink:

Yeah right;)

Bijdrager
    Hobbes

Hier zijn de kaarten die Core Image ondersteunen:
    ATI Mobility Radeon 9700
    ATI Radeon 9600 XT, 9800 XT, X800 XT
    nVidia GeForce FX Go 5200
    nVidia GeForce FX 5200 Ultra
    nVidia GeForce 6800 Ultra DDL, 6800 GT DDL

Dus de 20″ iMac onderstent het ook?
    Want hier staat : GeForce FX 5200. Is de nVidia GeForce FX Go 5200 een andere er staat nml een Go meer in??

Bijdrager
    Nietzman

Wat een schijnheilig gedoe weer over het wel of niet downloaden van Tiger.

Ja, ik heb Tiger gedownload. Sue me, ik had geen zin om te wachten. Ik krijg hem volgende maand toch in de bus omdat ik ADClid ben.

Bijdrager
    bbrother

Mijn iBook heeft het effect ook niet, ach het word er niet slechter om:)

Bijdrager
    EHRD
    ”mcdaddy”
    ”Boskabouter”

Nee dat is niet mogelijk !!

Bijdrager
    Kremers
    ”Hobbes”

ATI Mobility Radeon 9700

Want hier staat : GeForce FX 5200. Is de nVidia GeForce FX Go 5200 een andere er staat nml een Go meer in??

iMac G5 heeft een FX 500 Ultra, de Go versie is de versie voor notebooks. iMac ondersteunt Core Image dus volledig.

Bijdrager
    Hobbes
    ”Kremers”
    ”Hobbes”

ATI Mobility Radeon 9700

iMac G5 heeft een FX 500 Ultra, de Go versie is de versie voor notebooks. iMac ondersteunt Core Image dus volledig.

Jippie!! :bigsmile:

Bijdrager
    ego

PPfff dat vind ik toch wel jammer, vind dat alle hardware van apple toch wel mag compatibel zijn met zijn nieuwe besturingssysteem….

Mijn ibooke trekt dit allemaal niet meer dan…

Wat voor leuke gadgets kan ik nog allemaal niet draaien met mijn ibook G4 van december???

Bijdrager
    Hobbes
    ”ego”

PPfff dat vind ik toch wel jammer, vind dat alle hardware van apple toch wel mag compatibel zijn met zijn nieuwe besturingssysteem….

Mijn ibooke trekt dit allemaal niet meer dan…

Wat voor leuke gadgets kan ik nog allemaal niet draaien met mijn ibook G4 van december???

Alles!!!
    :sealed:
    64-bit ondersteuning, alle dingen met Core …….;
    -Audio
    64-Bit Audio File Format
    Record more than 4GB of audio into a single file in Core Audio Format.
    -Core Image, -Core Video

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij spettert Dashboard van het scherm. Heel cool!

Bijdrager
    TLM
    ”mcdaddy”
    ”Boskabouter”

Inderdaad kan dat, maar er is ook zoiets als de NDA … en voor zover ik weet is het nog geen 29 april … dus moeten we onze bek houden :sealed:

TLM

Bijdrager
    scab
    ”Nietzman”

… ik had geen zin om te wachten. Ik krijg hem volgende maand toch in de bus omdat ik ADClid ben.

Student, Select of Premier?

Ik ben studentlid en heb eerder wel 10.3 gekregen, maar het zal mij benieuwen…

Bijdrager
    Nietzman
    ”scab”

Student, Select of Premier?

Ik ben studentlid en heb eerder wel 10.3 gekregen, maar het zal mij benieuwen…

Ook student.

Voor zover ik begrepen heb krijgen wij Tiger ook. De beta-releases van Tiger waren aan de anderen voorbehouden, maar de Final van Tiger zouden wij ook moeten krijgen, aangezien er dus ook mensen zijn die Panther 2 of soms ook 3 keer gekregen hebben.

Bijdrager
    maceddy
    ”Esquare”

Ow, daarom zit er binnen een maand een oplossing van Apple aan te komen voor zowel iBooks als Mac minis.

Omdat ze het niet aankunnen:?
    De kaart kan het prima aan, waarom Apple het niet gelijk erin heeft gebouwd is mij ook volslagen onduidelijk….

”mcdaddy”
    ”Boskabouter”

En dus een NDA hebben getekend waarin staat dat ze GEEN info over wat dan ook naar buiten mogen lekken waardoor ze dus alsnog illegaal bezig zouden zijn:)

Bijdrager
    Esquare
    ”maceddy”

Ow, daarom zit er binnen een maand een oplossing van Apple aan te komen voor zowel iBooks als Mac minis.

Ik geloof je op je woord. Maar eh… hoe kom je aan die wijsheid?:|
    Voor zover ik weet is CI namelijk vergelijkbaar met DirectX en is voor de betreffende effecten een DX9-compatibele kaart nodig. De ATI 9200 is een DX8-kaart…

Bijdrager
    maceddy
    ”Esquare”
    ”maceddy”

Ik geloof je op je woord. Maar eh… hoe kom je aan die wijsheid?:|
    Voor zover ik weet is CI namelijk vergelijkbaar met DirectX en is voor de betreffende effecten een DX9-compatibele kaart nodig. De ATI 9200 is een DX8-kaart…

Ik wou dat ik meer wist en meer MOCHT vertellen maar helaas:(
    Maar ik heb vrij betrouwbare bronnen die mij hierover ingelicht hebben….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.