14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Hajinick

Dashboard druppel effect

Op demo’s zie je zo’n “steen in het water” effect als je een nieuw widget opent.

Op mijn machine doet hij dat niet. Komt dit doordat ik nog een 1 GHz Powerbook heb .. of kun je dat effect ergens instellen ?

Bijdrager
    Oupro

Voor het dashboard druppeleffect moet je videokaart Core Image ondersteunen. Wanneer je dan gaat kijken welke macjes wel Core Image ondersteunen blijkt dat je toch al snel terecht komt bij de verse modellen die nog in de winkel liggen. En nieuwe zwaardere videokaart is ook een optie. Hoewel je daar in je Powerbook weinig aan hebt.

Bijdrager
    Hajinick

en hoe kan ik checken of mijn machine Core Imagine ondersteunt ?

Bijdrager
    J-roen

Je kunt kijken of je een “steen in het water” effect ziet als je een widget opend.

Bijdrager
    Blieper

vroeg ik me dus ook al eens af maar idd bij m’n ibook doet ie het niet en bij m’n vrij nieuwe Powerbook G4 wel! :P maar bedankt!

Bijdrager
    JWB
    ”J-roen”

Je kunt kijken of je een “steen in het water” effect ziet als je een widget opend.

Geniaal antwoord! :wink:

Bijdrager
    Yosemite
    ”Hajinick”

en hoe kan ik checken of mijn machine Core Imagine ondersteunt ?

Open Systeemprofiel en kies Video/beeldschermen. Hier zie je o.a. of jouw Mac Core Image en Quartz Extreme ondersteund.

Bijdrager
    error

Ik zou graag willen dat dit druppel effect uit te zetten is. Is drie keer leuk… en dan gaat het net zo ernstig vervelen en irriteren als slecht ontworpen en traag-lopende flash-navigatie.

Helaas heeft Tinkertool nog geen optie gevonden om dat domme effect uit te zetten…

Bijdrager
    Notgib

Ach, ik zou zeggen; geniet van het feit dat ’t werkt. Mijn mac mini ondersteunt het niet:(

Bijdrager
    error

Wees blij!

:D

Bijdrager
    GuusII
    ”ee”

Wees blij!

:D

Nou, een animatie van wel 2,5 seconden, daar zou ik me ook druk om maken…

Bijdrager
    error

Ik maak me ook niet druk… ik vind het alleen zo’n a-functioneel effect. Waarschijnlijk bedoeld om Windows gebruikers te lokken – die vinden dit al snel extreem spectaculair omdat ze normaal gesproken enkel PowerPoint-overgangen gewend zijn.

:evil:

Bijdrager
    WebJ

Heb je ook een hekel aan het omdraaien als je de voorkeuren wilt instellen, ee?

Ik zou blij zijn als m’n computer het zou ondersteunen, het zou nl. waarschijnlijk betekenen dat ik op een snellere/betere computer zou werken dan nu :wink:

Bijdrager
    De Henk

tsja die paar druppels, prima toch ? zo irritant is ’t nou ook weer niet. en geniet maar gewoon van
    de handigheid van de widgets

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.