20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    GodzillaPresley

Dan toch een concurrent voor de iPod?

Ik las net op nu.nl een artikel over de CMtech Live CA-C90 mp3 speler.

Als je het artikel leest, lijkt het alsof hij het tegen de iPod alleen aflegt op het onderdeel ‘opslagcapiciteit’.
    Wat betreft veelzijdigheid scoort ie (veel) hoger, en tja design… blijft een kwestie van smaak. Ik vind de iPod mooier, maar dit ding is ook niet heel lelijk.
    Wat denken jullie?

Bijdrager
    Zeolynx

Ik zou mijn hond er nog niet mee laten lopen!

Bijdrager
    macker

256 MB is dat niet een beetje heel erg weinig voor een apparaat met zoveel mogelijkheden?

Bijdrager
    Applemoes

als je van een “beetje” chroom houdt……

Bijdrager
    Sad

256 MB!!!!

Geen integratie met iTunes en ongeveer 19,25 GigaBytes te weinig opslag ruimte….

Bijdrager
    moodjoo

De duurzaamheid van zo’n onafhankelijke MP3-spelers is meestal ook niet wat het zou moeten zijn.

Moderator
    unSOUND

USB 1.1

Opname in MP3, maximaal 128 kbs.

Bijdrager
    GodzillaPresley
    ”colpolyp”

256 MB!!!!

Geen integratie met iTunes

Dat kan de gemiddelde consument natuurlijk helemaal nix schelen. Veel mensen kennen iTunes niet eens.

Verder is de vraag is natuurlijk of dat ding wel kwaliteit biedt voor 179 euro. Maar de mensen van nu.nl, doorgaands redelijk Apple-minded, zijn wel positief. Ook al is het slechts USB 1.1 en slechts de inderdaad veel te weinige 256 Mb.

Wat betreft opname in maximaal 128 Kbps… Dat gaat niet over de kwaliteit van de Mp3tjes die je op het harde schijfje zet, maar over de opnames met de voice-recorder. Met een iPod kun je helemaal niet opnemen.

Als een onbekend merk hiertoe al in staat is, waar zal, laten we zeggen een Sony, dan binnenkort mee op de proppen komen? En wat moet Apple antwoorden?

Bijdrager
    KarelWillem

hahahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahah ahahahahahaha ahahahahahahah hahahahah ahahahahah ah aha

uch…

512 Mb maximaal. Daar zit ik dan met mijn 2000 224kbps files!

100 lullige popdeuntjes kan ik dan kwijt.

Even een paar fotootjes erbij. Een opnametje maken. Heb ik zeker nog wel ruimte voor 20 deuntjes…

Kicken! Een echte iPod killer is opgestaan.

Bijdrager
    Tuffi

met dat spelletje zal de dierenbescherming wel niet blij zijn :lol:

ahoewel; mensen die aan een parachute hangen afschieten is ook niet echt jovel :P :wink:

Bijdrager
    chm
    ”GodzillaPresley”

Met een iPod kun je helemaal niet opnemen.

Als een onbekend merk hiertoe al in staat is, waar zal, laten we zeggen een Sony, dan binnenkort mee op de proppen komen? En wat moet Apple antwoorden?

Wie zegt dat je met de iPod niet kan opnemen! Dat kan volgens mij&Apple&Griffin wel.:lol:
    http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=T9635LL/A

En voor ongeveer dezelfde prijs heb je een 20GB iPod, dus dit lijkt mij niet echte een concurent!
    Dit noem ik nu duur speelgoed, en iedereen maar beweren dat Apple duur is!

Het enige wat in zijn voordeel spreekt is het tamelijk grote kleurenscherm, maar ik denk dat we dit op de iPod ook mogen verwachten in de toekomst (hopelijk). 8)

Bijdrager
    iAgree

Ja hallo Voice recording, dat is dus niet intressant, ik wil m als hard disc recorder voor muziek met aiff kwaliteit kunnen gebruiken, maar goed dat zal wel niet snel gebeuren.

Bijdrager
    arjosinon

Als je deze speler met een iPod vergelijkt, dan blijft er van deze speler weinig over. Het is leuk hoor, al die extra functionaliteit, maar als je een goede speler wilt, waar gewoon al je muziek op staat, je agenda en je adresgegevens enzovoorts, dan biedt een iPod wel heel erg veel, voor maar weinig euro’s extra.

Het is nou juist dit soort apparaten waar Steve Jobs het over heeft in zijn market-share verhalen. Veel geld voor weinig opslagruimte en overtollige functionaliteit. Ik geef de man volkomen gelijk!

Blijft uiteraard steeds de vraag wat je wilt van een mp3-speler. Moet ‘ie mp3’s afspelen of wil je functies die je zelden gebruikt en daardoor het apparaat onnodig ingewikkeld maken…

Mijn conclusie: dit apparaat legt het af tegen een iPod (of mini).

Bijdrager
    GodzillaPresley

De vraag is natuurlijk of dit ding in het in de winkel bij een gemiddelde consument ook aflegt tegen de iPod. Ik denk van niet, zeker niet met een verkoper van een audio-speciaalzaak (ik noem maar wat), die spullen van Apple meestal maar enge dingen vinden en te vooral te duur. Komt nog bij dat er nog steeds een fabeltje rondgaat dat de iPod alleen voor Macs zijn.
    Dan worden zaken als kleurenscherm, voice-recording en FM-radio ineens verkoopargumenten.

De gemiddele Apple-gebruiker weet natuurlijk wel beter;)

Bijdrager
    iAgree

Olang de groep Apple gebruikers maar groot genoeg blijft om Aplle gezond en levend te houden zal de rest mij niet echt kunnen schelen :lol:

Bijdrager
    maceddy

Jezus, dat ding is dikker dan mn 17″ CRT scherm man:P

Bijdrager
    arjosinon
    ”GodzillaPresley”

De vraag is natuurlijk of dit ding in het in de winkel bij een gemiddelde consument ook aflegt tegen de iPod. Ik denk van niet, zeker niet met een verkoper van een audio-speciaalzaak (ik noem maar wat), die spullen van Apple meestal maar enge dingen vinden en te vooral te duur. Komt nog bij dat er nog steeds een fabeltje rondgaat dat de iPod alleen voor Macs zijn.
    Dan worden zaken als kleurenscherm, voice-recording en FM-radio ineens verkoopargumenten.

De gemiddele Apple-gebruiker weet natuurlijk wel beter;)

Je zou gelijk kunnen hebben. Anderzijds vind ik het zelf nog steeds wel een voorrecht om bij de selecte groep mensen te horen die laten zien over een voldoende intelligentie te beschikken om verstandige keuzes te maken en een goed product uit het aanbod van alle rommel te kunnen halen.

Kortom: ik gebruik Apple producten omdat ze goed functioneren. Ze kosten soms iets meer dan het alledaagse spul, maar daarvan heb ik nog nooit spijt gehad.

Bijdrager
    jangg

Er zijn al talloze iPod-alikes die meer kunnen dan het origineel. Maar behalve kinderen onder de 10 en mensen boven de 60 wil je er niet mee gezien worden. De iPod is ‘hot’. Nog niet helemaal in Nederland (we blijven koopjesjagers) maar in de US en in Japan wel. Alle andere wanabees wekken op z’n best een meewarige glimlach op daar.
    Apple is trouwens helemaal weer ‘in’ daar. Als je op dotmac.com kijkt, vind je daar nogal wat foto’s en video’tjes van mensen die een Apple-tattoo hebben of laten zetten. Kom daar maar eens om bij Sony, Creative of zelfs Microsoft.

Bijdrager
    Elstar

Dat ding is geen concurrent voor de iPod. Mij haal je niet over met een kleurenschermpje en opnamemogelijkheid. FM-radio misschien net wel. Maar een iPod heeft minstens een dag muziek, is gebruiksvriendelijk en is goed geintegreerd met een mp3 programma (en mooi, maar dat overtuigd de meeste consumenten niet). Daarom heb ik die iPod, en meer verwacht ik er niet van.
    Het verschil is: dit is een veredelde usb-stick, en ik wil een veredelde hard-disk.

”GodzillaPresley”

Dat vraag ik me af. Ik denk dat je gelijk hebt dat een verkoper in een audio-speciaalzaak consumenten zo gek kan krijgen om dit ding te kopen. Sterker nog: ik ken iemand die zich zo’n ding heeft laten aansmeren, maar die voelde zich ernstig belazerd.

Een collega van me was onder de indruk van mijn iPod en hij wilde die dus ook. Paar dagen later vertelde hij dat hij ook een iPod had: dat ding was goedkoper en kon opnemen, maar hij had nog wel een paar problemen. Dus ik behulpzaam (en nieuwsgierig) en hij zou zijn iPod de volgende dag meenemen.
    Zijn probleem was dat hij niet wist hoe die nummers zo gecomprimeerd moesten worden dat er 1000 nummers op zijn iPod konden. Wat bleek: de verkoper had hem een “iPod” verkocht van 256MB voor slechts €140,-. Daar passen van zijn lang zal ze leven geen 1000 nummers op, hooguit 5 cd’s.

Tja, daar kan Apple natuurlijk niet tegenop concureren.

iPod is zo’n sterke merknaam geworden dat het tot een soortnaam is uitgegroeid. Er zijn vele fabrikanten die een poging doen om een tweede iPod te maken, maar dat het tot nu toe niet echt gelukt is, zegt veel over het product.

Natuurlijk komt er eens een concurrent of ze zijn er al: een andere collega van mij heeft bijvoorbeeld een apparaat van Creative met 20GB opslag, kleurenscherm en mogelijkheid om film af te spelen! Dat zijn tenminste serieuze opties die de iPod mist.

Bijdrager
    Zweefvliegerke

zou ik toch echt niet kopen, is al duurder dan ipod mini. op de mini geraakt ± 15x meer muziek op en is 2 cm langer, een kleine cm breeder en dunner. het kleurescherm is niet echt nodig want het steekt toch in mn broekzak, javaspelletjes kan je ook op je gsm spelen.
    ik denk niet dat het veel ipods zal “killen”

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.