30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

Dan maar geen Mavericks (voorlopig)

Ik dacht me ook eens te gaan wagen aan 10.9, nu de GM uit is. Maar daar was ik snel op uitgekeken. Diverse apps zorgen voor een complete system freeze, zoals Mail en System preferences. Je zou toch verwachten dat DIE gewoon werken. Ook is het – terwijl overal gezegd wordt dat het snelleren ‘snappier’ zou moeten zijn, rete-traag. Met grote regelmaat vertoont het systeem ‘hickups’ en pauzes in functioneren. Verder vind ik de labels lelijk (klein bolletje ipv de hele finderregel gekleurd) maar dat zal wel persoonlijk zijn. Gauw maar weer 10.8.5 teruggezet. Lang leve de backups.

Bijdrager

Gefeliciteerd.

Bijdrager
    steven079

10.9 ? hoe kom je daaraan dan

Bijdrager
    GoeieDag

Krijgen we dat gejank weer, na iOS 7 (en 10.5, 10.6, 10.7 en 10.8).

Je kunt beter, Night!

Bijdrager
    Emielgroendijk

En dit moest je in een nieuw topic plaatsen omdat?

Sleutelbeheerder
    Night

Nee, ik denk dat het voortkomt uit een steeds sterker gevoel dat Apple de weg een beetje kwijt begint te raken en dat ‘anders’ niet altijd ‘beter’ is.
    OSsen beginnen steeds onoverzichtelijker en ondoorgrondelijker te worden en dat begint me een beetje ‘Windows’ kriebels te geven.
    “Gewoon” even updaten is er niet meer bij en door de spreekwoordelijke bomen is door alle toeters en bellen het bos nauwelijks meer te zien.

Bijdrager
    GoeieDag

Apple de weg kwijt is? Dat hoor ik ook al jaren, en dan afhankelijk van hoelang iemand met Apple spul werkt. Het werd al geroepen bij de overgang van Mac OS 9 naar X, bij de eerste iMac (géééén floppy?!), etc.
    Net als dat Apple nu echt gaat omvallen: http://www.macobserver.com/tmo/death_knell/

Maar er zijn altijd alternatieven; Windows 8 bijvoorbeeld?

Bijdrager
    IGBA
    Night op 06 oktober 2013

Diverse apps zorgen voor een complete system freeze, zoals Mail en System preferences. Je zou toch verwachten dat DIE gewoon werken. Ook is het – terwijl overal gezegd wordt dat het snelleren ‘snappier’ zou moeten zijn, rete-traag.

En dit alles zet jou niet aan het denken? Good, Night.
    (Getikt vanaf een vanaf 10.8.5 geüpdatete MBP met Mavs, die gewoon werkt.)

Sleutelbeheerder
    Night

Ja, dat zet me zéker aan het denken, maar dichterbij een oplossing bracht dat me niet.
    Ik heb een update gedaan van een perfect werkend 10.8.5(update1) systeem op één van de allernieuwste iMacs.
    Dus daar kan het niet aan liggen.

Bijdrager
    MacKevin11
    Night op 06 oktober 2013

Ja, dat zet me zéker aan het denken, maar dichterbij een oplossing bracht dat me niet.
    Ik heb een update gedaan van een perfect werkend 10.8.5(update1) systeem op één van de allernieuwste iMacs.
    Dus daar kan het niet aan liggen.

Natuurlijk kan het daar aan liggen, wat een onzin.

En probeer het dan eerst eens op een aparte partitie zodat, wanneer het niet werkt, je gewoon die partitie verwijderd en weer verder kan.
    Eerste keer dat ik Mavericks installeerde (10.9.b1) werkte het ook voor geen ene meter… Systeem lag er steeds uit (op pauze) omdat het geheugen te vol was terwijl alleen iTunes en de Finder actief waren… blijkbaar zoog kernel-task al die 8gb op…

Sleutelbeheerder
    Night

Zo heb ik het ook gedaan. Werkt het niet naar behoren, kon ik het er zó weer afdonderen.

De volgende vrije dag ga ik eens een ‘kale’ fresh install van 10.8.5 updaten naar 10.9. En dan alle apps die ik nodig acht 1 voor 1 herinstalleren.
    Lopen we vanzelf tegen de boosdoener aan. Maar wat me stoort is dat een “gewone” update dus niet mogelijk blijkt. (ik heb overigens wel bijna alle apps die ik op m’n systeem heb staan getest onder 10.9. Allen (m.u.v. SpamSieve, maar daar krijg ik een dezer dagen een beta update van toegezonden) werkten gewoon zover ik op het eerste gezicht kon nagaan.

En diezelfde Kernel-task vreet ook in 10.8 al veel geheugen. Maar dat schijnt zo te horen en heb er ook geen last van.
    Ik mis een beetje de oplossing van de 10.6 installatie: eerst een kale installatie en de installer plaatst vervolgens alle bestanden terug en laat het oude systeem staan zodat een vergelijk te maken is.

Bijdrager
    MacKevin11

Maar nu gebruik ik 1,1GB hier op een rMBP (intel videokaart atm), dat was onder Mavericks negen van de tien keer boven de 6 GB.

Sleutelbeheerder
    Night

En dan ga je je afvragen waarom die nieuwe Macs nu al minimaal met 4 GB worden uitgerust, met de optie (die voorheen altijd werd gebruikt; 1GB standaard naar 4GB) tot 16 GB uit te breiden:twisted:

Bijdrager
    lekzicht

is er ook al een Nederlandse versie?
    \

Bijdrager
    Koetjesreep

Jongens en meisjes, dames en heren.

We nemen deze post toch niet serieus? 10.9 is onder de kap aangepakt, maar merkbaar voor de gebruiker is het niet echt, want alles is nog op de zelfde plek te vinden. Alle apps doen het zonder te crashen. En mocht dat wel zo zijn, dan is er iets anders aan de hand. Tenzij je een bepaalde stoornis hebt, of iemands adaptief vermogen is om te huilen, is er niks aan de hand. Doorlopen dus:)

Bijdrager
    Verdult

Hier draait Mavericks als een zonnetje

Bijdrager
    Niels

Twee woorden: clean install

En o ja, itt iOS7 GM is de Mavericks GM mogelijk een lagere build dan de daadwerkelijke publieke release.

Sleutelbeheerder
    Night

Met uitzondering van iOS4 dan; die had ook een update t.o.v. de GM in de uiteindelijke release.

Bijdrager
    App-ie

Je wéét je gaat willen updaten jonge…

Bijdrager
    IGBA
    Night op 06 oktober 2013

Maar wat me stoort is dat een “gewone” update dus niet mogelijk blijkt.

Die ‘gewone’ update blijkt wel degelijk mogelijk, want bij mij e.v.a. totaal geen last. Normale applicaties zullen overigens geen problemen veroorzaken: het is bijna altijd spul dat gebruik maakt van extensies, daemons en agents dat dat doet. Lastige klanten zijn vooral ‘verbeteraars’ van Finder en Safari zoals TotalFinder, Pathfinder, XtraFinder, Glims en Glimmerblocker, en de resem apps die gebruik maakt van SIMBL.

Bijdrager
    IGBA

dubbele post

Sleutelbeheerder
    Night

Non of this shit staat op mijn Mac.

Bijdrager
    BoniMacX
    Night op 06 oktober 2013

…ik denk dat het voortkomt uit een steeds sterker gevoel dat Apple de weg een beetje kwijt begint te raken…

je gevoel komt niet overeen met de werkelijkheid, want zie > http://www.onemorething.nl/2013/09/apple-stoot-coca-cola-van-de-troon-als-meest-waardevolle-merk/
    Prettig en vooral zeer winstgevend ‘verloren’ gelopen dan toch.:lol:

Bijdrager
    Xcode
    Night op 06 oktober 2013

Nee, ik denk dat het voortkomt uit een steeds sterker gevoel dat Apple de weg een beetje kwijt begint te raken en dat ‘anders’ niet altijd ‘beter’ is.
    OSsen beginnen steeds onoverzichtelijker en ondoorgrondelijker te worden en dat begint me een beetje ‘Windows’ kriebels te geven.
    “Gewoon” even updaten is er niet meer bij en door de spreekwoordelijke bomen is door alle toeters en bellen het bos nauwelijks meer te zien.

Ik weet niet hoe lang jij al Macs gebruikt, maar ik kan me een artikel van een jaar of vijf á zes geleden in de MacFan herinneren waarin wordt aanbevolen om altijd een schone installatie van een nieuw besturingssysteem te doen. Sindsdien doe ik dat altijd (wanneer ik tijd heb), ondanks het feit dat ik voorheen nooit echt tegen problemen ben aangelopen. Maar, om je een voorbeeld te geven, wat mij wel jarenlang dwars heeft gezeten is Safari! Alhoewel Safari nu een hele volwassen webbrowser is, het was ooit rampzalig slecht en meestal was Firefox de enige uitweg. Dus ook 10 jaar geleden waren er wel eens oneffenheden. Begin niet over Windows kriebels, want als er een systeem is dat significant slechter presteert dan OS X Mavericks, dan is dat wel Windows 8. Alhoewel ik OS X Mavericks zelf nog niet heb geïnstalleerd, gebaseerd op de persberichten kan ik wel concluderen dat het de kloof tussen Windows 8 en OS X met betrekking tot gebruiksgemak alleen nog maar vergroot.

Bijdrager
    IGBA
    Night op 06 oktober 2013

Non of this shit staat op mijn Mac.

Maar welke shit wel?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou, Nou veel s**t hier. Ga dan naar de wc als je moet.
    Ok nu serieus.
    10.8.4 is prima. update naar 10.8.5 laat op mijn macbook air mid 2012 een plat hol geluid ontstaan. 10.8.5s iets beter maar onvoldoende.
    Zo ook met 10.9 GM deze minder goede geluidsweergave. 10.9 GM toch wakeup via bluetooth mogelijk ondanks dat het staat uitgevinkt.
    Ook zie ik bij 10.9 GM meer saturation bij de kleuren. blauw b.v. is paarsers bij vertikale kijkhoek verandering (10.8.4 niet aanwezig).
    Alle kleuren zijn minder zacht dan 10.8.4 (mindere video drivers HD 4000?).
    Voor derest werkt 10.9 GM naar behoren voor zover ik tot nu toe kan zien.
    Nu gebruik ik week 10.8.4.

Bijdrager
    Buzz

Voor al diegenen die op- en aanmerkingen hebben over 10.9: Jullie hebben deze uiteraard netjes via de Apple Developer Portal gedownload, dus dan heb je ook instructies gekregen waar je met je op- en aanmerkingen en bug reports terecht kan. Maak daar alsjeblieft gebruik van, want dan kan het door Apple onderzocht en eventueel aangepast worden, en zullen wij er straks allemaal van kunnen profiteren. Ons hier lastig vallen met Apple doemscenarios op basis van een product dat nog niet is uitgebracht lijkt me verder niet zo productief. Overigens, die nutteloze doemscenarios zijn van alle tijden, blader de topics op dit forum over de introductie van de voorgaande updates er maar eens op na.

Bijdrager
    cids

Mavericks werkt perfect hier…

Bijdrager
    BoniMacX

@buzz: da’s geproken!
    Aan de vooroplopende gebruikers van 10.9 – wat nog geeneens uit is voor de gewone consument – die hier komen sakkeren over oneffenheden er nog steeds in, denk is even na: Elke nieuwe versie van een OS heeft zelfs na officiële vrijgave na maanden lang nog steeds bugs die pas aan het licht komen nadat miljoenen gebruikers gebruik maken van het OS.

Nu al beginnen lullen het gevoel te hebben dat Apple de weg een beetje begint kwijt te raken slaat dan ook nergens op.
    Wie de weg wat kwijt is en afwijkt van het ‘recht pad’ zijn jullie doelbewust zelf.

Moesten jullie developers zijn had je zoals buzz aanhaalt niet op een gewoon forum als dit al je op en aanmerkingen geplaatst.
    Nee, jullie hebben niet betaald voor het nog niet vrijgegeven 10.9 en het al ergens van een torrentsite gehaald.

En daar maar onterecht zeuren en klagen, wat verworden is tot een hobby voor velen.

Bijdrager
    MouseMighty

Je bent een rund als je met nieuwe systeemsoftware op je (productie)machine stunt!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.