4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Raffie

Dagelijks Exchange problemen

Hallo allemaal,

Binnen ons bedrijfje werken we met exchange en dat werkt op zich redelijk alle e-mails in alle mappen worden gesynchroniseerd en dat is het belangrijkste voor ons op elk device up to date de e-mails.

Alleen de laatste maanden (geen echte reden voor) verstuurd exchange een mail soms niet, zegt ie dat de verbinding is verbroken, komen er geen mails binnen, kan ik sommige mappen niet zien en ga zo maar door. Geforceerd stoppen wifi aan en uit zetten en alles wederom opstarten helpt soms wel een dag en daarna wederom problemen.

Langzaam beginnen we een beetje te balen van exchange, maar volgens mij is er geen andere makkelijke oplossing om gewoon onze duizenden e-mails in allerlei mappen en ook de in en outbox te synchroniseren op onze 2 Imacs, 2 Ipads, 2 Iphones en onze Macbook Air.

Hebben jullie tips, niet te moeilijk, ik ben een leek, maar zou deze tips wel door kunnen sturen naar onze provider, we hebben een eigen server voor onze websites, zij regelen alles voor ons, maar hebben ook niet echt een antwoord.

Bijdrager
    psion1

Hoi Raffie,

Probleem kan verschillende oorzaken hebben. Ik geef je hierna een aantal suggesties.
    1. Omvang van de inbox verkleinen (bv tot max 1 jaar historie) en alle daarin staande oudere mails onderbrengen in submappen. Outlook binnen de Mac omgeving heeft meer problemen met grote databases dan aan de Windows kant. Gebruik hier ook beide.
    2. Verder, zoals wellicht bekend, het opnieuw opbouwen van de database (main identity) met de de Microsoft Database Utility.
    3. Ook kun je de inhoud van het cache geheugen verwijderen door op de hoofdmap onder de inbox te selecteren, rechtermuis toets naar eigenschappen en daar Empy Cache te kiezen. Dan worden vervolgens de synchronisatie verschillen vastgesteld en de mailbox in overeenstemming gebracht met het bestand op de Exchange server. Voor die tijd wel backup maken, voor zover niet aanwezig.

Hoop dat je wat hebt aan deze suggesties.

Bijdrager
    macpro

Gebruik je Outlook of Mail?

Bijdrager
    Raffie

Hai,

Sorry voor mijn late reply, ook al vink ik de optie aan mij te mailen als er nieuwe meldingen zijn, krijg ik deze nooit…

Anyway…

Onze inbox is altijd schoon, we hebben we een heleboel mappen met daarin nog meer e-mails, gaat echt richting de tienduizend hier en daar.

@psion
    1 hebben we dus geen last van…
    2 klinkt erg moeilijk, zal ik eens aan mijn provider doorgeven
    3 cache verwijderen…. oei klinkt erg eng… ik begrijp niet zo goed waar de hoofdmap onder de inbox staat..

Een backup van al mijn mails, kan dat ?
    Geen idee hoe ik dat zou moeten doen, kan je dat op dvd branden ?
    We hebben wel een paar gigabyte denk ik.

@macpro, ik werk met mail…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.