4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Raffie

Dagelijks Exchange problemen

Hallo allemaal,

Binnen ons bedrijfje werken we met exchange en dat werkt op zich redelijk alle e-mails in alle mappen worden gesynchroniseerd en dat is het belangrijkste voor ons op elk device up to date de e-mails.

Alleen de laatste maanden (geen echte reden voor) verstuurd exchange een mail soms niet, zegt ie dat de verbinding is verbroken, komen er geen mails binnen, kan ik sommige mappen niet zien en ga zo maar door. Geforceerd stoppen wifi aan en uit zetten en alles wederom opstarten helpt soms wel een dag en daarna wederom problemen.

Langzaam beginnen we een beetje te balen van exchange, maar volgens mij is er geen andere makkelijke oplossing om gewoon onze duizenden e-mails in allerlei mappen en ook de in en outbox te synchroniseren op onze 2 Imacs, 2 Ipads, 2 Iphones en onze Macbook Air.

Hebben jullie tips, niet te moeilijk, ik ben een leek, maar zou deze tips wel door kunnen sturen naar onze provider, we hebben een eigen server voor onze websites, zij regelen alles voor ons, maar hebben ook niet echt een antwoord.

Bijdrager
    psion1

Hoi Raffie,

Probleem kan verschillende oorzaken hebben. Ik geef je hierna een aantal suggesties.
    1. Omvang van de inbox verkleinen (bv tot max 1 jaar historie) en alle daarin staande oudere mails onderbrengen in submappen. Outlook binnen de Mac omgeving heeft meer problemen met grote databases dan aan de Windows kant. Gebruik hier ook beide.
    2. Verder, zoals wellicht bekend, het opnieuw opbouwen van de database (main identity) met de de Microsoft Database Utility.