30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 137)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Dagelijke Kernel panics

Inderdaad, iedere dag krijg ik er zo 6 a 7 keer mee af te rekenen, ik heb toch onlangs een clean instal gedaan ?
    En het gebeurt willekeurig, het blijkt niet uit te maken in welk programma ik aan het werk ben ?
    Wat ook erg opvallend is, ik kan de computer net echt uitzetten ( tenzij in de stekker uittrek).
    Als ik zet uit kies, dan start ie weer op met eerst dat kenmerkende venter wat ook verschijnt na een kernel panic…

Het vervelende is dat ik niet weet waar kijken om een eventuele oorzaak te achterhalen… los van het feit dat ik daar niet echt in thuis ben…

Bijdrager
    Johnyw

En dit is mijn Mac

Bijdrager
    FloorvN

draai eens een Apple hardware test, en kijk eens wat daaruit komt..

Misschien is er wat mis met je ram geheugen, of HDD of iets anders..

Bijdrager
    FloorvN

Bijdrager
    Brombeer

Nieuw is jouw probleem niet.

Bijdrager
    iMad

Welk type HDD zit er in die iMac?

Er was voor ik geloof ook jouw iMac een vervangings Programma.
    Cardservices

Je kan eens contact met hun opnemen en vragen of zie nog kunnen achterhalen of jouw iMac voor dat Programma in aanmerking komt.
    Het programma loopt niet meer en dat zou betekenen dat je je HDD moet vervangen, door bijv. een SSD.

Bijdrager
    Johnyw

Bedaknt voor de wijze raad.
    Alvorens ik eens dat cardservices bekijk dit : Als ik de hardware test wil opstarten ( d-toets) dan lukt dit gewoon niet !
    Ik heb dt al vaker voorgehad met mijn alu azerty klavier, die toetsen (combinaties) werken gewoon niet !!

Bijdrager
    iMad

Die test zal je niet helpen in het geval van het vervangings Programma.

Bijdrager
    iMad

De D toets op een azerty toetsenbord is het zelfde als op elk andere toetsenbord, volgens Wikipedia.
    Wikipedia toetsenbord

Bijdrager
    Johnyw

@imad het lijkt me alsof dat vervangingsprogramma voor voor de NL markt is ?
    En wat betreft de “D” toets, daar heb je volkomen gelijk in, wat niet uitsluit dat ik met mijn alu klavier niets bereik met die toets bij het opstarten ingedrukt te ouden. Nog een voorbeeld: de toetsencombinatie voor bv. Het zappen van de Pram, doet het ook niet !
    Begrijpe wie kan.

Bijdrager
    iMad

Dan zou ik even bellen met Apple in België.
    Trouwens als er problemen zijn die te maken hebben met het vervanging programma, dan zou er in het Logboek fouten moeten staan met betrekking van disk aansluiting.
    Kan jij eens zoeken in Console op error en eventueel disk.

Bijdrager
    iDEOwen

Hey Johnyw,

De reden van het niet werken van zowel AHT en PRAM reset lijkt wel alsof er een firmwarepassword op je Mac zit.
    Krijg je een slotje te zien als je de Mac opstart met Alt ingedrukt?

Zo nee, dan kan het ook zijn dat AHT niet meer op je Mac staat, en dan moet je AHT via internet opstarten (door Alt+D te drukken tijdens opstarten).

Succes!

Owen

Bijdrager
    Henque

Kernel panics..?
    Maak maar een goede backup, je moederbord is het aan het begeven.
    Hoe meer herstarts hoe rotter het wordt.
    Ik spreek uit ervaring.

Bijdrager
    iMad
    henque op 17 maart 2016

Kernel panics..?
    Maak maar een goede backup, je moederbord is het aan het begeven.
    Hoe meer herstarts hoe rotter het wordt.
    Ik spreek uit ervaring.

Dat is vreemd, ik zeg foute HDD (vervangings Programma) en wat stom ik spreek ook uit ervaring.

Bijdrager
    ququlequ

Gebruik je Spotify? Dit kwam ik op een forum tegen:

“Hello,

I’ve been in contact with Apple and they have confirmed that this is a known bug in the current and recent versions of OS X. They are working on a fix, but I don’t know when they will roll that out. The bug that is causing the kernel panic is being triggered when running Spotify simply because the Spotify app is making network requests (to stream music etc.) and there are several other apps that also cause the same kernel panic to occur.

Unfortunately there is nothing we can do in the Spotify app to avoid triggering the kernel bug. The suggested user workaround is to disable the built-in system firewall (System Preferences > Security & Privacy > Firewall). Whether or not that is acceptable for you I can’t say; you have to weigh the annoyance of kernel panics with the reasons for turning on the firewall in the first place.

I wish that I had some better news for you all. At least Apple are aware of the bug and are trying to fix it. I’ve sent all your kernel panic logs to them and linked this community thread. I’ll let you know if they request any further information.

I’d also like to take the opportunity to comment on some questions regarding tampering with the kernel etc. We do not install any kernel extensions or otherwise tamper with the system. The Spotify desktop client is a regular desktop application with no special system hooks. We will never require the user to install any kernel extensions and we will never ever do so behind the user’s back.

Regards,

Johan Lindström,
    Team Lead, Spotify Desktop Client”

Bijdrager
    iep

Kernel panics worden ook veroorzaakt door diverse andere zaken, vandaar ook het advies om een hardware test te draaien. De meest voorkomende reden voor kernel panics bij Macs is slecht/stuk geheugen.

Bijdrager
    janvanes

Ik had ook veel kernel panics toen ik Chrome gebruikte. Google Streetview in Chrome was een vast recept voor kernel panics. Bleek een probleem in combinatie met de (standaard door Apple geleverde) videokaart. Na overstappen op Firefox zijn kernel panics een stuk zeldzamer geworden.

Bijdrager
    bartvdv

Volgens mij zijn het gewoon de negatieve vibes van Johnyw. Er bestaan nu eenmaal mensen die beter geen vinger uitsteken naar een computer. Ik ben in mijn leven nog nooit iemand tegengekomen die zoveel computerproblemen heeft of heeft veroorzaakt, inclusief andere devices. En ik betwijfel sterk dat Johnyw een superuser is die allerlei exotische computerprogramma’s draait.

Wifi kan ook een oorzaak zijn van kernel panics, kortom, we hebben er (alweer) het raden naar.

Bijdrager
    Johnyw

@bartvdv…jou opmerking is zo van de pot gerukt dat het lachwekkend is…

Neen ik ben geen superuser, dat klopt, ik ben een pro fotograaf en gebruik, naast een browser en een email programma meestal alleen maar (aangekochte) profs: Photoshop, Lightroom en Bridge.

pretty basic allemaal, en toch loop het mis met mijn Mac..

Maar misschien moet ik wel eens naar een zieleknijper gaan om die die kernel panics te verhelpen…

Bijdrager
    bartvdv

Zo van de pot gerukt is dat niet, als ik al jouw vorige posts lees.

Dat is een goed idee, van die zielenknijper, maar kies er dan eentje die iets afweet van een Mac. Of misschien volstaat een polsbandje om de statische energie af te leiden. Alhoewel, in jouw geval de kans groot is dat er 325 V door je heen gaat.

Bijdrager
    makasa

Lijkt mij een hardware probleem. Naar Apple voor reparatie. Hopenlijk heb je nog garantie

Bijdrager
    Johnyw

Zeg meneer bartvdv, is het hier tegenwoordig de gewoonte om op de man te spelen, of kan je anders niks zinnigs verzinnen ?

Bijdrager
    iMad

Nog gebeld Johnyw?

Bijdrager
    Johnyw

@imad : hoe bedoel je ?

Bijdrager
    iMad

Apple i.v.m. vervanging Programma en of gekeken in Console naar Error of disk.

Bijdrager
    fred44nl

de HD kun je ook controleren met Smart Utility:

https://www.volitans-software.com/apps/smart-utility/

draai ook es EtreCheck en plaats de volledige rapport hiero:

http://etrecheck.com/#download

Bijdrager
    Rokit8
    bartvdv op 18 maart 2016

Volgens mij zijn het gewoon de negatieve vibes van Johnyw. Er bestaan nu eenmaal mensen die beter geen vinger uitsteken naar een computer. Ik ben in mijn leven nog nooit iemand tegengekomen die zoveel computerproblemen heeft of heeft veroorzaakt, inclusief andere devices. En ik betwijfel sterk dat Johnyw een superuser is die allerlei exotische computerprogramma’s draait.

Wifi kan ook een oorzaak zijn van kernel panics, kortom, we hebben er (alweer) het raden naar.

Wat een zure reactie Bart. Johny is misschien niet de meest vaardige computer user, zo niet zeer onhandig met computers. Maar daarom had hij nou juist een Mac gekozen. Dus help hem liever in plaats van hem af te kraken.

Bijdrager
    bartvdv

@rokit8

Ach, zo zuur is die reactie niet. Je moet maar een keer de berichten van Johnyw lezen. Ik denk niet dat er iemand op het forum rondloopt die al zoveel problemen met zijn computer of andere devices heeft gehad. Johnyw moet gewoon leren om van alle updates af te blijven en zich eerst te informeren. En stoppen met prutsen aan het systeem. Zijn oorspronkelijk bericht hierover dateert eigenlijk al van begin januari.

Zijn computerproblemen zijn vaak zo vaag, dat niemand er een zinnig antwoord op kan geven. En feedback geven over aangebrachte oplossingen? Ho maar.

Dus ik vermoed – en dat geloof ik echt – dat sommige mensen bepaalde gaven bezitten om dingen onbewust te verprutsen. Ook al is hij een meester in de fotografie.

En wat zou jouw wezenlijke bijdrage zijn aan ’s mans probleem ?

Bijdrager
    iMad
    bartvdv op 21 maart 2016

@Rokit8

Ach, zo zuur is die reactie niet. Je moet maar een keer de berichten van Johnyw lezen. Ik denk niet dat er iemand op het forum rondloopt die al zoveel problemen met zijn computer of andere devices heeft gehad. Johnyw moet gewoon leren om van alle updates af te blijven en zich eerst te informeren. En stoppen met prutsen aan het systeem. Zijn oorspronkelijk bericht hierover dateert eigenlijk al van begin januari.

Zijn computerproblemen zijn vaak zo vaag, dat niemand er een zinnig antwoord op kan geven. En feedback geven over aangebrachte oplossingen? Ho maar.

Dus ik vermoed – en dat geloof ik echt – dat sommige mensen bepaalde gaven bezitten om dingen onbewust te verprutsen. Ook al is hij een meester in de fotografie.

En wat zou jouw wezenlijke bijdrage zijn aan ’s mans probleem ?

Wat als hij er nu niks aan kan doen en zijn probleem heeft te maken met de HDD, die waarschijnlijk in aanmerking kwam voor het vervanging programma van Apple.
    Weet niet of jij mensen bent tegen gekomen met zo’n HDD en de problemen die die mensen hadden, ik ben er een paar tegen gekomen en 1 ding kan ik je verzekeren dat zo’n HDD flink wat problemen kan opleveren.

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor alle goede raad jongens. Ik neem die ter harte.
    (en bedankt voor de steun van sommigen hier).
    En als ik al eens niet of zeer laat reageer, ik heb het (gelukkig) zeer druk, want naast mijn beroep als fotograaf ben ik ook nog eens alleenstaande papa van twee jonge kinderen, ik gebruik dit niet als excuus, want ik ben er zeer gelukkig mee, maar ga er zelf als man maar eens aan staan…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 137)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.