7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Daemon Tools alternatief OS X 10.4

Beste mede-omt’ers,

Ik heb een iMac G4 die draait op OS X 10.4.11 .

Nu ken ik het programma Daemon Tools (het virtueel mounten van een CD/DVD) maar dit werkt alleen voor Intel-Macs.

Mijn vraag is dus: kent er iemand een alternatief voor Daemon Tools, maar dan voor een iMac G4 (PPC) ?

Groeten Tuur

Bijdrager
    Ree

Ik ben niet goed bekend met 10.4 dus daarom de vraag; kun je niet gewoon een iso openen door de dubbelklikken (net zoals in 10.5 en nieuwer)?

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@ree

Ja dit kan ik ook, maar dat is niet de bedoeling.

Het is de bedoeling als ik de ISO open dat de computer denkt dat er een echte DVD/ CD in zit.

Zo kan je bevoorbeeld bij een game doen alsof dat de “echte” DVD/CD er in zit, terwijl dit allemaal softwarematig gebeurt en er dus geen echte DVD/CD is.
    En daar dient dan Daemon Tools voor.

Bijdrager
    Ree

Ah, k, het gaat dus niet om de informatie, maar echt om het foppen van de software… Er is ook Daemontools for Mac, toch?? (http://daemon-tools-mac.en.softonic.com/mac) Geen idee hoe en wat, maar het draagt dezelfde naam, zou het dezelfde tool zijn?

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@ree

Ja het is gewoon dezelfde tool maar deze werkt alleen op Intel-Macs, en dus niet op mijn iMac G4.

Bijdrager
    qazwsxedc

Als je een .iso of .dmg mount in OS X door te dubbelklikken dan gebeurt dat op dezelfde manier als wanneer die ISO of DMG op een fysieke schijf zou staan en je die in de DVD speler van je Mac zou stoppen. In beide gevallen wordt hij gewoon onder /Volumes geplaatst. Softwarematig zit er voor zo’n programma geen verschil of die data op een fysieke schijf of op een disk image staat. Dat was onder 10.4 Tiger niet anders.

Het bestaansrecht van Daemon Tools for Mac is mij onduidelijk; het doet volgens mij niets wat OS X niet zelf kan.

Bijdrager
    Ree

Ik denk dat je gelijk hebt voor software die de CD/DVD op de ‘normale’ manier uitleest, maar ik kan mij voorstellen dat er software is die hard naar de device grijpt (/dev/*, zou niet weten wat de device name zou zijn) en die bestaat dan niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.