10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    veldb060

Dac 100 Vide

Hallo,

Ik heb pas deze site gevonde, en al vele informatie afgehaald. Maar nu; heb ik een probleem, dus ik probeer het.
    Ik heb een mac G4 met een intern geheugen van 512 kb en daarop aangesloten de DAC 100 van Data video.. en een videorecorder JVC. Bij het afspelen van de video via Imovie af en toe groene strepen. Dit is erg hindelijk. Heb ik mischien de dac 100 verkeerd ingesteld of de mac. Wie helpt ?:D

Bijdrager
    macbos

Heb precies het zelfde probleem gehad, de dac 100 werkt goed met goede banden maar niet met minder goede banden. Een oplossing zou zijn een timebascorec. er tussen zetten, maar daar betaal je veel geld voor. Zelf heb ik nu een Canopus ADVC 100 en die werkt perfect ook met slechte banden.

Bijdrager
    KarelWillem

Slechte banden zijn inderdaad een probleem, die de bekende groene strepen opleveren.

Ik heb eens gelezen van iemand die de dipswitches (achterop de DAC) op Windows XP heeft gezet en vervolgens géén groene strepen meer had.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is dit de moeite van het proberen waard?

Bijdrager
    kevkoptel

de pc van mijn grootvader had 12 jaar geleden ook zoveel intern geheugen…

Bijdrager
    KarelWillem

:wink:

Bijdrager
    pluche

ik heb ook zo’n DAC 100 en die werkt prima – maar ik heb er een TBC 1000 tussen staan en werk met sVHS kabels – dus geen composite
    mijn dip switches staan als volgt:
    S1 en S2: on (= up)
    S3: off (= down)
    S4 en S5: on
    S6 : off

volgens mij veroorzaken “slechte” banden meestal dropped frames, met schokkerig beeld als gevolg
    eens nakijken dat je goede kabels gebruikt en dat die goed contact geven

Bijdrager
    pensioengerechtigde

ik weet niet of deze vraag hier goed staat maar /

is het echt nodig om een  DAC 100 kastje te kopen  om analoge beelden om te zetten naar digitale

want dit kost allicht zo’n €250,00   .

Bestaat er een andere manier ?

Bijdrager
    inberlin

ja via de svideo ingang van je digitale camera via firewire naar je rechner

Bijdrager
    pensioengerechtigde

inberlin
    bedankt, maar kan je dit wat meer specifieren, want ’t is niet voor mij hoor, maar een vrouw uit NL welke nog niet zo lang met de Mac werkt.

Ik ga ze dan (wanneer ze het wat meer gewoon is ) vragen om lid te worden van MacOsX.nl.

ik weet niet of ze dit nu al direct begrijpt, vandaar.

met dank

Moderator
    unSOUND
    ”KarelWillem”

Ik heb eens gelezen van iemand die de dipswitches (achterop de DAC) op Windows XP heeft gezet en vervolgens géén groene strepen meer had.

Ik heb dit zelf ook geprobeerd, maar bij mij bleven ze…

Voorlopig doe ik het wel met mijn Miglia kaart, die heeft deze problemen niet…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.