5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bart1971

DAC-100: hoe werkt het??!

Ik heb voor mijn verjaardag een DAC-100 converter gekregen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe dit apparaat werkt. Ik wil het in iMovie gaan gebruiken en heb de volgende instelling gemaakt:
    – het bijgeleverde kabeltje (met de rode, witte en gele plugs) heb ik aan de voorkant van de DAC-100 gestopt
    – het uiteinde van datzelfde kabeltje heb ik met behulp van een (los verkijgbare) ‘scartplug’ in de scart-uitgang van mijn VHS videorecorder (Panasonic NV-SD240) gestoken
    – de firewire uitgang zit in mijn iMac en aan de voorkant van de DAC-100
    Als ik iMovie open, de videorecorder laat afspelen en de DAC-100 aanzet herkent iMovie de DAC-100 wel en zegt dat de ‘camera’ is aangesloten maar kan ik er verder niks mee doen (scherm blijft blauw).
    Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kan iemand me helpen..:?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het verhaal klinkt goed.

Eén ding: Heb je een goede scartplug? Je moet een plug hebben met een schakelaartje er op zodat je kunt schakelen tussen ‘signaal in’ en ‘signaal uit’.

Een normale scartplug is niet bruikbaar namelijk, omdat daar het signaal de verkeerde kant op gaat.

Heeft je scartplug geen schakelaar, ga hem dan gerust omruilen, want lukt het niet.

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”bart1971″

– het uiteinde van datzelfde kabeltje heb ik met behulp van een (los verkijgbare) ‘scartplug’ in de scart-uitgang van mijn VHS videorecorder (Panasonic NV-SD240) gestoken

Is die scart stekker ook een uitstekker (weet de juiste benaming niet), ik had soort gelijk probleem en na aanschaf van een scartstekker met een in/out switch werkte het perfect.

Cyberwolf

Oeps net iets te laat!!

Bijdrager
    bart1971

Ik had inderdaad geen goede scartplug. Heb nu een plug met een switch geprobeerd en.. het werkt! Bedankt!!

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben het graag gedaan.

Iedereen loopt tegen dezelfde problemen aan met zulke dingen.
    Gauw opgelost dus.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.