30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

D70 kopen

Beste maccers…

ik ben op zoek naar een Nikon D70, en ik vraag me af wat een goede plek (op internet) is om deze tweedehands te verkrijgen. Marktplaats natuurlijk, maar ik heb het idee dat daar de prijzen aan de flinke kant zijn wat betreft deze camera. Iemand ervaring?

Bijdrager
    Lucas Raggers

Verplaatst naar forumonderdeel ‘Gadgets & Lifestyle’.

Bijdrager
    leenaert

hoi svan
    ik heb 3 mnd geleden een d70 gekocht via marktplaats en ben erg happy ermee
    als je wilt bel meop kan ik tips geven

0206433268

Bijdrager
    DEform

Hmm, vanaf €500 voor een D70 met 18-70 vind ik het toch niet te duur.

Goede tip: test hem goed als je hem gaat kopen.
    Maak wat foto’s van de blauwe lucht om te kijken voor makementen/stof op de sensor

Bijdrager
    Emiel
    ”DEform”

Maak wat foto’s van de blauwe lucht om te kijken voor makementen/stof op de sensor

Voor EUR 699.- heb je een hagelnieuwe D70s. Ik zou dan even doorsparen.

EDIT: zie nu dat het met objectief is. In dat geval wordt het 899.-

Bijdrager
    svan
    ”Emiel”
    ”DEform”

Voor EUR 699.- heb je een hagelnieuwe D70s. Ik zou dan even doorsparen.

EDIT: zie nu dat het met objectief is. In dat geval wordt het 899.-

De D70s is leuk, maar het verschil is niet bijster groot met de D70 volgens mij. groter scherm, iets meer opties wellicht, en andere firmware. Maar die firmware is eenvoudig te upgraden. Dan houd ik het liever bij de D70..

Bijdrager
    DEform

Idd, het belangrijkste aan de overgang van D70 naar D70s is de
    software, en die is voor ook voor de D70 beschikbaar.

Svan, wat is je budget?
    En ben je al zeker van Nikon? (ik wil geen discussie uitlokken met deze vraag hé :P )

Bijdrager
    svan
    ”DEform”

Idd, het belangrijkste aan de overgang van D70 naar D70s is de
    software, en die is voor ook voor de D70 beschikbaar.

Svan, wat is je budget?
    En ben je al zeker van Nikon? (ik wil geen discussie uitlokken met deze vraag hé :P )

Ja ik ben wel zeker van de Nikon; heb em al meerdere malen in m’n handen gehad, en ook al veel gelezen (vergelijkingen met een Canon bijv.). Die €500 aanbieding is erg scherp, dus wellicht een goede optie. Rond de €600 is wel m’n budget; zou dus ook een nieuwe D50 kunnen vinden, maar heb liever de D70

Bijdrager
    Emiel

Inderdaad. Het display van de D70s is iets groter geworden met gelijkblijvende resolutie.
    Maar het was ook meer het feit dat je voor een beperkte meerprijs een nieuwe kon krijgen in plaats van een gebruikte. Maar zoals gezegd, ik had nog niet gezien dat er een lens bij de marktplaats versie zat en dan wordt het verschil toch wel groot.

Bijdrager
    svan

Heb gereageerd op de D70 voor €500..ga morgen kijken… Ik ga inderdaad wat foto’s op proef maken. Zijn er verder nog zaken waar ik op letten? Alle kabels etc. schijnen aanwezig te zijn, enkel een CF-kaartje ontbreekt (allicht).

Bijdrager
    MacMartino

Garantie tot de deur. Da’s het enige lastige met die marktplaats
    zaken. Nieuw kopen, da’s toch wel lekker. Fabrieksgarantie. Kost alleen 400,- extra.
    Maar goed, moet je over de jaren plezier uitsmeren denk ik.
    Zit er overigens denk ik wel een kaartje bij, dus dat scheelt weer 80,-
    ofzo. Succes met testen.

Bijdrager
    iDuck
    ”svan”

Heb gereageerd op de D70 voor €500..ga morgen kijken… Ik ga inderdaad wat foto’s op proef maken. Zijn er verder nog zaken waar ik op letten? Alle kabels etc. schijnen aanwezig te zijn, enkel een CF-kaartje ontbreekt (allicht).

Neem ook een foto met de lensdop erop, zeker zijn dat er geen licht doorkomt ieg. Dode en/of luie pixels (kunnen) zo zichtbaar worden als lichtere dots.

Bijdrager
    beammeup
    ”svan”

Koop een nieuwe D50. Bijvoorbeeld bij Cameranu.nl of Kamera-express.
    Een D70 is amper beter. Overtuig je er ook bij deze zaken van dat je een NL model koopt.
    Anders heb je max. 1 jaar garantie. En uitsluitend via het verkoopadres zelf.

500 EURO is veel geld… ik zou het risico gewoon niet nemen.
    (Mijn D70 heb ik weggedaan voor 300 EURO,.. )
    Begrijp ik dat er geen NL-talige instructieboekjes bij zitten?

De tip met de lensdop is prima. Maar als je lange sluitertijd ruisonderdrukking aan hebt staan zie je geen ruis, geen strepen, geen pixelblow out… dan lijkt alles in orde.

Bijdrager
    svan

Er zitten wel NL-boekjes bij… jij hebt je D70 voor €300 verkocht? Da’s erg goedkoop..

met deze camera zijn aldus de verkoper zo’n 4000 foto’s gemaakt…

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik had bijna een geupgrade D70 (softwareupgrade naar D70s) gekocht, met heel fijne Nikkor lenzen, maar na uitdrukkelijk verzocht te zijn het te heroverwegen vanuit diverse professionele hoeken, die geen enkele baat hebben bij mij hebben, heb ik er vanaf gezien.
    Zo zijn er hardwarematige issues, de upgrade die ‘slechts’ softwarematig is, de verlopen garantie, en nog een aantal dingen. Simpelweg werd er gezegd: Richard, spaar er 350 euro bij, en je hebt een spikspliternieuwe (echte) D70s, compleet met lenzen en garantie.
    Ik doe dat dus ook …

Bijdrager
    computer space

635 voor een nieuwe D70s in duitsland

Bijdrager
    fistkikker

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar Apollo in Almere heeft nieuwe D50’s mét de kitlens voor 499 in de aanbieding. Met garantie e.d. natuurlijk en goedkoper dan op het net. Het verschil in kwaliteit tussen de D50 en de D70(s) is het geld niet waard. En ik zou ook liever een D50 hebben dan een 350D, dat plastic dingetje van Canon (Hoewel ik nog blijer ben met mijn 30D ;)).

Bijdrager
    svan

waarom liever de d50 dan de d70 dan?

Bijdrager
    beammeup
    Bijdrager
    svan

die d50 bij apollo heeft enkel een 35-80 lens. Dat is niet de kitlens (die is 18-55 of 18-70), en iets zegt me dat deze lens wat minder is… is dit een reden om het niet te doen?

Bijdrager
    beammeup

Die aanbieding hebben ze bij Foto Klein ook.
    Als je een andere lens wilt ipv. deze 35-80mm dan bel je ze toch gewoon even.

De echt goede lens is de 18-70. Maar ik denk dat je gewoon ergens moet beginnen.
    Er is altijd iets beters,.. duurders,.. maar de prijs van de complete uitrusting is geen garantie voor kwaliteit. Fotografisch inzicht wel. Dat is een kwestie van aan de slag gaan en heel, heel veel leren…

Bij Kamera-express hebben ze vitrines vol gebruikte lenzen. Ook een optie.

Bijdrager
    svan

ben het met je eens wat betreft fotografisch inzicht… mijn zorg is gewoon dat ik in prinicipe dezelfde foto’s kan maken met deze lens ipv de kitlens

Bijdrager
    fistkikker

Die lens bij Apollo is de kitlens, omgerekend naar 35mm equiv. begreep ik toen ik er was, een paar weken terug, maar ik kan het verkeerd begrepen hebben. Elders is de body alleen net zo duur (of duurder).

Liever de D50 omdat het in feite een D70 is met een paar knopjes minder, waarvan je de functie terugvindt in het menu. Net wat minder snel te bedienen, maar het zijn geen functies die je veel gebruikt, de beeldsensor en -kwaliteit zijn identiek. Geen reden om een paar 100 euri meer te lappen.

Bijdrager
    vogel

@fistkikker, kappen! Straks ga ik nog zo’n D50 kopen terwijl ik mijn geld voor hele andere dingen moet reserveren. :x
    :wink:

Bijdrager
    fistkikker

@vogel: Een vriend van mij heeft een Fujifilm S9500 (je kent ‘m vast wel, als Fuji-afficionado).
    We hebben nu een paar keer foto’s naast elkaar staan maken. Die van mij zijn beeld voor beeld mooier qua belichting, kleur, scherpte(-diepte), doortekening van lichte en donkere partijen…..

En volgens mij ligt dat meer aan het feit dat ik een SLR heb en hij een compact, al is het dan een top-camera, dan aan het feit dat ik een 30D heb. Als ik jou was zou ik eerder sparen voor een D50 (ja, geen Canon 350D in die prijsklasse) dan een Fuji F11 of hoe heet dat ding tegenwoordig.

Ik zal er over ophouden…

Bijdrager
    iDuck
    ”fistkikker”

@vogel: Een vriend van mij heeft een Fujifilm S9500 (je kent ‘m vast wel, als Fuji-afficionado).
    We hebben nu een paar keer foto’s naast elkaar staan maken. Die van mij zijn beeld voor beeld mooier qua belichting, kleur, scherpte(-diepte), doortekening van lichte en donkere partijen…..

En volgens mij ligt dat meer aan het feit dat ik een SLR heb en hij een compact, al is het dan een top-camera, dan aan het feit dat ik een 30D heb. Als ik jou was zou ik eerder sparen voor een D50 (ja, geen Canon 350D in die prijsklasse) dan een Fuji F11 of hoe heet dat ding tegenwoordig.

Ik zal er over ophouden…

Al zijn de gemiddelde gebruikers ervaringen van de S9500 ietsjes minder enthousiast dan de S7000, fistkikker heeft mijn inziens helemaal gelijk.

Simpel samengevat: er bestaat geen camera met een vast objectief (compact) die betere of gelijkwaardige foto’s schiet qua kwaliteit dan een dslr. Je ziet het meteen.

Bijdrager
    fistkikker
    ”johie”

Je ziet het meteen.

Dat valt ons nou ook zo op. Het verschil is veel groter dan we dachten. We waren altijd best tevreden met de foto’s van onze compactcamera, namelijk. Nu niet meer. Op zich ook best jammer.

Bijdrager
    svan

Heb em gekocht, de tweedehands D70… en ik ben er dolblij mee. Niks mee aan de hand, prachtige foto’s… nu eens het instructieboekje doorspitten….:-S

Bijdrager
    vogel
    ”fistkikker”

…knip…
    Als ik jou was zou ik eerder sparen voor een D50 (ja, geen Canon 350D in die prijsklasse) dan een Fuji F11 of hoe heet dat ding tegenwoordig.

Ik zal er over ophouden…

F30, maar daar gaat het niet om. Jij bent in de war over wat ik in dat low light monster draadje heb geschreven. Toen dacht men dat ik mijn compact voor een F30 in ging ruilen.
    Dat gaat dus niet gebeuren.
    Als ik een volgende camera wil, dan een SLR en ja, zo’n D50 is aantrekkelijk. Wat spiegelreflexen betreft ben ik niet zo’n fan van Fuji, maar hun lenzen kunnen wel op een Nikon.:wink:
    Maar er zijn nu andere prioriteiten: vleugel is kaduuk, iBook wordt te traag…
    Maar goed, ik zal erover ophouden. :wink:

Bijdrager
    fistkikker

@svan: veel fotoplezier! Moet lukken met zo’n camera.

@vogel
    : een vleugel is belangrijk, een nieuwe macbook is leuk speelgoed en je maakt mooie foto’s met je Fuji, dus ik zou me idd ook niet zo druk maken om een SLR….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.