11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Bruce27

d-test werkt niet op iMac

Mijn iMac is kort geleden door een deskundige persoon geheel gereset omdat er nogal wat rare dingen gebeurden met videomontage.
    (dus formatteren en nieuwe OS erop en alles wat niet echt nodig is eraf)
    Omdat ik onverwacht weer rare dingen meemaak zoals tijdens slaapstand plotseling aangaan van het scherm en dan weer uit (inderdaad, stomtoeval dit ik het net zag) maar vooral het niet kunnen intypen van het wachtwoord (accepteert geen gegevens terwijl de muis wel werkt) maar na enkele harde resets -geen andere keus- wel heb ik ook de pram opstart geprobeerd. Ook dat werkte niet; meteen kwam het inlogvenster maar wéér zonder acceptatie van tekens. Na vele pogingen (uit/aan) gaat het dan soms ineens.
    Een diagnosetest (opstarten met D ingedrukt) werkt ook niet; dan komt -soms heel snel- wel het inlogvenster maar accepteert weer niets.
    Ik heb wel gemerkt dat het draad-toetsenbord hoofdletterlampje in de toets dan ook niet werkt maar als de tekens geaccepteerd worden wel.
    Ook komt het inlogscherm de ene keer geheel grijs en dan weer met het werkblad. Soms wél een inlogvenster maar alleen een zwarte balk eronder.
    Vreemde dingen allemaal voor een Mac die alleen door mij gebruikt wordt zonder dag en nacht te downloaden van allerlei shit.
    Nu doet ie het weer dus kan ik even naar dit forum. Heeft iemand nog een suggestie?

gegevens iMac:
    eind 2012; 3.2 Gig core i5, 24 GB 1600 MHz DDR3, NVIDIA GeForce GTX 675MX 1024 MB

nb. Ik weet niet welk forum; hardware? software? OMT? Mac?
    bvd

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT subforum

Bijdrager
    Richele

Ik heb zoiets vergelijkbaars gehad, toen bleek het aan de harddisk te liggen…

Bijdrager
    essiw

Probeer een ander bedraad toetsenbord en kijk of je dan wel de test kan doen. Wat ook kan is dat de pram batterij op is en dat die vervangen moet worden.

Bijdrager
    Bruce27

een ander toetsenbord wordt even lastig maar ik probeer het.
    ik vreesde al eerder dat het iets hardware-achtigs is, de hd of geheugen misschien.
    is er iets bekend van “standaard”fouten voor het type eind 2012? (dus een herstelprogramma?)

Bijdrager
    Bruce27

ps. ik heb nog een draadloos tb van winsows. gaat het daar ook mee of heb ik dan software oid nodig?

Bijdrager
    koen

Standaard advies voor als er rare onverwachte zaken gebeuren: post hier de log van Etrecheck eens.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  koen.

Bijdrager
    Bruce27

Essie: de laatste berichten in OMT over het vervangen zijn uit 2005. Is dit nog wel actueel dan?

Bijdrager
    Bruce27

koen: de genoemde link wordt niet gevonden…

Bijdrager
    koen

Deze dus: http://www.etrecheck.com

Waarom het fout gaat in de link hierboven weet ik niet, ligt denk ik aan de forumsoftware.

Bijdrager
    essiw
    Bruce27 op 06 september 2016

Essie: de laatste berichten in OMT over het vervangen zijn uit 2005. Is dit nog wel actueel dan?

voor mijn mac mini van 2009 iig wel, daar heb ik hem zelf vervangen. Ik meen me te herrineren dat apple een ander soort batterij is gaan gebruiken, maar dat weet ik niet zeker, moet je ff opzoeken:)

Bijdrager
    Bruce27

het probleem lijkt opgelost met een ander tb. Ik heb een logitec k380 gekocht.
    (vreemd maar daarna doet het originele het ook weer… ongelooflijk toch?)
    maar toch houd ik dat nieuwe maar voor de veiligheid maar weet iemand hoe ik er het schermlicht helder/donker mee kan zetten?
    alle andere functies heb ik gevonden maar de toescombi hiervoor lukt me niet.
    BVD!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.