8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    iDog

D-link di624 als goedkoop airport-alternatief voor oude G3

Hi,

Ik heb al eea gevonden hier in het forum en het is bijna helemaal duidelijk, maar toch nog dat laatste beetje onzekerheid even laten oplossen:)

Mijn situatie :

Speedtouch ADSL modem/router (zorgt voor DHCP)
    Linksys wireless router (enkel de switch-functionaliteit in gebruik, gekoppeld met kabel op lan poort aan de speedtouch)
    mac mini wired op de linksys (lan poort)
    imac intel draadloos op linksys

alles draait zonder probs.

Nu heb ik een oude iMac G3 staan zonder airport (kabel is geen optie). En nog een oude D-link DI-624 wireless router.

Mijn idee : ik koppel via een kabeltje op de lanpoort van de dlink deze aan de g3. In de instellingen van de dlink zet ik vervolgens de ssid op dezelfde als die van de linksys, en op die manier zal deze het bestaande draadloze netwerk joinen.

Mijn vraag : wie joint nu wie ? Ik bedoel, welke draadloze router heeft nu voorrang (is het baasje..) ? Degene die al aanstond ? Als ik nu de dlink aanzet, en dan de linksys even uit en terug aan, zijn dan ineens de rollen omgedraaid ?

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb overgebracht:)

Alvast bedankt !

Bijdrager
    macpro

Je zult die D-Link dan moeten configureren als een draadloze client in plaats van een draadloos access point. Dan zal dat wat jij wilt gaan lukken.
    Maar ik weet niet of het kan met die D-Link. Kwestie van de handleiding even goed doorlezen.

Bijdrager
    Marcski

waarschijnlijk gaat dat idd niet lukken omdat de D-Link niet als client ingesteld kan worden, maar alleen als accesspoint, en is het makkelijker een usb netwerkkaartje aan te schaffen

Bijdrager
    iDog

Hmm.. I hate it when you’re right.. http://whirlpool.net.au/index.cfm?a=h_view&model_id=129

En een alternatieve firmware misschien ?

Bijdrager
    iDog

Ah ja, en een USB netwerkdongletje is juist hetgeen wat niet werkt, of je moet een hele specifieke hebben …

Bijdrager
    Marcski

ik heb het zelf ook ff geprobeerd met een oud edimax routertje, maar eigenlijk nooit naar alternatieve firmware gekeken. Dat zou idd een optie kunnen zijn als je een firmware versie vind die wireless client ondersteunt.

ook die zijn niet zo heel duur, hoor…
    eerste pagina google vond deze, maar moet vast wel goedkoper kunnen:
    http://www.wifishop.nl/products/draadloze-adapters/usb/d-link-wireless-802-11g-54-mbps-usb-2-0-adapter.htm

Bijdrager
    iDog

Het is niet dat ik geen usb wireless stickje heb, ik heb er hier nog eentje liggen, maar m’n G3 (Bondi Blue) is gewoon erg picky en ondersteunt hem niet. Ik geloof dat een bepaalde serie van Belkin wel zou moeten werken..

Nu ja, zal nog eens op zoek gaan naar wat alternatieve firmware.. moest ik iets vinden wat werkt, dan zal ik het in dit draadje laten weten.

Bedankt voor zover in ieder geval !

Bijdrager
    macpro

Met USB stickies kom je ook niet verder dan een 11 mbps verbinding.
    Met een externe draadloze cliënt via een ethernet verbinding kun je wel 54 mbps halen.
    En dat is natuurlijk een groot verschil.

De linksys wet54g is in ieder geval geschikt om daarvoor te gebruiken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.