4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Pienjow

Cyberduck: down/upload disconnected

ik heb net cyberduck 2.5.5 (ftp progje) geinstalleerd.
    heb netjes de gegevens van onze server ingevuld, maar als ik dan inlog verschijnt de melding:
    FTP Fout: No such directory. Maar toch verschijnen de mappen op de server en kan ik die wijzigen en bekijken.
    Nu komt het probleem: zodra ik iets wil down- of uploaden, begint de balk te lopen en dan na 2 seconden stopt ie en staat er : DISCONNECTED. (ps qua instellingen zou ik alle rechten hebben om bestanden te mogen wijzigen, uploaden etc etc)

wat doe ik verkeerd? Moet ik in osx zelf nog iets instellen, of moet ik een poort forwarden (zie ik nix van in de help file of preferences)? of moet ik cyberduck gewoon niet gebruiken?
    plzz help me out
    thx in advance

Bijdrager
    cyrus

Kan het zijn dat cyberduckie standaard naar een verkeerde niet bestaande map probeert te gaan ?

Dat zou je ergens in je settings moeten vinden. Er staat mij bij dat standaard pad / staat en meestal heb je daar als gewone gebruiker geen toegang toe. Maar moet je naar /web uploaden.

Voor wat betreft het up en downloaden ? Kan het zijn dat je active ftp gebruikt in plaats van passive ftp of andersom, afhankelijk van wat je provider wil hebben.

Ik gebruik cyberduck al tijden naar volle tevredenheid.

Grt.

Bijdrager
    Pienjow

@cyrus

ik heb nog wat zitten klooien, maar opzich is het probleem niet om op de server te komen, dat lukt ondanks de melding : no such directory.
    maar het up-en downloaden werkt niet.
    de internetprovider adviseerd actieve verbinding… gedaan, maar de cybereend blijft zeggen bij de best.overdr8: DISCONNECTED en dat snap ik niet. ik heb gewoon alle bevoegdheden en op mijn Bill Spleets bak gebruik ik dezelfde instellingen en gegevens etc. en daar lukt het.

kan het misschien aan de codering liggen? (staat op de standaard UTF-8 )
    ik kan nl. nix vinden in de preferences over een bepaalde poort die moet worden geforward oid.:?

Bijdrager
    Pienjow

het is al opgelost, ik heb cybereend teruggestuurd naar de vijver waar die vandaan kwam :wink: .
    Nu vervangt Transmit hem en dat bevalt me stukken beter; zelfde gegevens ingevoerd als bij cybereend en transmit doet het wel… iig bedankt cyrus!

Moderator, gooi er maar een slot op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.