3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jurian

CX115E + iMovie 09 + HD beelden

Beste mensen,

Ik heb een sony CX115E en probeer de beelden in iMovie te importeren. Hij herkent echter de camera niet. Als ik kies voor importeren van camera maakt de cdrom lade een beetje geluid, maar hij pakt vervolgens de iSight camera. Ik heb gefilmd in HD kwaliteit, film ik echter even in standaard kwaliteit en koppel ik de camera eraan dan wordt de camera direct gevonden. Vervolgens haal ik de standaard beelden eraf en zet ik hem weer in HD kwaliteit en dan is de camera weer onvindbaar. Wie kan mij helpen? Ik heb nl niet zo heel veel ruimte meer op mijn geheugen kaartje;)

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Chorro

De CX115e ondersteunt SD kaarten, ik weet niet of je die ook gebruikt of bij het eenzame Sony Memorystick Pro Duo systeem blijft?

Want je zou gewoon een SD kaart in een Mac kunnen doen, de meeste Macs hebben standaard een SD cardreader aan boord en anders is een losse reader de kosten ook niet. Daarmee kun je zonder software direct met de bestanden aan de slag.

Dat de producten van Sony niet goed op Apple werken, is best bekend. Wat dat betreft zijn het echt 2 vijanden, Panasonic en Apple zijn nog altijd de beste vrienden met elkaar van alle videocameramerken.

Daarnaast is het handig te weten dat het standaard AVCHD formaat wat Sony hanteert (vaak is dat *.mts als ik me niet vergis), niet de makkelijkste is om met alle programma’s te bewerken/beheren. Probeer eens te kijken of, mocht je opnemen in *.mts, je in de camera een instelling kunt vinden waarmee hij een ander bestandsformaat gebruikt zonder dat hierbij kwaliteitsverlies optreedt. Probeer daar eens mee te spelen.

Bijdrager
    jurian

Ik gebruik inderdaad een gewone SD kaart, maar de instelling om *MTS bestanden te veranderen kan ik niet vinden (mocht ie aanwezig zijn). Het rare is dat ik voorheen wel gewoon kon importeren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.