14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    etphonehome

Cutaway-functie iMovie wispelturig

Hoi iedereen, ben ± 2 weken bezig met een stukje video in iMovie ’09. Heb hier, ben ik eerlijk in, géén ervaring mee, maar waar waar een wil is is… Tot nu toe verloopt e.e.a bijna vlekkeloos.
    Totdat ik de cutaway-functie ontdekte. Gewéldig, mits de daarin geladen beelden zichtbaar willen zijn, wat volkomen willekeurig wél of niét gebeurt. Gék word ik ervan, wie kan me helpen?

Bijdrager
    Fester

Je kan het achterliggende gedeelte transparant maken, kijk even in je pb

Bijdrager
    etphonehome

Hoi Fester, ik wat bedoel je met pb? Heb NL-versie iLife btw.
    Wat de cutaway (waarom cut-away, knip toch niets weg (?), laat alleen halftransparante stukjes meelopen) betreft, als ik met de cursor over de film sleep, zonder af te spelen dus, zie ik de “overliggende” beelden wél meelopen, speel ik de video af, dan zijn ze dan weer wél, dan weer niét!
    Misschien is m’n video te lang, zo’n 10 minuten, te vol, of m’n iMac 2 Ghz Intel Core 2 Duo 4GB memory niet krachtig genoeg, zodat ‘ie de boel niet bij kan benen?

Bijdrager
    Hansi2124

PB = Persoonlijk bericht. Je moet dan op je naam klikken en kiezen voor Berichten.

Maar als het niet echt persoonlijk is en het antwoord gerelateerd is aan een vraag hier gesteld in een topic, is het natuurlijk het mooist als iedereen op het forum dit kan lezen.
    Straks krijg jij een antwoord, maar anderen weten niet hoe het op te lossen is.:confused:

Bijdrager
    etphonehome

Tja Hans, ik ben niet zo thuis in forums/fora zoals anderen, dat blijkt maar weer.. Blij dat je mijn opvatting deelt wat betreft een mogelijk antwoord op de topic!

Bijdrager
    Fester

Helaas, zie ik weer geen kans om de schermafdrukken in OMT te krijgen, vandaar even de PB.
    Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Bijdrager
    Hansi2124

Gewoon in je reactievenster op Img klikken.

Bijdrager
    Fester

dan komt er http e.d, is dit een verwijzing naar de url? Het plaatje krijg ik niet te zien …………..

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet dan een paar seconden wachten voordat je op Voeg toe klikt.

Bijdrager
    Fester

@Hansi2124, bedankt voor je reactie.
    Ik zal wat geduldiger zijn, een volgend keer.

Bijdrager
    Fester

Bijdrager
    Fester

Dankje Hansi2124, het is uiteindelijk gelukt.

Bijdrager
    Hansi2124

:thumbsup:

Bijdrager
    Lia Keizer

Wij hebben ook dit probleem, ik zie dat Fester blij is met de oplossing.
    Zouden jullie die ook met mij willen delen.
    We lopen ook tegen dit probleem aan en het bijzonder frustrerend dat het juist aan het eind van de film gebeurt. Heb je het bijna gereed en dan……..grrrrr

Wat de cutaway betreft, als ik met de cursor over de film sleep, zonder af te spelen dus, zie ik de “overliggende” beelden wél meelopen, speel ik de video af, dan zijn ze dan weer wél, dan weer niét!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.