9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hhavinga

Customer versie Mavericks testen

Hallo

Vraag: vanmorgen kreeg ik een mail waarin stond dat ik geselecteerd ben om Mavericks te proberen. Ik heb een toegangscode om dit te installeren. Ik heb Apple helpdesk gebeld en zij gaven aan dat dat inderdaad kon kloppen. Maar nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het testen van een nieuwe OSx versie. Wat als bijvoorbeeld veel apps niet meer werken (spotify bijvoorbeeld), kan ik dan altijd Mountain Lion terug zetten? Ik ben nl wel erg nieuwsgierig.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Oke, weer een nieuwe manier om hier hulp te krijgen. :/

Er is helemaal geen customer versie! Waarom zouden ze anders beta’s gaan uitgeven als alle bugs er al uit zijn??

Bijdrager
    csteelooper

Wat je eigenlijk het beste kunt doen is een speciale testomgeving aanmaken: installeer Mavericks op een externe HDD of op een aparte partitie. Nooit testen als je Productiesysteem (dwz over je bestaande installatie van Mountain Lion heen). Persoonlijk test ik altijd op een externe (FireWire 800) HDD, zodat het bestandssysteem op m’n normale schijf onaangetast blijft, en ik te allen tijde terug kan naar de productieomgeving. Als ik dan wil testen doe ik dat wanneer het mij uit komt. Ik heb zo indertijd Snow Leopard, Lion en Mountain Lion getest voor de definitieve release (ik heb het geluk dat een kennis van me geregistreerd Apple Developer (Mac) is); of ik ooit een mailtje zoals het jouwe ontvang…).

Maar dus om kort te gaan: óf partitioneer je interne schijf zodat je een tweede partitie hebt waar je 10.9 op zet, óf gebruik een externe schijf. Installeer het te testen systeem in ieder geval niet over je huidige versie heen.

Edit: Overigens vrees ik dat Dr. User gelijk heeft; het lijkt mij niet dat er (al) een customer beta-versie is. Ik heb het nog niet meegemaakt dat Apple een open beta uitbrengt voor Mac OS X of iOS. Tenzij je in een Apple Store of bij een andere APR werkt, want dat is met Mountain Lion ook gebeurd. Dat is dan een test-versie voor ‘Customer Support Purposes’, en deze valt onder een nogal strikt NDA (Non-Disclosure Agreement). Als je er niet mee te maken hebt, weet je officieel niet eens dat-ie bestaat.

Inactief
    Anoniem
    Dr. op 11 juni 2013

Oke, weer een nieuwe manier om hier hulp te krijgen. :/

Ik vind het wel origineel. Maar de TS is dan ook een communicatieadviseur:D

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Toch wel hoor. Ik krijg al sinds 10.7 customerversies om te testen van Apple (en ik ben geen APR of developer). Momenteel kan je jezelf enkel nog maar registreren via de mail van Apple. Ik verwacht morgen een mail waarin de downloadcode staat.

Gewoon installeren zoals csteelooper hierboven heeft uitgelegd. Ik zet het meestal op een aparte partitie.

Als beloning voor je werk krijg je 10.9 gratis. Ik zou het zeker eens proberen. Let er wel op dat er toch wel wat tijd kruipt in die questionnaires en bugreports die je moet doorsturen en dat je een NDA hebt getekend.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wist niet dat het bestond. Sorry.

MoNdO op 11 juni 2013

en ik ben geen APR

Dat snap ik!;)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Geen probleem hoor dokter ;). Ik denk dat niet veel mensen daarvan weten.

Ik heb deze morgen trouwens de mail met de code gehad. Straks maar eens installeren.

Bijdrager
    IGBA

Waar MoNdO het over heeft is dus dit: https://appleseed.apple.com

Daar vind je alle relevante informatie, waaronder de mededeling:
    We are not seeking new participants. You must have an invitation in order to log in.

Bijdrager
    hhavinga

@MoNdO GeNeRa ToR: ik hoor graag of het de moeite waard is. Ik ben nl helemaal niet handig met software e.d. dus ik vraag me af waarom ze mij hebben gemaild maar afijn.
    @Dr. User: snap je opmerking niet helemaal dat het weer een manier is om hulp te krijgen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.