11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim95

Custom shortcuts

Hoi,

Ik ben opzoek naar een programma waar ik zelf key combinaties aan een functie kan linken. Ik zou graag cmd+esc als combinatie willen gebruiken om sluimer-stand in te schakelen.

Hopelijk kent iemand een App die dit kan doen.

Groetjes,
    Tim

Bijdrager
    Hansi2124

Kan dat niet met Systeemvoorkeuren – Toetsenbord?

Bijdrager
    Tim95

Er is helaas geen mogelijkheid om sluimer-stand op een anderen shortcut te zetten.

Bijdrager
    1984

Daar kun je veel aanpassen (Systeemvoorkeuren – Toetsenbord? ) echter hou er wel rekening mee dat er geen andere belangrijke toets combinatie mee overbodig maakt, de toetscombinatie die je vermeld opent FrontRow
    Ik weet niet precies wat je met sluimerstand bedoeld (alt cmd eject) of de screensaver , voor die laatste gebruik ik de actieve schermhoeken

Moderator
    unSOUND

Wat is er mis met de standaard Shortcut als ik vragen mag ?

Bijdrager
    Tim95

Ik bedoel de sluimer stand.

Nou mijn apple toetsenbord is kapot gegaan en ik was niet van plan om een nieuwe te kopen 70 euro vind ik een beetje té.

Nu heb ik dus een simpel toetsenbord er aan gehangen werkt perfect maar heeft geen eject knop.

De combinatie maakt me niet zo veel uit maar ik noemde cmd + escape als voorbeeld.

Moderator
    unSOUND

In dat geval zou ik eerder gewoon de sluimerstand op een vrij korte tijd zetten, dan hoef je niet eens een shortcut te verzinnen.

Bijdrager
    Tim95

Is een optie, ik hoop toch dat iemand een omweg weet(Thirth party app?), ik had iets gelezen dat het kan met Automator.

To do so, create a Service using Automator with a single action to launch an application. Set the conditions of this service to receive “no input,” and make it available in all applications. Save the Service and create a shortcut to it on the Keyboard Shortcuts tab of the Keyboard System Preferences panel.

Ik had via AppleScript een sluimer App gemaakt maar helaas wil deze niet werken via deze manier.

Bijdrager
    1984

Kort de Power Button indrukken, waarna er een dialogje verschijnt met de keuzen (geel) Daarna even op de ‘s’ drukken en je computertje valt in slaap.

Bijdrager
    McLoe

Met FastScripts (freeware) kan je een applescript aan een willekeurige toetsencombinatie hangen.

Dat applescriptje ziet er zo uit:

<br />
    try<br />
    	tell application "Finder" to sleep<br />
    end try<br />

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    1984 op 04 juni 2011

Kort de Power Button indrukken, waarna er een dialogje verschijnt

Dat is alleen op laptops. Op desktops zoals een iMac schakelt de sluimerstand gelijk in als je op de aan-/uitknop drukt — makkelijker dan een toetsencombinatie, vind ik:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.