8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Custom apache header

Heeft iemand hier een idee voor? Ik heb namelijk Apache geinstalleert. En die geeft bij indexes zo’n html:

[code:1:b6ff1331bf]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN">
    <html>
    <head>
    <title>Index of /school</title>
    </head>
    <body>
    <h1>Index of /school</h1>
    <ul><li><a href="/"> Parent Directory</a></li>
    <li><a href="Aardrijkskunde/"> Aardrijkskunde/</a></li>
    <li><a href="Beeldende%20Vormgeving/"> Beeldende Vormgeving/</a></li>
    <li><a href="CKV/"> CKV/</a></li>
    <li><a href="Duits/"> Duits/</a></li>
    <li><a href="Economie/"> Economie/</a></li>
    <li><a href="Engels/"> Engels/</a></li>
    <li><a href="Frans/"> Frans/</a></li>
    <li><a href="Geschiedenis/"> Geschiedenis/</a></li>
    <li><a href="Icon%0d"> Icon
    </a></li>
    <li><a href="Lichamelijke%20Opvoeding/"> Lichamelijke Opvoeding/</a></li>
    <li><a href="Nederlands/"> Nederlands/</a></li>
    <li><a href="Wiskunde/"> Wiskunde/</a></li>
    </ul>
    </body></html>[/code:1:b6ff1331bf]

Hoe kan ik die aanpassen? Met en eigen css en een andere doctype.

Oh ja, nog een vraagje, is er een manier om files te negeren in die indexes?

Bvd, Jim

Bijdrager
    iJoost

Jazeker kan dat. Gewoon openen in een editor en de HTML en CSS veranderen tot ie eruit zoals jij wilt…

http://www.xs4all.nl/~marksjr/html/

Bijdrager
    Jean-Jacques

iJoost je begrijpt hem niet goed, hij wil de standaard gegenereerde paginas van apache aanpassen,..

Bijdrager
    iJoost

Ja dus? Gewoon openen in een editor en aanpassen toch? Of vervangen door je eigen bestanden. Lijkt me niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Daarom dacht ik dat kennis van HTML misschien het probleem was. Hoe begrijp jij het dan? Of mischien beter, Jimmy vertel! Wat is het probleem?

Bijdrager
    iPod Jimmy

Jean-Jacques heeft gelijk. Als ik de html zou aanpassen genereerd ie niet automatisch meer. En ik ken en kan html…

Bijdrager
    iJoost

Wat genereert ie niet automatisch meer? Het overzicht van de bestanden in die folder bedoel je? Tja… dat is natuurlijk ook maar een weggevertje. Niet echt bedoeld om er een nette site van te maken.

Dus je kunt kiezen. Doe het zelf en dan ziet het er uit zoals jij wilt. Of laat het aan Apache over en dan ziet het er uit zoals het eruit ziet.;-)

Bijdrager
    iPod Jimmy

iJoost, ik weet 100% zeker dat het kan. Je kent mijn motieven niet dus houd je oordelen please voor je. Het is meer voor mezelf, dat ik het er voor mezelf beter uit kan laten zien, dat vind ik leuk. Nergens anders voor. Het kan. Je moet volgens mij iets aanpassen, maar mijn vraag was meer wát ik moest aanpassen.

Zo hoef ik jouw keuze ook niet te maken, waarom zou ik, je weet, blijkbaar, van dit vraagstuk, niet zoveel af. Dat kan.

Hier staat iets bij.

Bijdrager
    iJoost

Oordelen? Dat was zeker niet mijn bedoeling. Natuurlijk maak jij je eigen keuzes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.