25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Schummi

Cursus CSS menu’s

Beste Mac-vrienden,

ik heb een vraag die mogelijk al eerder is gesteld, maar ik kan geen antwoord vinden
    op mijn vraag. Ik maak hobbymatig websites in Dreamweaver maar ik heb een
    probleempje met het maken van CSS menu’s. In mijn Windows tijd maakte ik mijn menu’s in Sothinks DHTML, een software programmaatje
    Nu wil ik graag ook CSS menu’s maken maar het wil niet lukken, het kwartje wil niet vallen.
    Nu heb ik wel wat concentratie problemen ivm mijn hoge Morfine gebruik, dus ik zoek een makkelijke
    en duidelijke uitleg.
    Wie weet ergens een Ned. site waar uitleg wordt gegeven over het gebruik van CSS en CSS menu’s.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Schummi.

Bijdrager
    freshface

http://accessify.com/tools-and-wizards/developer-tools/list-o-matic/

Uit nieuwsgierigheid (je hoeft niet antwoorden): vanwaar het morfine gebruik?

Bijdrager
    aerosoul

misschien is dit wat? niet nederlands maargoed..

http://alistapart.com/articles/dropdowns/

suckerfish menuutjes zijn zowiezo heel handig.. of niet persee suckerfish maar werken met
    ul, li, a en css voor menu’s.

succes.

Bijdrager
    roberttt

http://www.handleidinghtml.nl/ – handleiding html voor css ff op inhoud css in het menu drukken.

Hele handig site voor zowel html als css bijna alle functies zijn uitgelegd op de website. Ik zelf gebruik hem altijd als ik ff wat wil opzoeken.

Wat bedoel je eigenlijk met css menu’s? Je hebt allerlij manieren voor menu’s, je kan list gebruiken of bedoel je dropdown? Menu’s is beetje onduidelijk wat je ermee bedoelt.

Bijdrager
    Schummi

Beste Konijn,

dat mag je best weten hoor, ik heb posttraumatische dystrofie, een pijnsyndroom aan het
    zenuwgestel. Ik breng 80% van de dag op bed door (achter mijn Mac) en slik gemiddels 400 á 500mg
    morfine per dag en de pijn is nog amber houdbaar.
    Door dit gebruik kan ik me heel slecht concentreren, bij de 10de regel weet ik al niet meer wat er in de
    eerste stond, dit is heel frustrerend, want de wil is er wel.

Is er misschien anders iemand die een Dreamweaver bestand voor mij heb waar een CSS menu in is verwerkt
    misschien gaat het kwartje dan wel vallen.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Groeten Schummi.

Bijdrager
    Schummi

Sorry, nou vergeet ik het nog, het gaat me hoofdzakelijk om dropdown menu’s.

Gr. Schummi.

Bijdrager
    roberttt
    ”Schummi”

Beste Konijn,

dat mag je best weten hoor, ik heb posttraumatische dystrofie, een pijnsyndroom aan het
    zenuwgestel. Ik breng 80% van de dag op bed door (achter mijn Mac) en slik gemiddels 400 á 500mg
    morfine per dag en de pijn is nog amber houdbaar.
    Door dit gebruik kan ik me heel slecht concentreren, bij de 10de regel weet ik al niet meer wat er in de
    eerste stond, dit is heel frustrerend, want de wil is er wel.

Is er misschien anders iemand die een Dreamweaver bestand voor mij heb waar een CSS menu in is verwerkt
    misschien gaat het kwartje dan wel vallen.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Groeten Schummi.

Zoals ik al eerder vroeg, wat voor css menu wil je hebben? Er zijn wel paar 100 mogelijkheden. Als ik weet welke je moet hebben kan ik even voor je kijken:wink: .

Sterkte met je ziekte, ik wil je graag helpen.
    Robert

Bijdrager
    Schummi

Beste Roberttt,

met een horizontal dropdown (flyout) menu zou ik al heel blij zijn.
    Als ik zie hoe het verwerkt wordt, misschien snap ik het dan

Hartstikke bedankt voor je hulp.

Groeten Schummi.

Bijdrager
    roberttt

Ey,

Ik heb zelf niet zoveel ervaring ermee, kan dus niets van mijn eigen werk geven. Kan ook 123 niet zomaar iets nuttigs vinden. Zal nog vanavond even voor je rond kijken op het net. Erg veel tutorials zijn in het engels dat is beetje het probleem.

Misschien moet je het anders een keertje vragen op een website als wmcity.nl? Daar zitten vaak meer de echte die-hards programmeur.

Robert

Bijdrager
    hansenonline
    Bijdrager
    nejra

Deze is ook mooi.

Bijdrager
    addyboy

Deze vind ik erg mooi (hier het voorbeeld ervan). Ik had je graag geholpen maar ik heb geen tijd (vertrek morgen op vakantie en heb zometeen gasten). Helaas, ik had je graag geholpen.

Bijdrager
    Schummi

Beste Mac-vrienden,

ze zijn allemaal heel mooi al jullie voorbeelden maar ik geloof niet
    dat jullie mijn vraag helemaal begrepen hebben, maak niet uit.

Vrienden had ik vroeger ook, nu niet meer, want ze kunnen niet met
    mijn ziekte omgaan en vakantie gaat al helemaal niet meer.
    Verbitterd, nee hoor het valt zo mee, sorry er zijn van die dagen.

Groeten en bedankt voor jullie moeite, en natuurlijke een prettige vakantie, geniet ervan.

Schummi

Bijdrager
    Schummi

Beste Mac-vrienden,

Ik geloof dat ik iets te verbitterd ben geweest, want de reacties blijven nu helemaal uit.:(
    Ligt dat aan het feit dat er niets te vinden is wat mij kan helpen of heeft dat een
    andere reden.

Ik hoop dat er toch iemand is die mij mogelijk kan helpen.

Alvast bedankt,

Schummi.

Bijdrager
    addyboy

hallo Schummi,

ik ben weer terug van vakantie en wil je best helpen. Misschien dat hier iets te vinden is. Ik kan geen gedachten lezen dus ik weet niet precies wat voor css menu je wilt. Als je het iets specifieker kan uitleggen kan ik je dus wat beter helpen.

Groetjes, Ad

Bijdrager
    Schummi

Beste Ad,

ten eerste heel erg bedankt dat je na je vakantoe nog aan me gedacht heb, echt top!
    Als je kijkt op http://www.Methorst-koi.nl, dit is een menu die ik in een programma heb
    gemaakt, maar dat werkt niet op de Mac.
    Wat heb ik nu nodig om zo’n soortgelijk menu te maken maar dan met CSS?

Alvast bedankt,

Henrie.

Bijdrager
    Syndic

Er zijn toch al aardig wat pure CSS menu’s voorbij gekomen in deze topic die lijken op die link die je hierboven geeft…

”Schummi”

…Wat heb ik nu nodig om zo’n soortgelijk menu te maken maar dan met CSS?

Ten eerste, hoe werk je met Dreamweaver? In WYSIWYG of in code view.
    Kan je handmatig coderen? Bij bijna alle gegeven links is het een kwestie van wat creatief knip en plakwerk :wink:

Hoe staat het met je CSS kennis? Ik kan je wel een kant en klaar CSS menu aanleveren, maar dan moet je alsnog in de code aan het werk om het naar je eigen smaak te krijgen…

Bijdrager
    freshface

Ik heb gisteren nog iemand geholpen met een css menu dat op mac en pc werkt door hem naar deze link te sturen: http://work.freshface.be/schoolsite

Je moet dan inderdaad in code view kunnen werken.

Bijdrager
    computer space

Niet nederlands, maar die gast van http://www.cssplay.co.uk is echt goed in allerlei css-menus en andere fratsen. Meer goeroe is er niet!

Bijdrager
    Schummi

Ik werk normaal in WYSIWYG maar ik zit ook regelmatig in de codeview om dingen
    bij te stellen of te veranderen.
    Er zijn inderdaad een heleboel mooie links voorbij gekomen, maar als je mijn vraag
    heb gelezen dan zie je dat het allemaal niet meer zo vlot gaat bij mij, vandaar.
    Ik zou graag een keer een menu in “levende lijve” zin misschien valt dan het kwart.
    Dus bv een html bestand met de bijbehorende bestanden.
    Ik ben nog niet thuis in CSS.

Jullie bedankt voor alle tijd die jullie in mij steken.

Gr. Schummi.

Bijdrager
    Syndic

Als je nou ’s van één van eerder genoemde links gewoon ff de code knipt en plakt in een nieuw leeg XHTML document en dan en beetje gaat spelen met de vormgeving en code… dan moet je volgens mij al een heel eind komen. Is tevens de beste en leukste manier om iets meer van CSS te gaan begrijpen;-)

Binnen een kwartier moet je al een heel eind op weg zijn lijkt mij, dus ook met jouw concentratiestoornissen moet het dan ook wel lukken.

Bijdrager
    Jack4ya

Als je idd problemen hebt met concentratie dan is css menu best lastig… heck! voor mij ook wel ‘ns:

Cssplay heeft werkelijk hele mooie en vooral goede voorbeelden… ik haal hier vrij vaak mijn menuus vandaan, ik weet niet precies wat je zoekt.
    Ik vermoed een soort van cssmenu-plugin voor DreamWeaver… geen idee of dat bestaat trouwens.

Ik ga er nu maar even van uit dat je stukjes code zoekt:

Werkend voorbeeld:
    http://www.cssplay.co.uk/menus/final_drop.html

En dan heb je het volgende nodig:

En de div met de code: (die je dus ergens in je pagina hangt)
    http://www.cssplay.co.uk/menus/css/final_drop.txt

De css die het menu aanstuurd: die moet je dus nog aanroepen.
    http://www.cssplay.co.uk/menus/css/final_drop.css

Volgens mij heb je nu een paar mooie hapklare brokken. Succes :D

Bijdrager
    Schummi

Beste Mac-vrienden,

bedankt voor jullie inspanningen om mij te helpen, ik vind dit echt heel gaaf
    dat jullie het willen proberen.
    Ik weet hoe ik de scripts moet plaken binnen dreamweaver maar hoe maak ik een css (stylesheet)bestand om het spul te sturen?
    Of praat ik nu uit mijn nek.:(

Alvast bedankt Schummi.

Bijdrager
    TabHii

je maakt een style.css bestandje aan en dan zat je in je index.html bestand dit neer en link hem dan goed
    [code:1:ec919b2334]<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css" />[/code:1:ec919b2334]

Bijdrager
    DeluxZ

Misschien niet helemaal gepast op een Mac forum, maar voor windows :sealed: (als je nog een windows machine hebt) kun je het proberen met Infinite Menus.

Infinite Menus is een programma waarmee je gewoon “drag & drop” CSS menu’s kunt maken.

Hier kun je het downloaden…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.