12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Cursor verdwijnt soms op webpagina's/verspringen cursor

Ik heb af en toe last van mijn cursor. Op sommige websites verdwijnt deze maar doet het wel maar onzichtbaar. Een paar keer heen en weer halen zorgt er weer voor dat je hem ziet, vooral naar het dock bewegen helpt om de cursor weer zichtbaar te maken. Maar blijft wel vreemd.
    Een ander probleem waar ik tegen aan loop is dat mijn cursor af en toe verspringt van de plaats waar ik hem naar toe beweeg. Dat gaat soms vrij abrupt en snel. Ik ervaar dit allemaal in Yosemite. Wat is dat?

Bijdrager
    sedikit

Ik heb op sommige sites exact hetzelfde probleem: de cursor wordt onzichtbaar, maar kan wel (onzichtbaar) selecteren, en z’n werk (onzichtbaar) doen. Clicken naast het venster maakt de cursor (soms) weer zichtbaar, en even naar een andere site eveneens. Ben benieuwd naar de oplossing (als die er al is). Ik ervaar dit in SL.

Bijdrager
    erwin33
    sedikit op 10 november 2014

Ik heb op sommige sites exact hetzelfde probleem: de cursor wordt onzichtbaar, maar kan wel (onzichtbaar) selecteren, en z’n werk (onzichtbaar) doen. Clicken naast het venster maakt de cursor (soms) weer zichtbaar, en even naar een andere site eveneens. Ben benieuwd naar de oplossing (als die er al is). Ik ervaar dit in SL.

SL=SilverLight?

Bijdrager
    Shmoo

Meestal zijn dit soort dingen problemen tussen verschillende accessoires.. Bijv. een extreme HD die in conflict komt met een Wacom dingetje of 3rd party muis-drivers.

Probeer eens zo veel mogelijk gekoppelde producten los te koppelen, dus printers, externe schijven alles dat je niet direct nodig hebt om te controleren wat voor dit conflict zorgt.

+ Het verspringen van de cursor kan ook een haartje onder de lens zijn.

Bijdrager
    erwin33
    Shmoo op 10 november 2014

Meestal zijn dit soort dingen problemen tussen verschillende accessoires.. Bijv. een extreme HD die in conflict komt met een Wacom dingetje of 3rd party muis-drivers.

Probeer eens zo veel mogelijk gekoppelde producten los te koppelen, dus printers, externe schijven alles dat je niet direct nodig hebt om te controleren wat voor dit conflict zorgt.

+ Het verspringen van de cursor kan ook een haartje onder de lens zijn.

Niets van dat alles. Alleen zat er niet bruikbare printer nog in de USB poort. Of dit het probleem oplost, geen idee. Net USB kabel verwijderd.

Edit: nog geen verschil. Probleem blijft. Overigens heb ik het alleen als ik website gebruikt met SilverLight zoals het bekijken van een stream wat van deze software gebruikt maakt.

Cursor van de week nog schoon gemaakt.

Bijdrager
    sedikit

@erwin33,
    Sorry: SL is Snow Leopard

Bijdrager
    erwin33

Ok, ik heb het dus met SilverLight. Vooral als de player buttons op de voorgrond staan. Haal ik mijn cursor weg uit de player verdwijnen de knoppen en ook de cursor.

Bijdrager
    Targaryen

Ik kom het ook tegen, zowel op Windows 8.1 (Firefox) als OS X 10.10 (Safari). Het ligt dus aan de websites neem ik aan en niet zo zeer aan hardware/browsers?

Bijdrager
    Shmoo

Verwijder die SilverLight software eens, clear de cache bestanden in je browser en probeer dan nog eens.

Bijdrager
    erwin33

Denk het ook dat het aan de bouw van sommige sites ligt. Bij andere sites weer geen problemen met SilverLight. Dus of het een cache probleem is, weet ik niet.

Bijdrager
    computer space

Misschien iets te maken met de mogelijkheid voor websites om eigen cursors te tonen?
    dom.ipc.plugins.nativeCursorSupport uitzetten wellicht?

Bijdrager
    erwin33
    Shmoo op 10 november 2014

Verwijder die SilverLight software eens, clear de cache bestanden in je browser en probeer dan nog eens.

Gedaan, maar maakt geen enkel verschil. Als voorbeeld horizon.tv van UPC en de TV streams.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.