6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Christof

CUPS probleem

Hoi,

Ik kan de lijst van geïnstalleere printers op mijn mac zien maar het lukt me niet om er een nog aan toe te voegen of te verwijderen.

Op http://localhost:631/admin blijft hij maar vragen naar een gebruikersnaam en een wachtwoord … maar het lukt me niet om in te loggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat moet ik nu doen ?

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

je moet met een root account inloggen, een admin-account volstaat niet.
    Als je geen root account hebt maak je er 1 aan in Netinfo Manager . . .

Bijdrager
    Christof

Dank je voor je antwoord maar het lukt nog steeds niet.

Ik heb in de NetInfo manager de root account geactiveerd en een wachtwoord ingevoerd maar toch blijft het onmogelijk om in CUPS aan te loggen, hij blijft maar telkens het schermpje van het inloggen op het scherm weergeven.

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

“I had print sharing problems after installing Security Update 2005-003 on my G4-400. I cannot use the web-based CUPS administration tool – I’ve tried the root login and administrator userid login, but no luck. I’m stuck!”

Maybe this will help. On the Admin Documentation page, click on Help:, and search for password:

CUPS Doesn’t Recognize My Username or Password!

CUPS will ask you for a UNIX username and password when you perform printer administration tasks remotely or via a web browser. The default configuration requires that you use the root username and the corresponding password to authenticate the request.

CUPS does not allow you to authenticate an administration request with an account that has no password for security reasons. If you do not have a password on your root account then you won’t be able to add printers remotely or via the web interface!

To disable password authentication you need to edit the /etc/cups/cupsd.conf file and comment out the lines reading:

AuthType Basic
    AuthClass System
    for the <Location /admin> category. Then restart the CUPS server by killing
    the cupsd process (use Activity Monitor).

NOTE:
    Disabling password checks will allow any local user to change your printer and class configuration, but remote administration from another machine will still not be allowed.”

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik ben ook benieuwd. ik heb hetzelfde probleem en kan het niet uit krijgen. Heb al van alles geprobeerd. Als root. Als mij zelf. Eerdere geinstalleerde administrators maar niets hielp. Dus ik wacht deze topic af

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Sorry was weer te druk…. het is nu ook bij mij voorbij en kan gelukkig weer naar mijn cups via webinterface. Ik was vergeten de de computer her te starten zodat cups ook opnieuw opstarte

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.