9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hans dorsman

CUPS configuratie tip

Ik weet niet wie het wel eens gebruikt, maar je kunt je CUPS configureren via [code:1:97e4ff54fd] http://127.0.0.1:631[/code:1:97e4ff54fd]
    Voor wie het niet weet: via CUPS print je op Windows printers en kunnen windows gebruikers op OS-X printers printen.

Nu schijnt het beveiligingssysteem bij de upgrade naar OS 10.3.3 gewijzigd te zijn naar ShadowHash in plaats van Basic en is het configuratiebestand van CUPS hiervoor niet aangepast.
    Bij administratieve taken kun je daardoor niet meer inloggen en kun je dus niks meer doen. Om dit nu toch weer werkend te krijgen moet je het volgende doen:

Open /etc/cups/cupsd.conf met een editor dus: [code:1:97e4ff54fd]sudo pico /etc/cups/cupsd.conf[/code:1:97e4ff54fd] er wordt om je password gevraagd. Vervolgens ga je naar het eind van het bestand en zoek daar het volgende: [code:1:97e4ff54fd]#Encryption Required
    <Limit GET>
    AuthType Basic
    AuthClass System
    </Limit>
    </Location>[/code:1:97e4ff54fd] Verander Basic in ShadowHash (let op 2x hoofdletter) en sla het bestand op.

Na een herstart kun je weer gewoon inloggen.

Hans

Bijdrager
    Erik

Altijd handig zulke tips Hans, Thanks!

Erik

Bijdrager
    rbroen

ik wist van het bestaan af, maar nu weet ik ook waar ik informatie hierover het terug kan vinden. :wink:

Bijdrager
    bijker
    ”hans

Ik weet niet wie het wel eens gebruikt, maar je kunt je CUPS configureren via [code:1:6446b4ef76] http://127.0.0.1:631[/code:1:6446b4ef76]
    Voor wie het niet weet: via CUPS print je op Windows printers en kunnen windows gebruikers op OS-X printers printen.

Nu schijnt het beveiligingssysteem bij de upgrade naar OS 10.3.3 gewijzigd te zijn naar ShadowHash in plaats van Basic en is het configuratiebestand van CUPS hiervoor niet aangepast.
    Bij administratieve taken kun je daardoor niet meer inloggen en kun je dus niks meer doen. Om dit nu toch weer werkend te krijgen moet je het volgende doen:

Open /etc/cups/cupsd.conf met een editor dus: [code:1:6446b4ef76]sudo pico /etc/cups/cupsd.conf[/code:1:6446b4ef76] er wordt om je password gevraagd. Vervolgens ga je naar het eind van het bestand en zoek daar het volgende: [code:1:6446b4ef76]#Encryption Required
    <Limit GET>
    AuthType Basic
    AuthClass System
    </Limit>
    </Location>[/code:1:6446b4ef76] Verander Basic in ShadowHash (let op 2x hoofdletter) en sla het bestand op.

Na een herstart kun je weer gewoon inloggen.

Hans

Zeg Hans is het jou wel eens gelukt om een printer vanuit Windows XP aan te sturen?
    De printer hangt dan aan de usb poort van de mac.
    Het is mij nog steeds niet gelukt.
    Kun je als je wilt stap voor stap vertellen hoe dit moet?

met vriendelijke groet van Ilja

Bijdrager
    hans dorsman

mmm, het is me wel eens gelukt.
    Ik zal vanavond eens kijken hoe dat ook al weer zat….:?
    Gewoon (windows) printer delen aanzetten en dan de printer installeren onder windows neem ik aan.

Bijdrager
    bijker

nou makkelijk gaat dat dus niet want dat heb ik al geprobeerd.
    De windows bak ziet de printer niet , heb daar dus een netwerk printer aangemaakt en wel de epson C70 maar op het moment dat je wil afdrukken zeg het windows ik kan de printer niet vinden, terwijl het syteem het wel ziet “Windows XP “vreemd hoor.

Bijdrager
    hans dorsman

Ik heb net een printer geinstalleerd, maar inderdaad, het werkt niet.
    Bij mij komt er helemaal geen melding, het lijkt of er geprint wordt, maar de print verdwijnt in een zwart gat.:?

Ik weet zeker dat het wel gewerkt heeft. Toch vreemd dat er zelfs geen melding komt.

Hans

Bijdrager
    bijker

In ieder geval bedankt voor de moeite die je genomen hebt.
    Ik zou wel eens willen weten wie het wel is gelukt??

Bijdrager
    Cassieman

Kijk eens op de volgende link

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.3bbc68b2

Hiermee werkt het bij mij.
    :D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.