9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    spacefreek

Cue splitten in Mac OS X Lion

Hallo allen,

Onder Mac OS X Snow Leopard heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van Cue Splitter.
    Sinds Mac OS X Lion werkt deze software niet meer (PPC) en ben ik maar overgegaan op het enige gratis programma die ik tegen ben gekomen die dezelfde taak kan uitvoeren: Mp3 trimmer.

Probleem met deze app is echter de ongelooflijk lange wachttijden als je geen zin hebt om een licentie te kopen. Heeft iemand misschien ervaring met een ander alternatief die ook onder Lion werkt? Dan hoor ik het graag..

Bijdrager
    MrGlenneke

Misschien is dit iets: AudioSlicer?

Bijdrager
    spacefreek

Dat is niet om Cue files toe te voegen, dat programma gaat zelf op zoek naar stiltes in een CD om daar losse nummers van te maken, maar bij een mix-album/CD heeft dat helaas geen zin, maar bedankt voor de suggestie, misschien heeft iemand anders die dit leest er wel iets aan..

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik XLD om .cue files te splitsen.

Bijdrager
    spacefreek

Kijk! Die is geweldig, bedankt voor de tip:)

Bijdrager
    ramon1990

Ook niet echt een geweldig programma als je het mij vraagt.
    Heb vaak het probleem dat de eerste 3 tot 5 nummers gesplit worden en de overige 18 niet. En dit ligt niet aan het .CUE bestand want op met een ander programma op een windows computer werkt het wel. Dus nog meer alternatieven?

Bijdrager
    Q4

Ik zit inderdaad ook met die zelfde ervaring als hier direct boven…

Iemand een ideetje?

Bijdrager
    P. Leurs

Op het eerste oog lijkt “Max” het goed te doen, ook bruikbaar voor het omzetten van verschillende bestandsformaten.

Bijdrager
    gwebstolyna

Medieval CUE Splitter is free software that is designed for splitting a large audio file like an album or a compilation into relative individual tracks with an associated CUE sheet w/o decoding. If you choose Medieval CUE Splitter to split audio without re-encoded, there is no quality loss. Moreover, it is capable of splitting almost all audio formats like FLAC, MP3, WAV, M4A, APE, WMA, MPC, OGG and TTA. CUE files in UTF-16, UTF-8, or ANSI encoding are supported. Just as the official website says, Medieval CUE Splitter is really the fastest and easiest audio track separator ever.

Here get the program: http://www.medieval.it/cuesplitter-pc/menu-id-71.html

However, Medieval CUE Splitter is a Windows-based tool and there is still no plan for developing the Mac version. If you insist to run Medieval CUE Splitter on Mac, you need to spend $249 to get VMware Workstation Virtual machine which will allow you run Medieval CUE Splitter on Mac. That is too expensive.

I know a more cheap but useful CUE Splitter on both Mac and Windows.

It supports splitting many audio formats like split MP3, split WAV, split FLAC, split APE, split M4A, WMA, DTS, MPC, WV, AMR, AU, AAC, AIFF, TAK, TTA, RA and more;

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.