14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom2

Cubase start niet meer op

Op m’n G4 wil cubase sx 1.015 niet meer opstarten, op m’n g3 wel (beide macosX 10.3.8)
    heb er pas een audiophile geluidskaart ingedaan, aangezien er helemaal geen geluid ‘in’ optie op de g4 zat.

cubase start op, maar blijft hangen bij t laden van ‘vst multitrack’

iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik t op los?

Bijdrager
    Rico Royal

Ben ook geinteresseerd want ik heb hetzelfde op G4 dual 1.25. Start niet meer op. Dacht dat het aan OS 10.3 lag en alleen met een update is op te lossen.

Bijdrager
    Tom2

Begin me nu af te vragen of het niet ligt aan de dual processor. Op m’n g3 werkt t prima.
    heb al even gekeken nar en fix/update maar die zijn er blijkbaar niet.
    nog maar even afwachten dan.

Bijdrager
    G3Lay-Z

even lichtelijk off topic maar, mijn vriendin heeft en keyboard die op de pc aangesloten wordt met een com poort verbinding, aangezien dat ik nu hoor da Cubase ook voor de mac is wat voor kabel heb ik dan nodig.. nou is het zon kabel met aan een uiteinde 2 van die dikke ronde stekkers en aan de andere kant com poort.. (com sucks)

hoop dat iemand het weet dat zou heel mooi zijn aangezien ze mischien bij mij in gaat trekken dus.. :wink:

Bijdrager
    DEform

Ik zou eens beginnen met de prefs weg te gooien!

Gewoon zoeken naar com.apple.cubase, zo ongeveer!

Gewoon de .plist van cubase is weggooien, misschien je volumebevoegdheden eens herstellen en opnieuw proberen!

Bijdrager
    G3Lay-Z

Hey Ruben toe toe geef us antwoord op mijn vraag please:)

ps je hebt nog steeds teveel geld:P

Bijdrager
    MacAttack

@G3Lay-Z : Een USB midi interface. Maar voor de prijs van zo’n ding heb je al een Midi keyboard

Bijdrager
    G3Lay-Z

okay, klinkt leuk en wat voor aansluitingen zitten daar dan op want zover ik weet is dat ook een midi aansluiting op het keyboard…. oh en wat kost zon ding?

Bijdrager
    Tom2

Om maar weer even ON topic te gaan:

prefs weggooien en volumebevoegdheden herst. werkt niet. cubase blijft steeds hangen op t laden van VST Multitrack.
    I’m near desperation, geen flauw idee…..

iemand?!

noctumbre@zonnet.nl

Bijdrager
    MacAttack

verwijder dan die VST plug-in “Multi Track” en dan zou alles moeten opgelost zijn.

@G3lay-z : wel op een USB midi interface zitten meestal 2 of meerdere midi I/O poorten en een USB aansluiting. Voor prijzen moet je maar eens rondzoeken.

Bijdrager
    Tom2

ik denk dat dat een vast programmaonderdeel moet zijn, want i kan em nergens vinden, ook niet als ik op onzichtbare onderdelen zoek…

anyhoe, in ieder geval bedankt voor de suggesties, kijk nog wel verder

Bijdrager
    MacAttack

heb je gekekeken in bibliotheeek >> Audio >> plugins >> VST?

Bijdrager
    Tom2

ja, volgens mij wel

heb ook met apple-f gezocht

Bijdrager
    ronnie

Hmm, heb je misschien de gekraakte versie van cubase?Dit is een probleem wat bij de gekraakte versies van cubase veel voorkomt.Niks aan te doen , alles weggooien en opnieuw installeren.
    Dit gebeurde vooral bij de RC versie.Bij kleine veranderingen aan het systeem kreeg je dan de multitrack foutmelding.Hehe, ik werd hier zo ziek van dat ik het uiteindelijk maar gekocht heb.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.