4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Me

.csv adressenlijst importeren in adresboek

hallo,

ik heb mn contactpersonen uit outlook geexporteerd in een .csv bestand. in adresboek op tekstbestand importeren gedrukt. krijg ik een venster; tekstbestanden importeren. daar staan al mn contacten, alles keurig netjes, alles klopt. ik druk op OK. gebeurt er vervolgens helemaal niets. Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    Apple

Probeer eens het volgende, werkte bij mij ook (ik ga er trouwens van uit dat je Outlook op een Windows pc gebruikt?):

– Selecteer alle contactpersonen in Outlook
    – Sleep ze naar een lege map in de Verkenner
    – Windows maakt er nu allemaal Vcards van
    – Sleep de Vcards in het Adresboek op de Mac
    – Klaar!

Bijdrager
    J.C.

Sorry dat ik mijn vraag in deze topic stel, maar ik denk dat jou vraag met het antwoord van Apple wel opgelost is. Hoe importeer ik alle adressen van een vriend naar mijn eigen adressbook, of moet ik dan is 40 vCards aan laten maken?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik neem aan dat je zelf aan een database hebt met je eigen contacten. Als je vriend dan een export maakt als één bestand, en jij importeert deze, dan wordt jouw database, met jouw contacten over schreven. Dit is niet de bedoeling.
    Wat je vriend moet doen, is alle contacten die over gezet moeten worden selecteren. Sleep ze dan uit Adresboek naar zijn desktop, of een map in de finder. Nu wordt de selectie automatisch omgezet naar Vcards. En dit gaat retesnel.
    Daarna is het een kwestie van de vcards in jouw adresboek slepen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.