13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

css3 box

Hallo,

Ik heb een probleem met css3 in me webshop, alle boxen staan onder elkaar maar ik wil er steeds 2 naast elkaar hebben maar ik krijg het niet voor mekaar.

kunnen jullie me helpen?

dit is de code die ik nu heb:

<br />
    <div style="width:150px;height:150px;-webkit-border-radius: 5px;-moz-border-radius: 5px;border-radius: 5px;border:1px solid #818285;background-color:#FFFFFF; background-image:url(http://huisenmeer.nl/media/achtergrondproduct.png);-webkit-box-shadow: #B3B3B3 1px 1px 1px;-moz-box-shadow: #B3B3B3 1px 1px 1px; box-shadow: #B3B3B3 0px 0px 0px;" font-color: #FFFFFF;></p>
    <p><div class="mod_bakery_main_td_f"><br />
    <center><br />
    [THUMB]</p>
    <p><a href="&#91;LINK&#93;"><span class="mod_bakery_main_title_f">[TITLE]</span></a></p>
    <p>€ [PRICE]<br />
    <form action="[SHOP_URL]" method="post"><br />
    [OPTION]<br />
    <input type="text" name="item[ITEM_ID]" class="mod_bakery_main_input_f" value="1" size="2" /><br />
    <input type="submit" name="add_to_cart" class="mod_bakery_bt_add_f" value="Toevoegen" /><br />
    </form><br />
    </td><br />
    </center></p>
    <p></div><br />

alvast bedankt
    Timo

Moderator
    Poezenbeest

Misschien kan je de volgende keer ook aandacht besteden aan onze tags… We hebben een code-tag voor dit soort berichten. Ik heb hem er even voor je in gezet.

Misschien handig als je even een preview geeft in de vorm van een screenshot. Ik denk dat het makkelijker praat als we ook een beeld er bij hebben.

Bijdrager
    kreativlab
    Bijdrager
    SanderTreur

Voeg

float:left;

toe aan de boxen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wat Sander zegt: float:left; zou al moeten schelen. Daarnaast moet de “position” niet vast staan.

En soms wil een “wrapper” ook helpen om de boel bij elkaar te houden. Een div rondom de twee boxen dus.

Bijdrager
    martijnG

vergeet niet de BR’s weg te halen, die clearen de float.

Bijdrager
    kreativlab

Dit helpt niks:-(

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik heb net je code eens doorgenomen en het is echt een groot kaartenhuis Je gebruikt blijkbaar het verkeerde programma want alles staat vol met fouten en inline styles. Het overzicht is compleet weg en dit soort code kan je amper handmatig aanpassen.

Kijk hier eens naar.

Ik wil je echt aanbevelen om een ander programma te gebruiken want dit vraagt om problemen.

Bijdrager
    kreativlab

Dat komt door me CMS systeem met webshop module.

Maar ik kan toch wel die boxen naast elkaar krijgen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

De vraag is alleen hoe? Normaal gesproken kunnen we met je meekijken maar (correct me if I’m wrong) dit is bijna niet te doen.

Bijdrager
    kreativlab

En als ik gewoon met een css block generator met rounded border iets maak dan?
    komt er dan standaard te staan dat er 2 naast elkaar kunnen?

Bijdrager
    kreativlab

het is me gelukt, is nog niet helemaal perfect, maar de rest lukt me wel.

nu heb ik nog 1 vraag, hoe krijg ik tussen de border een ruimte van bijv. 5 pixels?
    want ik heb dit nu:
    http://huisenmeer.nl/pages/diversen/lijsten.php

dit is me ondertussen ook al gelukt:-)

Bijdrager
    Shmoo

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat jij je aan het richten bent op CSS (3) terwijl je HTML gebruikt uit de tijd dat we nog op dinosaurussen reden.;)

De CSS tussen de HTML (in-line) is niet meer van deze tijd en hoort gewoon extern netjes in een stylesheet te staan, de <.center.> tag dat was volgens mij in HTML 4 al niet meer valid en het gebruikt van <.br.> tags buiten de paragrafen (content) zie je ook nooit meer gebeuren op vandaag.

Ik zou dit allemaal wat opfrissen en meer van deze tijd maken als je nu toch in de bestanden bezig bent.
    Het kost je miss. een dag of 2 extra werk maar dan heb je het wel netjes en voor de toekomst up-to-date.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.