8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Css vraagje

Ik ben momenteel bezig met een photoshop design om te zetten naar zo veel mogelijk css. Maar nu stuit ik op deze vraag:

ik heb een kader gemaakt waarin de gebruikersnaam van de gebruiker komt te staan. De tekst heb ik nu zo ingesteld (dmv letter-spacing) dat die precies in de kader past (dus tegen de randen zit.) Maar als ik dan later ga instellen dat die naam kan veranderen dan moet ik per naam weer die instellingen veranderen. Hoe stel ik in dat die letter-spacing relatief is tov de grootte van het vakje waar het in staat.
    De twee stukjes zijn genest.

alvast iedereen bedankt.

-Sam Heijens

Bijdrager
    Syndic

Heb je al iets online staan? Is wat makkelijker…

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Syndic”

Heb je al iets online staan? Is wat makkelijker…

ik heb nog niets online staan maar heb wel eventjes in photoshop een voorbeeldje gemaakt:

ik heb de letter-spacing bij nummer 1 aangepast zodat die precies past in het zwarte vakje, maar als ik dan de text vervang (nummer 2) dan blijft de letter-spacing gelijk en vullen de letter de kader niet. Maar hetgeen ik zou willen bereiken is nummer 3. Zodat welke tekst je ook in de kader plaatst, de kader helemaal gevult wordt (door meer plaats tussen de letter toe te voegen).

Beter zo?

Bijdrager
    iJoost

Elke letter in een aparte span en dan margin: auto op elk van die spans?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”iJoost”

maar dit moet geupdate worden voor ieder zijn begruikersnaam, dus dit is denk ik niet de oplossing.

Bijdrager
    Syndic

Sorry, heb geen oplossing voor je. Denk dat het ├╝berhaupt niet mogelijk is…

Bijdrager
    iJoost
    ”samheijens”
    ”iJoost”

maar dit moet geupdate worden voor ieder zijn begruikersnaam, dus dit is denk ik niet de oplossing.

Waarom niet? Die gebruikers naam komt toch ergens vandaan. Wordt met PHP in de pagina gezet? Op die plaats kun je ‘m splitsen in losse letters en de spans eromheen zetten. Lijkt me doenlijk.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”iJoost”
    ”samheijens”
    ”iJoost”

Waarom niet? Die gebruikers naam komt toch ergens vandaan. Wordt met PHP in de pagina gezet? Op die plaats kun je ‘m splitsen in losse letters en de spans eromheen zetten. Lijkt me doenlijk.

ahjah, op die manier… ik zal het eens proberen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.