6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

css markup in textarea

hey,

voor een klant van mij heb ik het zo gemaakt dat de css uit de database wordt geladen. en dat hij deze online in een textarea kan aanpassen.

Is het mogelijk om deze textarea een markup style mee te geven?

Dat tie de CSS weer geeft met kleurtjes etc. zodat het duidelijker is voor hem?

zoiets dus:

Bijdrager
    Lesliedec

om het voor hem duidelijker te maken zou je de CSS misschien zelf kunnen genereren uit velden in de database, die hij dan in een duidelijk invulformulier kan invullen?

2 tabellen –> TAG en TAGPROPERTY zouden moeten volstaan…

in de tag tabel plaats je dan bvb <H1> en dan kan je in de TAGPROPERTY, gelinkt aan de TAG velden als FONT met dan een lettertype enzo plaatsen…hij kan dan zowel tags als tagproperties bijmaken en/of aanpassen. Als je het dan nog echt veel gemakkelijker voor de klant wil maken kan je de invulvelden ook voorzien van lijstjes met alle mogelijke waarden…

Bijdrager
    Rub3n

Nee, mijn klant heeft expliciet gezegd, hier niet teveel tijd in te steken (want die moet hij allemaal betalen)

hij vind in principe de textarea met daarin de volledige css file ingeladen al prima.

Maar ik dacht, als ik er een normale markup in kan krijgen is voor hem duidelijker. En weet ik ook weer hoe dat moet.

Bijdrager
    Lesliedec

ik denk dat je eens moet zoeken naar een PHP klasse die CSS parsed en dat omzet naar HTML met kleurpatronen..als dat niet direct te vinden is denk ik dat je zelf een parser zult moeten schrijven die van bvb <H1> bvb hetvolgende maakt <h1> …ik kan je nu al wel vertellen dat je even bezig zult zijn hiermee:-)

Bijdrager
    iJoost

Misschien is het een idee om een knop toe te voegen waarmee die CSS dan online gevalideerd kan worden. Bij voorbeeld hier:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Dat lijkt me niet al te moeilijk om te bouwen en het kan een hoop ellende voorkomen. Per slot van rekening kan deze klant z’n eigen website met deze voorziening gemakkelijk compleet in de soep helpen.

Of anders oude versies van de CSS ook in de database bewaren zodat ie als het ware terug kan als het fout loopt. Enige extra voorzieningen lijken me toch wel wenselijk.;-)

Bijdrager
    Rub3n

dit heb ik:P

Kheb ook een stylesheet met id 999 in database gestopt:P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.