6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    macetaria

CSS layer vergroot niet helemaal mee

de site in opbouw http://klanten.3sign.be/cpac/ heb ik dankzij veel hulp hier grotendeels mbv css kunnen opbouwen.
    Er is echter nog een vreemd ding, namelijk de hoogte van de submenu’s (links) past zich wel aan aan de inhoud, maar op een gegeven punt niet meer. Als je producten > photo chemicals > paper chemicals openklikt ( http://klanten.3sign.be/cpac/index.php?content=paper+chemicals ) kan het onderste gedeelte er niet meer in (de tekst is ook te breed, maar dat los ik achteraf wel op).
    Iemand enig idee wat er hier fout gaat?

[edit] iemand opmerkingen over de lay-out? De klant is er uitermate tevreden over. Maar ik heb er mijn twijfels over (alhouwel ik het zelf gemaakt heb…). Probleem is het bestaande logo, niet-zo-mooie blauw huisstijlkleur, en dat het een site met erg veel inhoud menu’s en submenu’s moet zijn. [/edit]

Bijdrager
    tennapel

whitespace : nowrap is denk ik de schuldige in .menu

Verder bouw je de indents op met   in plaats van het toepassen van een padding, waardoor je de regels buiten de kaders duwt.

Bijdrager
    macetaria

idd. Maar kan ik de padding in de HTML code zelf defigneren? De diepte wordt namelijk berekend in PHP (ze kunnen tot oneindig veel levels diep gaan – niet dat ik dat zou willen, maar ik wil het geen 200x meer aanpassen).

Ik bedoel dus, kan ik de padding onthe fly in de html code zetten, zonder voor elke diepte een style te moeten defigneren?

Ik zal die nobreak er eens uithalen en zien wat dat geeft.

Bijdrager
    macetaria

whitespace : nowrap is denk ik de schuldige in .menu

als ik die er uithaal is er maar 1 verandering: de menu’s die te lang zijn worden gewrapt, en blijven dus in het kadertje (maar ik heb liever dat ze er uitsteken, want anders is de menu super-onoverzichtelijk. De menu-tekstjes worden sowiso korter, dus het zal zelden of niet gebeuren).
    Ongewijzigd blijft echter onderaan: alles blijft uit het kadertje springen. Heb ik dus getest, en weer teruggezet zoals vroeger.

Bijdrager
    tennapel
    ”macetaria”

Ik bedoel dus, kan ik de padding onthe fly in de html code zetten, zonder voor elke diepte een style te moeten defigneren?

Het kan veel slimmer. De volgende code is geldig:
    [code:1:a5c1a66bc2]<ul>
    <li>Products</li>
    <li>
    <ul>
    <li>product 1</li>
    <li>product 2</li>
    </ul>
    </li>
    <li>Contact</li>
    </ul>[/code:1:a5c1a66bc2]

Als je vervolgens de padding van een li regelt wordt ieder niveau vanzelf op de juiste plek gezet. Stel je geeft een li een padding-left van 10px. Dan worden “Products” en “Contact” 10px naar rechts opgeschoven en “product 1” en “product 2” 10px + 10px = 20px.

Zo kan je oneindig diep menu-items nesten die nog semantisch correct zijn ook. Als je een browser zonder CSS hebt, dan nog wordt de afhankelijkheid in de menu items correct weergegeven (en met een recursieve functie in PHP is het zo opgebouwd).

Bijdrager
    macetaria

Dat tracht ik nu dus toe te passen, goede tip trouwens.
    Is wel even prutsen, aangezien ik met smarty werk, en die berekeningen door smarty wil laten doen.
    (smarty is ook de reden dat m’n broncode zo raar opgemaakt is. Wel een beetje lastig om naar te kijken).

[edit]
    alle problemen opgelost. “Insprongtechniek” van tennapel gebruikt. De achtergrond: was een domme fout. De achtergrondfiguur stopte daar gewoon, en ik was vergeten een achtegrondkleur toe te kennen om dat op te vangen.
    [/edit]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.