2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    iBert

[CSS] IE/Windows struikelt (nog maar eens) over floats

Ik heb een bizar floatprobleem met mijn layout in IE/Windows. Het gaat om deze website.

Om wat zoekwerk te besparen zal ik even de layout duidelijk maken.

– Eén container div, #outer, relatief gepositioneerd om horizontaal te centreren.
    – 3 hoofddivs, #hdr, #bodyblock, #ftr, links gefloat. Behalve #ftr, die heeft clear: both.
    – De bovenste items (navigatie en dergelijke) zijn eigenlijk niet van belang, die worden simpelweg absoluut gepositioneerd.
    – Voor de bodyblock heb ik 3 kolommen. #col_links, #home en #col_rechts.
    – De linker- en rechterkolom bevatten respectievelijk 2 en 3 divs, met elk nogmaals 2 divs in.
    – #ftr cleared aan de hand van clear: both.

De rechterkolom (#col_rechts) heb ik voor de duidelijkheid oker gekleurd. De bovenste containerdiv in de rechterkolom (#lid_worden) staat perfect. De 2 volgende containerdivs (#leden_login) en (#nieuwsbrief) vallen als je op de achtergrondkleur kan afgaan buiten de rechterkolom #col_rechts. De link van #lid_worden (>> inschrijven), de bovenste containerdiv in de rechterkolom, valt ook buiten de rechterkolom, doch heeft hij wel de oker achtergrondkleur van de rechterkolom.

Wie ziet wat er hier verkeerd gaat?

Bijdrager
    mac748

3 hoofddivs, #hdr, #bodyblock, #ftr, links gefloat.

Waarom float je deze drie divs?
    Die kunnen gewoon relatief gepositionneerd.

Verder heb je het over oker, maar dat zie ik niet (Safari, FF).

In het algemeen werkt het expliciet aangeven van position: relative in combinatie met een float in IE beter dan zonder position: relative.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.