9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    chilli dude

[CSS] Horizontaal schuifmenu

Wat ik probeer te bereiken is dit
    ik heb al flink gegoogled maar kan er niet echt achter komen hoe ik dit het beste kan aanpakken…

Nou kan ik het wel in flash maken maar ik wil het graag in CSS (waarschijnlijk in combi met javascript) maken…

Wat er dus moet gebeuren is wanneer je op Menu1 klikt Menu2 en Menu3 opschijven en de submenu’s van Menu1 tevoorschijnkomen, wanneer er nu op Menu3 geklikt wordt dan moet Menu1 worden ingeklapt en Menu2 en Menu3 verschijven weer naar normale positie en de submenu’s van Menu3 komen te voorschijn…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus zoiets als het menuutje rechts in http://www.cssremix.com ?
    Da’s volgens mij een combinatie van Javascript, html en css e.d.
    Oftewel AJAX:)

Eerlijk gezegd geen idee hoe je het precies maakt, maar het
    is wel een erg gaaf effect voor een menuutje… mits mooi gedaan;)

Bijdrager
    leovst

als je dat wil met zo’n soort uitschuif overgang, dan moet je eens prutsen met moo.fx

Bijdrager
    chilli dude
    ”joram”

Dus zoiets als het menuutje rechts in http://www.cssremix.com ?
    Da’s volgens mij een combinatie van Javascript, html en css e.d.
    Oftewel AJAX:)

Eerlijk gezegd geen idee hoe je het precies maakt, maar het
    is wel een erg gaaf effect voor een menuutje… mits mooi gedaan;)

idd zoiets:) alleen horizontaal…

hmm ajax is misschien beetje hoog gegrepen voor alleen maar een menuutje:p

Bijdrager
    www.project-euh.com

Kijk anders even bij moo.fx En hier iemand die het horizontaal geimplemeteerd heeft: horizontal accordion

Of de 2 varianten op 1 pagina: accordion examples

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Ajax is helemaal niet hoog gegrepen voor zo’n menutje. Het is juist precies de manier om het te doen. Wel even opletten wat er gebeurd als Javascript uit staat.

Bijdrager
    kluivers

ik was altijd in de veronderstelling dat voor ajax nog een extra componentje nodig was: de informatie op de server. Is dat nu ook gewenst ? Zo niet dan is css, jss en html toch afdoende ?

Bijdrager
    Reintje de Vos
    ”kluivers”

ik was altijd in de veronderstelling dat voor ajax nog een extra componentje nodig was: de informatie op de server. Is dat nu ook gewenst ? Zo niet dan is css, jss en html toch afdoende ?

Klopt.
    AJAX is alleen nodig als je gegevens van de server wilt halen, zonder de hele pagina opnieuw te laden. Gegevens sturen kan overigens ook.
    Uiteraard kun je besluiten het menu via AJAX op te halen na het laden van de pagina, maar daar moet dan een rede voor zijn.
    Als oplossing van de oorspronkelijke vraag is dat niet noodzakelijk.

Bijdrager
    kluivers

toch weer een afkorting goed begrepen !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.