15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryk

css / golive / dreamweaver

:sealed:
    Ben me in advanced CSS aan het verdiepen, werkte tot dusver met tevredenheid met Golive, maar dat lijkt verleden tijd te worden. Als je pagina’s gaat opmaken met CSS, en deze in de lay-out editor van Golive bekijkt, dan wordt je daar niet vrolijk van, Golive kan met box positionering slecht overweg, soms is de content niet eens te editen. Dit is zo in Golive 6, maar ook 7. Helemaal droevig is als blijkt dat Golive de html-code op rare en foute manier verandert als je gaat editen.
    Dreamweaver toont in ieder geval wel de goede lay-out, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Zijn er onder jullie die met de overstap naar CSS voor pagina-opmaak ook tegen deze frustraties zijn opgelopen wat betreft de Wysiwyg editoren en wellicht daarom zelfs vnl. op hand-coding zijn overgegaan?

Bijdrager
    HSL

ik ben inderdaad om diezelfde reden overgestapt naar helemaal handmatig coden..
    het werkt met css een stuk handiger aangezien je je hele workflow aanpast.
    (tenminste ik ben heel anders gaan werken dan ik eerst met tables deed)

gewoon met bbedit of subethaedit

:)

Bijdrager
    toma

Geplukt van de adobe.com:

Adobe® GoLive® CS2 software lets you unlock the power of CSS with intuitive visual tools such as prebuilt CSS objects that you can drag and drop to build sophisticated sites. Jump-start your designs by easily converting Adobe InDesign® layouts into Web pages. Or, design Web and mobile content in an advanced, standards-based coding environment.

Ik ben zelf erg aan het hopen dat Golive volledige juiste CSS-previews gaat geven.

Bijdrager
    zero200
    ”toma”

Geplukt van de adobe.com:

Adobe® GoLive® CS2 software lets you unlock the power of CSS with intuitive visual tools such as prebuilt CSS objects that you can drag and drop to build sophisticated sites. Jump-start your designs by easily converting Adobe InDesign® layouts into Web pages. Or, design Web and mobile content in an advanced, standards-based coding environment.

Ik ben zelf erg aan het hopen dat Golive volledige juiste CSS-previews gaat geven.

ik zou idd ook even wachten todat golive cs2 uitkkomt!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

review van de Golive CS2 beta.

Bijdrager
    fantamas

Adobe (Golive) heeft Macromedia (Dreamweaver) overgenomen, dus de kans dat Dreamweaver naast Golive blijft bestaan is wel erg klein geworden. Golive CS 2 schijnt inderdaad een goede ondersteuning voor css te hebben.

Bijdrager
    marloez

Ik ben het eens met HS-L, gewoon overstappen naar BBEdit!
    GoLive en Dreamweaver maken allebei een zootje van je HTML, al doet Dreamweaver dat wel minder erg dan GoLive…

Bijdrager
    Flipstra
    ”marloez”

GoLive en Dreamweaver maken allebei een zootje van je HTML, al doet Dreamweaver dat wel minder erg dan GoLive…

Ehm… dan doe je toch iets verkeerd. Als ik in GoLive of Dreamweaver een CSS/XHTML site maakt heb ik nooit last van vervuilde code… Misschien is dat het geval als je in de WYSIWYG-mode gaat editen, maar op het moment dat je je wilt gaan bezig houden met ‘advanced CSS’ zoals de topicstarter dit noemt, lijkt het me niet meer dan logisch om ook de HTML zelf te schrijven.

Dit kan prima in GoLive of Dreamweaver, het gaat -voor mij- ook nog een stuk sneller omdat deze programma’s hints geven in je code.

Een pagina previewen geeft inderdaad vreemde resultaten in de applicaties, maar daar heb ik dan ook een browser voor.

Bijdrager
    Sharky K.

http://www.macrabbit.com/cssedit/ is ook erg aan te raden.

Bijdrager
    chm

Ik hoor hier alleen maar Golive en Dreamweaver vernoemen, maar heb je al eens gekeken naar Freeway, die heeft volgens mij die problemen niet om css weer te geven en weg te schrijven. 8)

Bijdrager
    marloez
    ”Flipstra”

Ehm… dan doe je toch iets verkeerd. Als ik in GoLive of Dreamweaver een CSS/XHTML site maakt heb ik nooit last van vervuilde code… Misschien is dat het geval als je in de WYSIWYG-mode gaat editen,

Dat klopt, het gebeurt als je in de WYSIWYG gaat editen…ik ben vormgever, en dan is dat veel handiger dan HTML codes invoeren…
    Maar omdat het zo’n zootje werd ben ik toch maar overgestapt naar pure HTML, daar heb ik dan zo’n programma als dreamweaver niet meer voor nodig….bekijk het resultaat wel in mn browser!

Bijdrager
    Macinspire

Zorgt er direct ook weer voor dat je pagina alleen die dingen bevat die JIJ wilt. Je weet wat je typt waardoor je minder code krijgt die vervolgens ervoor zorgt dat je pagina’s kleiner worden in bestandsformaat. Dit scheelt weer laadtijd.

Daarbij is het ook zo dat je dan een stylesheet aan kunt maken en makkelijker kunt gebruiken voor de rest van je pagina’s..

Bijdrager
    Harryk

k ben zelf erg aan het hopen dat Golive volledige juiste CSS-previews gaat geven.

De Adobe Site spreekt momenteel alleen over Golive CS2 dus mogelijk is de beta versie inmiddels een alfa-versie geworden…

Bijdrager
    sally

Ik heb een GoLive demo gezien, waaruit ik de indruk kreeg dat de CS2 versie vooral toegespitst is op het zo makkelijk mogelijk werken met CSS. Het zag er veelbelovend uit, maar ja, reclame.
    Ben benieuwd of er hier al mensen mee werken en wat ze ervan vinden.

Bijdrager
    kaydie

Ik ben ook grote fan van BBEdit, zeker sinds versie 8. De preview funktie is echt perfect en past zich aan terwijl je in het document aan het werk bent. (inclusief javascripts in de site).
    Zo zie je constant ‘live’ waar je mee bezig bent. Tags of stylesheets aanpassen is een fluitje van een cent… even een tag neer zetten, rechter muisknop, edit tag, en voor elke tag is een compleet popup scherm met alle tag-attributes die je nodig hebt…

Ook de integratie met de terminal is perfect… (maar dat is weer een ander verhaal)

Als je eenmaal gewend bent aan BBEdit en je gaat weer terug naar Golive of Dreamweaver dan gaat alles zooo verschrikkkelijk traaaag… Nee hoor voor mij niks anders meer…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.