10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    IT2Be

css en meerdere achtergronden?

Hallo,

Op basis van wat hier gezegd is over css heb ik besloten om een orderformulier dat ik aan het bouwen ben css maar eens te gaan gebruiken. Zover een verademing tov frames:-)

Ik heb nu echter wel een vraag over het volgende:

In de framesets had ik een header, linker en rechter pagina. Ik maak gebruik van een gestreepte achtergrond ivm huisstijl van de opdrachtgever en waarschijnlijk voelen jullie um al.

Ik had de header mooi vast staan en de linker en rechter pagina met een herhalende achtergrond. Maakt niet uit hoe groot de pagina, de achtergrond is gelijkmatig.

Hoe doe ik dat nu met css? Ik heb echt een header, een linkerkant (streep met ‘rechter kalntlijn’), een body (wit) en een rechterkant. Hoe kan ik nu met meerdere achtergronden over elkaar heen werken?

Alvast bedankt,

Marcel

Bijdrager
    mac748
    Bijdrager
    IT2Be

Thanks, die kende ik nog niet. Moet ik eens op m’n gemak bekijken want dit is heeeeel veeeeel info:D

Bijdrager
    Macinspire

of een linkje naar de pagina die je hebt gemaakt zodat we het visueel krijgen wat je bedoeld?

Bijdrager
    IT2Be

Mijn pagina kan nog niet maar hier is de huisstijl: http://www.dpp-utrecht.nl/.

De onderkant is niet van toepassing maar de rest wel zo ongeveer maar dan zonder frames dus (indien mogelijk)…

Bijdrager
    tricksel

Je kunt toch meerdere div’jes gebruiken? eerlijkgezegd kan ik niet echt goed zien wat het probleem is…

Bijdrager
    IT2Be

Da’s dus mijn vraag, hoe doe ik dat? Wellicht is het gebruik van meerdere div-jes de oplossing maar ik heb dat nog niet aan het werk gekregen…

Bijdrager
    Thom
    ”IT2Be”

Mijn pagina kan nog niet maar hier is de huisstijl: http://www.dpp-utrecht.nl/.

De onderkant is niet van toepassing maar de rest wel zo ongeveer maar dan zonder frames dus (indien mogelijk)…

He, laat ik nu de maker zijn van deze site!
    Inderdaad al weer enkele jaren geleden toen ik nog niet bedreven was met css.

Ik neem aan dat je een formmulier aan het maken bent dat in deze huisstijl moet komen.
    – Wil je de witte body gecentreed hebben?
    – Wil je de witte body tot onderaan doorgetrokken hebben?
    – Wil je de grijze blokken erbij hebben?

Ik kan het je anders wel even aanleveren.

Bijdrager
    IT2Be

Hai Thom, da’s geinig…

Nee, ik wil de witte body gelijk plaatsen aan de huidige site.

De witte body tot onderaan de site is niet zo’n issue omdat ik daarvoor gewoon een witte achtergrond kan gebruiken. Het probleem is het ‘doortrekken’ van de lijnen naar beneden en de header en lijnen naar rechts (snap je het? stuur me anders even een pm dan doen we het direct maar dan wordt het wel donderdag want morgen ben ik er niet)…

Cheers,

Marcel

Bijdrager
    Thom
    ”IT2Be”

Hai Thom, da’s geinig…

Nee, ik wil de witte body gelijk plaatsen aan de huidige site.

De witte body tot onderaan de site is niet zo’n issue omdat ik daarvoor gewoon een witte achtergrond kan gebruiken. Het probleem is het ‘doortrekken’ van de lijnen naar beneden en de header en lijnen naar rechts (snap je het? stuur me anders even een pm dan doen we het direct maar dan wordt het wel donderdag want morgen ben ik er niet)…

Cheers,

Marcel

OK mail me donderdag maar!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.