13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

[css] Drop down menu werkt niet in IE6

Firefox, Safari, Opera en IE7 werken hier wel, bij IE6 klapt het menu niet uit…

http://www.31tigersqn.be/the_site/

Iemand die weet wat ik nu weer over het hoofd zie? Man ik ben die IE zo kotsmoe… :x

Bijdrager
    computer space

Is het een CSS only? Ik heb dat gestaakt. Kijk maar eens op de site achter mijn sig. Die is bij IE nu maar anders. Stu Nichols belooft dat IE ook werkt, maar ik kreeg het niet fiks.

Bijdrager
    Faan

Idd, CSS only…

Bijdrager
    hansenonline

ik zou of javascript gebruiken of een andere manier van navigatie gebruiken dan je nu hebt, #nav ul li a:hover ul li a is een manier die mij niet logisch lijkt.

Bijdrager
    Faan

Ik haat javascripts, en waarom zou dat niet logisch zijn. Een menu is het best opgemaakt via unordened lists. Wat is er zo onlogisch om een submenu (dus een geneste ul) te laten verschijnen bij een hover? En die hover moet bij de a-tag gebeuren want IE ondersteunt geen andere elementen met :hover…

Bijdrager
    hansenonline

je hebt helemaal gelijk, hier wordt het ook gebruikt http://www.cssplay.co.uk/menus/dd_valid.html. vond de nesting op de a:hover vreemd.

Bijdrager
    Faan

Idd, zo’n menu zou ik ook willen, maar de positionering is een ramp bij mij. Altijd wel een of andere browser die de positionering totaal verkeerd doet, zeer vreemd. Op den duur kijk ik scheel op die geneste lists, zeker als je 3 levels diep gaat.

Bijdrager
    computer space

Toen ik ermee liep te klooien merkte ik ook dat IE het helemaal niet tof vind wanneer de listelementen verschillende breedtes hebben. Het Stu Nichols voorbeeld heeft alle menu-items even breed. Dat lukte wel. Maar variabel, dat kan alleen in FF, Netscape, Safari en co.

Bijdrager
    Faan

Idd, en dat is net het probleem, ik wil ze variabel, want 1 submenu die een grotere breedte nodig heeft zorgt anders voor veel te veel blanco space bij de andere submenus.

Bijdrager
    hansenonline

ik ben er ook een keer een tegen gekomen die voor het geval van i.e. van de list elementen een tabel maakt, weet zo 123 niet meer waar. het zijn in iedergeval dezelfde conditional tags als je in css gebruikt, misschien dat je daarmee kan stoeien.

Bijdrager
    Faan

Thx, zal ik eens wat gaan op zoeken.

Bijdrager
    readefries

Kijk een naar CSShover, daarmee kun je gemakkelijk een CSS menu maken welke ook werkt in IE6.

Succes!

Bijdrager
    Faan

Mja, dan zit je weer met javascripts hé… toch als ik de code bekijk van die .htc

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.