9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kie_ken

[CSS] background-repeat:repeat-y

Ik wil dat een afbeelding zich herhaalt over de volledige hoogte van het browservenster. Ik probeer het volgens onderstaande manier maar dan herhaalt de afbeelding zich alleen maar naar gelang de hoogte van die div. Iemand de oplossing? Bedankt…
    [code:1:39cdb4caa5]
    div {
    background-image: url(tile.jpg);
    background-repeat: repeat-y;
    }[/code:1:39cdb4caa5]

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

je wil een achtergrond in een div stoppen, die verticaal laten herhalen….
    maar hij gaat maar tot de hoogte van de div?

Als dat zo is is dat toch goed? Of mis ik ergens wat?

Bijdrager
    patrick68

En als je de achtergrondafbeelding in je css aan de bodytag koppelt en de body op 100% zet?

Bijdrager
    chilli dude

en anders de div op height :100% zetten

Bijdrager
    psuedo

je moet je div altijd in je stylesheet defineren wil je dit soort dingen uitvoeren. doe dit als volgt:

in je bestand.html:
    <div id=”naam”>dit is een div met id naam</div>

in je stylesheet:
    #naam {
    background: url(“/images/plaatje.jpg”) repeat-y;
    }

Bijdrager
    kie_ken

ik moet het gewoon op een andere manier oplossen, k zit wat verkeerd met structuur… toch bedankt voor de hulp

@Rimsic
    :
    je mist inderdaad wat > lees mijn bericht nog eens opnieuw (ik wou dat de afbeelding zich herhaalde over de volledige hoogte van het browserventser)

@ psuedo:
    zover was ik wel al hoor :roll:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”kie_ken”

@Rimsic:
    je mist inderdaad wat > lees mijn bericht nog eens opnieuw (ik wou dat de afbeelding zich herhaalde over de volledige hoogte van het browserventser)

Waarom doe je dan moeilijk met div’s, als ik het vragen mag? Door (zoals patrick68 ook al voorstelt) de afbeelding als achtergrond van de body van het document te gebruiken krijg je gelijk wat je wilt, lijkt me. Of mis ik ook iets?

Mocht je persé een div willen, dan zou die methode die je post toch moeten werken. Alleen: zoals je aangeeft herhaalt hij zich alleen maar naar gelang de hoogte van de div — dit omdat alles dat buiten die div valt, normaal gesproken afgekapt wordt. Zet hem dus op de hoogte die je wilt, wederom zoals al eerder aangegeven. Misschien dat je met overflow: visible ook iets kunt bereiken, maar ik garandeer niks:)

Bijdrager
    vdboor

Dit heb je in ieder geval nodig:

[code:1:55a4d42088]html, body {
    margin: 0;
    padding: 0;
    height: 100%;
    }[/code:1:55a4d42088]

De elementen moeten uitgerekt worden aangezien de achtergrond idd het element vult, en niet eruit loopt. Ieder extra wrapper element wat je toevoegt moet ook een “height: 100%” hebben.

Als je voor een linker of rechterstrook slechts een achtergrond wil, is het aan te raden om voor de gehele “container” waar het element inzit een achtergrond in te stellen. Als de linker/rechterstrook dan eerder ophoud, blijft je achtergrond toch doorlopen.

Bijdrager
    kie_ken

dat was inderdaad de oplossing vdboor … maar ik wist niet hoe ik het moest uitleggen (ben nog maar een leek op css-vlak)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.