6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

[CSS?] Afwisselen van kleuren

Hello again!
    [size=9:7701542522]Ik heb 30 pagina’s afgezocht maar niets gevonden..[/size:7701542522]
    Ik heb een leuk phpsysteem gemaakt, alleen nu wil ik dat mijn resultaten zo worden weergegeven:

Hoe kan ik dit bereiken in css of php? Zodat hij herkent dat de vorige rij bijvoorbeeld al kleur zwart heeft gehad zodat het nieuwe resultaat een grijze achtergrond heeft..
    Misschien niet helemaal duidelijk, maar dan hoor ik het wel;)

P.s. Weet iemand toevallig ook het JavaScriptje waarmee (zoals hier ook gebeurt bij het invoegen van topic’s, bij de B, i, u etc.) zodra er op een knop gedrukt wordt dat er in het veld een tag (of iets anders natuurlijk) komt te staan?

Bijdrager
    Marresc

Hoe zal de html er juist moeten uit zien? Zullen het 3 afzonderlijke unordered list zijn of 1 geheel waarbij de x-aantal items worden afgewisseld?

Bijdrager
    hansenonline

css [code:1:2def0602cf]a :hover {color: orange;}[/code:1:2def0602cf]
    voor je eerste vraag kijk eens naar de bron van het macosx widget, die doet het met javascript.
    ik weet dat ik ergens een php script moet hebben, maar kan het niet vinden en via google zie ik ook niet zo snel een oplossing voor je.

Bijdrager
    wout3r

a:hover dat is de link.. Die moet ik niet hebben..
    Het is met tabellen en de tabel moet om en om een andere kleur hebben

Bijdrager
    hansenonline

maar dat werkt hetzelfde inplaats van de row moet je de tables laten uitrekenen en dan om en om de css style geven.
    voor de hover ik dacht dat je dat bedoelde nu begrijp ik wat je bedoeld en ik heb geen idee hoe dat gedaan wordt.

Bijdrager
    freshface

[code:1:771700ad27]$c = 0;

if ($c == 0){
    echo "class="zwart"";
    $c = 1;
    }else{
    echo "class="grijs"";
    $c = 0;
    } [/code:1:771700ad27]

dat zet je dan ergens in je loop, zet zeker $c = 0; wel buiten de loop.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.