6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas Raggers

CSS: 7 knoppen?

Op een site heb ik een zevende knop toegevoegd. Nu komt dat ‘pixelmatig erg slecht uit, omdat 600 erg lastig door 7 te delen is. Ik heb het opgelost door de site 2 pixels smaller te maken. Maar kan dit niet op een of andere manier automatisch? Dat hij bij een extra knop de breedte zelf deelt door het aantal knoppen?

Bijdrager
    Zout

heb je het al met percentages geprobeerd?

Moderator
    Adriaan Mol

Ik zou gewoon smokkelen en niet de site met 2px verkleinen. Dus, gewoon 2 knopjes 1px groter maken (dan krijg je in principe hetzelfde effect als dat je percentages gaat gebruiken).

Bijdrager
    tennapel

functie in PHP of ASP die berekent hoe breed alles moet worden en de juiste waarde wegschrijft?

CSS zelf heeft die mogelijkheid niet (en het staat ook niet in de toekomstige specs)

Bijdrager
    Webbiker

Plaatsje je knoppen in een <div> of een <td> met een achtergrond kleur.

Laat de knoppen gewoon gestylde texten zijn die een block styling hebben. Vaste marge links en rechts van de tekst en een ‘seperator’ er tussen. Als je deze teksten dezelfde achtergrond kleur geeft als de <div> of <td> lijkt het één geheel.

Je hebt dan alleen geen knoppen met vaste breedtes, maar persoonlijk ben ik daar niet dol op.

Bijdrager
    Zimph

Probeer het eens met een list. Kijk op List-o-Matic

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.