14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

[CSS] 2 Divs gelijk trekken aan 1 div

Hey,

Ik ben bezig met een website (zoals meestal in dit topic).
    Ik 4 div’s naast elkaar staan. De middelste (div3) moet uitrekbaar maar de andere twee moeten ook mee rekken dan. Ik weet niet hoe ik dat aanpak met CSS en div’s.

> > > > Voorbeeld site || CSS < < < <

Ik heb op dit moment gewoon de rechter en de linker div’s een hoogte gegeven. Maar de linker en de rechter (Div 1 en 4) moeten even lang zijn als div3.

Ik had het al geprobeerd om er een div onder te zetten en de margin-bottom: 0px maar dat bleek niet te werken.

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt.
    8)

Bijdrager
    iBert

Als het puur visueel is, kan je de techniek van Faux Columns toch toepassen op een container div rond de 3 div’s.

Bijdrager
    tennapel
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Misschien niet helemaal de vraag maar hier staan dingen, misschein kan je daar even bij afkijken…

http://www.intensivstation.ch/templates/

Bijdrager
    ”iBert”

Als het puur visueel is, kan je de techniek van Faux Columns toch toepassen op een container div rond de 3 div’s.

Dat is denk ik wat ik zoek als ik zo de eerste paar alinea’s lees.
    Ik ga er zo mee verder

:D Thanks

Bijdrager
    ”iPod

Misschien niet helemaal de vraag maar hier staan dingen, misschein kan je daar even bij afkijken…

http://www.intensivstation.ch/templates/

ah,;) thanks…. Ik ga even de gegeven sites opslaan :lol:

/Edit: mmm, raar als ik die template in dreamweaver open krijg ik het rechter menu buiten alles te zien. Als ik hem gewoon open in een browser (camino) ziet het eruit zoals het eruit hoort te zien…. :roll:

Bijdrager
    jay03

nooit de design preview van dreamweaver geloven;)

Bijdrager

er zit vast een soort van IE in dreamweaver;)

Maar ik loop weer vast. Ik heb dit template gebruikt: http://www.intensivstation.ch/files/templates/2/template-3.html

Volgens mij moeten dan menu links en rechts gewoon mee gaan als de content hoger / langer wordt.
    Maar dat werkt weer bij mij niet………………

[size=15:e120147807]IK HAAT CSS[/size:e120147807]!!!!!!!!!! :evil:

Bijdrager
    tennapel
    Bijdrager

dat zoek ik niet volgens mij, dat gaf je net ook al….

Daar zie ik steeds voorbeelden dat er 3 ‘kolommen’ zijn die afzonderlijk bewegen. Bij moet het zo zijn als er 1 uitrekt dat de rest mee gaat…

een tabel idee

Bijdrager
    tennapel

Als je het verhaal zou lezen zou je zien dat alle kolommen even lang zijn en dat in het artikel de techniek wordt besproken waarmee je dat kan doen.

Bijdrager
    tennapel
    ”konijn”

Dat zal niet gaan.

Jawel hoor, daar heeft Alex Robinson een oplossing voor gevonden:
    http://positioniseverything.net/articles/onetruelayout/equalheight

Bijdrager

:? ik snap serieus echt geen donder van dat hele css. Ik ga het wel anders oplossen met tabellen ofzo…

Bijdrager
    tennapel

Ik zie niet in waarom faux columns in jouw geval geen oplossing biedt, als ik kijk naar de voorbeeldsite. Simpeler dan dat kan haast niet: 1 achtergrond plaatje die je op de body zet en een wrapper div om de <div>’s op de juiste plek te zetten.

[code:1:67787fb577]
    <body>
    <div id="wrapper">
    ….
    </div>
    </body>

body {
    background : url(achtergrondplaatje.gif) repeat-y 0 50%;
    }

#wrapper {
    margin : 0 auto;
    }
    [/code:1:67787fb577]

Als je dan de header een anddere achtergrondkleur wilt geven zet je daar een andere kleur op, of een ander achtergrond plaatje, die valt dan over de achtegrond van de body heen.

Niemand kan mij wijs maken dat dat lastiger te begrijpen is dan een ingewikkelde tabelstructuur met rowspan’s of nested tables.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.