11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    nol77

CS4 photoshop achtergrond

Mijn eerste post hier, mijn naam is Arnold en ik heb sinds afgelopen week een Imac aangeschaft omdat ik meer en meer mijn geld verdien met de fotografie en iedereen maar bleef roepen dat ik met apple moest gaan werken. Tot nu toe erg tevreden alleen 1 ding is vreselijk irritant. Heb al even gezocht maar kan er niets over vinden.

Als ik CS4 photoshop open dan zie ik het werkscherm niet als zwarte achtergrond (wat ik bij voorkeuren wel heb staan) maar ik zie mijn bureaublad. Dus ik heb aan de bovenkant en zijkant van mijn scherm wel de werkbalken van photoshop maar in het midden gewoon mijn bureaublad, als ik dan per ongeluk op het midden klik dan minimaliseert hij photoshop.

Ook als ik een foto open om te bewerken is het irritant omdat ik gewoon een rustige zwarte achtergrond wil hebben en niet mijn bureaubladfoto op de achtergrond. Als ik lightroom 2 open dan heb ik daar geen last van en ook niet als ik bridge open, dus echt alleen maar met Photoshop. Opnieuw installeren geeft hetzelfde resultaat.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en zo ja, hoe is dit op te lossen, ik begrijp er geen hout van.
    Vast bedankt voor de reacties.

Cheers,
    Arnold

Bijdrager
    iJoost

Druk eens een paar keer op de F-toets.

Bijdrager
    iBrammes

Ga even naar [venster] en vink dan [toepassingsframe] aan.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Met shift ingedrukt kan je in Photoshop ook je grijze achtergrond vullen met elke kleur via het emmertje.. Dat is zeg maar de eerste en de tweede optie die met “f” voorbij komt. De laatste is zoals iJoost al zei de zwarte achtergrond. Met tab haal je de paletten weg, wat je vast al wist van de PC.

Bijdrager
    nol77

@iJoost: Ja, de F toets werkt goed, hartelijk bedankt.
    Het werkt overigens uitsluitend als ik een foto geopend heb.
    Bij het weer openen van photoshop zie ik weer eerst mijn bureaublad, maar goed, tijdens het bewerken ben ik met deze oplossing al erg blij dat ik niet meer afgeleid wordt door mijn achtergrond.

@brammes62: Toepassingsframe kan ik niet aan vinken, die staat bij mij op grijs zeg maar.

@Dr. Maddox, met de F toets werd hij grijs, maar ik heb bij de instellingen dat veranderd in zwart en dat is ook de achtergrond die ik het lekkerst vind werken.

Als iemand nog een oplossing weet dat ik die zwarte achtergrond krijg met het opstarten van Photoshop dan hou ik me van harte aanbevolen.

Cheers,
    Arnold

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”nol77″

Als iemand nog een oplossing weet dat ik die zwarte achtergrond krijg met het opstarten van Photoshop dan hou ik me van harte aanbevolen.

Volgens mij kan dat niet zolang je geen bestand open hebt staan.. Het is even wennen en lijkt rommelig maar geloof me, je went er aan en wil niet anders. Dit is een van de grotere verschillen vergeleken met een PC. Het is ideaal voor multitasken maar je moet er wel even aan wennen. Daarbij is de “f” toets snel gevonden toch?

Bijdrager
    nol77

Ja daar heb je gelijk in, het is ook inderdaad even wennen;-)
    Trouwens een edit op mijn vorige post: Heb hem nog een keer opgestart en nu kan ik bij venster wel dat frame aanklikken en dat is de oplossing die ik zocht, als ik nu photoshop open dan krijg ik gewoon een egale grijze achtergrond. Moet alleen nog even puzzelen hoe ik die zwart krijg en anders gaat de f knop zeker van pas komen.

Dankjullie wel. Als ik weer wat te mauwen heb dan vraag ik het wel weer, voorlopig lukt alles nog aardig verder…

Cheers,
    Arnold

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”nol77″

Moet alleen nog even puzzelen hoe ik die zwart krijg en anders gaat de f knop zeker van pas komen.

Daar heb ik de oplossing voor gegeven in mijn eerste post toch? Met de emmer en shift ingedrukt klikken op de grijze achtergrond (buiten het canvas)..

Dat bedoel je toch?

Anyway, graag gedaan en veel plezier met je mooie aankoop!:)

Bijdrager
    nol77

haha, ja je hebt gelijk:roll:

Dank u, dat gaat vast goed komen. Fantastisch apparaat alleen gebruik ik natuurlijk nog heel weinig van de mogelijkheden, ik ga even lekker dit forum doorspitten vandaag, had een shoot vandaag maar het model is ziek dus lekker een dagje vrij zo…
    Even lekker neuzen naar instellingen die allemaal aan te passen zijn en ik nog niet zelf heb kunnen vinden.
    Waarom zou je met dit mooie weer buiten gaan zitten…;-)

Cheers,
    Arnold

Bijdrager
    Dr. Maddox

Have fun! :)

Bijdrager
    icreate

handig dat toepassingsframe :), ik werk al jaren met PS en dat had ik nog nooit opgemerkt :innocent:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.