6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    OptimumAxe

CS4 naar CS3

Ik vroeg me af of het mogelijk is om CS4 bestanden te openen in CS3? Ik zou graag CS4 hebben maar mijn docenten gebruiken allemaal CS3 en ik moet vaak documentjes afgeven. Werkt dit?

Bijdrager
    nookie

Wat ik kan vinden op Google is dat je een Indesign CS4 moet exporteren naar een .inx bestand.
    Deze is dan te openen in Indesign CS3. Dit was ook al met Indesign CS3 naar Indesign CS2.
    Let wel op dat als je een nieuwe feature gebruikt die Indesign CS3 niet ondersteunt, dit er wel een raar
    uit kan komen te zien in CS3.

Photoshop maakt dacht ik nog steeds niks uit. Behalve een lagenbestand. Het ligt er maar net aan wat je gebruikt hebt in Photoshop CS4 aan features die Photoshop CS3 niet begrijpt in je lagen. Dit kan er dan ook weer vreemd uit gaan zien.

Ik denk dat je in Illustrator wel moet bewaren naar een lagere versie, die gebruikt werd in CS3.

Bijdrager
    Martijn Snels

Opslaan als PDF is hierbij dus de veiligste methode mits je docenten niet je bronbestanden hoeven te zien.

Bijdrager
    buxx

Ligt eraan vanuit welke applcatie van CS4 je dat wilt doen.

Bij Photoshop en Illustrator bestanden kun je tijdens het opslaan kiezen voor een oudere versie.
    Bij InDesign moet je gebruik maken van de exchange optie, een .inx bestand zoals Nookie al schreef.

Bijdrager
    jeroenth

Ik weet niet welke programma’s je gebruikt, maar bij mij lukte het niet om een after effects cs3 te openen in cs2.
    Maar soms staat er bij ‘opslaan als’ dat je kan kiezen (bij cs3) om op te slaan als cs3 bestand en cs2 bestand

Bijdrager
    MouseMighty

*zucht* Welk nut heeft het gebruiken van CS4 als je docenten CS3 gebruiken?? Ik proef hier uit dat je een grafische opleiding doet. Lijkt mij wel zo handig om dezelfde programma’s te gebruiken als je studie. Leer je ook meer van denk ik anders moet je steeds een “vertaalslag” gaan maken van opdracht naar uitvoering etc. etc. BTW als ik een studie zou volgen zou ik lekker wachten tot de studie CS4 aanschaft en het niet zelf kopen, toch?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.