8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Paniek

CS3 op G5 1.8 dual

hoi,

Momenteel werk ik CS2, maar ik zit te denken om over te stappen op CS3.
    Cs 3 werkt natuurlijk optimaal op een Intell G5, maar hoe zit het met de oudere G5’s.
    Heeft CS 3 nadelige invloeden op (tov CS2) op Intelloze G5’s?

Bijdrager
    iJoost

Vast niet. De binaries zijn universal. Wat zoveel wil zeggen als er zit zowel een PPC- als een Intel-executable in.

En voor de duidelijkheid een Mac heeft een Intel of een PPC processor. En G5 is een versie van de PPC. Dus als je het gaat hebben over een Intel G5 dan weet niemand meer wat je bedoelt. Die bestaan namelijk niet. Alleen G5 of alleen Intel. Maar nooit Intel en G5.

http://en.wikipedia.org/wiki/IMac_G5

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb CS3 draaien op een G5 (iMac 1.8 Ghz).

Werking is prima.

Ik heb wel het idee dat de opstart van de programma’s een stuk trager is dan bij CS2.
    Maar daar vond ik Adobe toch al nooit echt in uitblinken.

Bijdrager
    Peter P

Hallo Paniek

Hier een G5 met 2 GHz. CS3 werkt hier prima. Heb alleen het geheugen wat moeten uitgebreiden naar 3 GB

Moderator
    unSOUND
    ”Paniek”

Cs 3 werkt natuurlijk optimaal op een Intell G5

2 fouten….

Een Intel G5 bestaat niet. Het is OF een G5, OF een Intel… nooit beide.

Ten tweede betekend Universal juist dat het voor beide platformen is gemaakt, het is dus niet geoptimaliseerd voor een Intel, en ook niet geoptimaliseerd voor een G4 / G5. Het is juist geoptimaliseerd om overal op te kunnen werken… Ik ken zelfs mensen die CS3 op een G4 hebben draaien.

Bijdrager
    olbo

Werkt uitstekend hier, CS3 op een G5 1.8

Bijdrager
    Paniek

super dan weet ik genoeg

dankjulliewel

[size=9:67b4a72a2c]en over die fouten…daarvoor ben ik hier…[/size:67b4a72a2c]

Bijdrager
    Ri.Co

bij mij werkt CS3 ook uitstekend (zie mijn specs in onderschrift), heb zelfs het gevoel dat die beter gaat dan de CS2 maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.