9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vanWoods

CS3 Indesign list bullet color aanpassen

Hoi,

Ik probeer de kleur van de bullets van een list aan te passen in Indesign CS3, maar dan verandert ook de tekst in die kleur is het ook mogelijk dat alleen de kleur van de bullet aan te passen is?!

alvast bedankt!

Bijdrager
    Blieper

Je kunt het doen door een spatie voor het getal te zetten. Als je de spatie dan de kleur maakt die je wilt dan veranderd ook de bullet en anders door een bullet met Zapf Dingbats te plaatsen.

:wink:

Bijdrager
    vanWoods

Bedankt maar zo is natuurlijk niet het probleem opgelost dan kan ik net zo goed alt-8 doen en dan deze bullet een bepaalde kleur geven. Het gaat erom dat ik snel een stuk tekst deze optie mee kan geven zonder telkens alle gekleurde bullets te moeten gaan copy paste-en.

Ik dacht dat dit voorheen (CS2) namelijk in te stellen was in het menuutje voor bullet and numbering.

Bijdrager
    Macteach

Maak je in InDesign CS 3 gebruik van automatische lijsten, dan kun je een tekenstijl toekennen aan het opsomingsteken, dus in dit geval de bullet. Maak de tekenstijl aan en vul NIETS in behalve de tekenkleur. Kies deze tekenstijl dan bij het definieren van de lijst (in bijvoorbeeld de alineastijl waarin je automatische lijsten aanzet of door met de toets ALT ingedrukt te klikken op het pictogram voor automatische lijsten).

Of, maar dan is het automatische verdwenen, rechtsklik op de lijst en selecteer de opties omzetten in tekst. Nu kun je de bullet gewoon selecteren.

Of simpelweg een geneste stijl gebruiken en de bullet zelf even typen.
    Bv. een alineastijl met links inspringen 10 mm, eerste regel inspringen -10 mm, bullet typen met ALt-8 en daarachter een tab toetsen. Maak van de alineastijl een geneste stijl waarin je opgeeft dat de tekenstijl voor je bullet wordt toegepast tot het eerste tabteken.

Meer weten over InDesign? Lees:
    Slimmer Werken met InDesign CS3
    Frans van der Geest
    A.W. Bruna
    ca. € 29,95 incl. BTW (€ 28,25 excl. BTW)
    ISBN: 9789022958216 | 9022958213

Bijdrager
    vanWoods

thnx!

Ik ga het ff uitproberen!

u hoort nog…..

Bijdrager
    alfonzo
    ”Macteach”

Meer weten over InDesign? Lees:
    Slimmer Werken met InDesign CS3
    Frans van der Geest
    A.W. Bruna
    ca. € 29,95 incl. BTW (€ 28,25 excl. BTW)
    ISBN: 9789022958216 | 9022958213

Is er ergens meer informatie te vinden over dit boek (inhoud, samples binnenwerk,…)? Het lijkt volgens jouw deskundige advies een waardevol werkje voor de meer ervaren Indesign gebruiker.

Bijdrager
    hansenonline

volgens mij komt het boek pas eind oktober uit, zou macteach de schrijver zijn?

Bijdrager
    Macteach

>volgens mij komt het boek pas eind oktober uit, zou macteach de schrijver zijn?

Klopt beide!:-)

Bijdrager
    Macteach

En we lopen bij het maken van de index voor dit boek net aan tegen de ENORME index bug van CS3: het indexeren van boekbestanden (losse InDesign documenten samengevoegd in een boekbestand) geeft rotzooi en onzin.
    Waar blijft de CS3 update!

Zie ook:
    http://layoutmag.wordpress.com/2007/09/14/indesign-cs3-indexing-bug-with-books/

en

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.3bc3c645?14

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.