7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Gebruikersnaam

CS3 ervaringen?

Sinds gisteren hebben we hier CS3 in gebruik.
    Wel even wennen (en de nieuwe features vinden en gebruiken). Tot nu toe erg positief.

Wel een klein bugje (?) in Indesign: als je een kader selecteerd en dan de vulling op bijv. 25% wilt zetten via het schuifbalkje, verdwijnt het pallet, blijft alleen het schuifje staan en je kunt schuiven wat je wilt er gebeurt niets…

Andere ervaringen?

Bijdrager
    ragoooon

Snel zeer snel, Photoshop CS 2 deedt er een minuut over om op te starten op een iMac (intel core duo), en CS 3 slechts 15 seconden.

Bijdrager
    thuuske

nou bij mij doet photoshop het wel een heel stuk sneller dan die 15 seconden hoor.

ben ook heel erg tevreden met cs3

Geblokkeerd
    Anoniem

Hier ook érg positief. Nu is het natuurlijk niet te vergelijken met CS2 op een intelMac,
    maar het loopt voor m’n gevoel ook een stuk sneller dan CS2 op een PPC-Mac.
    De paletjes zijn veel handiger geworden naar mijn mening, het switchen tussen
    werkpanels (Web, PrePress e.d.) is ook beter.

Een veel beter toverstafje (selectie stafje) in Photoshop, Live trace en Live paint zijn
    erg goed nu, de kleurbeheeropties zijn fijner, de save-mogelijkheden zijn vooruit gegaan,
    de 3d-optie in photoshop ziet er goed uit (nog geen ervaring mee verder).

Ik snap alleen nog helemaal geen barst van die smart layers… als je daar op dubbelklikt
    komt het ingecapsuleerde object in een nieuw venster. Waar ie dat ding bewaard en vandaan
    tovert weet ik niet, en wat daar nu het voordeel van is (buiten niet-destructief werken) weet
    ik ook niet. Daar mogen ze van mij een heel stuk duidelijkere uitleg in geven;)

Bijdrager
    Selected

zeeeeeeeerrr tevreden..vooral de 3d functie van Photoshop cs3 extended en de integratie met adobe after effects..prachtig..

Bijdrager
    Almerrrrr

Hier ook erg tevreden ook over dreamweaver en flash intergratie met ps en id zijn veel beter geworden.
    en zoals al eerder vermeld lekker snel op de intel macs

Bijdrager
    error

Met de Design onderdelen heb ik alleen in pre-release stadium zitten spelen. Ik wacht vol smart op de upgrade doos…

De upgrade voor Fireworks CS3 heb ik al wel binnen. Merk weinig verschil. De pagina-functie is wel handig (helaas met alt-sleep niet te dupliceren, zoals met frames).

Zeer onhandig: Adobe heeft de manier waarop het Fireworks fontmenu werkt nog steeds niet aangepast, dus nog steeds geen submenus maar een hele, hele, hele, lange lijst. Gruwel.

Rampzalig: Fireworks CS3 kan niet met slimme OpenType fonts werken. Ik werk nu aan een prototype van een site waar ik veel gebruik maak van een kleinkapitaal binnen een OpenType font. Fireworks kan hier niets mee, de kleinkapitaal is met geen mogelijkheid te activeren.

De upgrade lijkt een vluggertje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.