30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:

Bijdrager
    benj1989

Cryptec mac developpers

Hey,

We zoeken voor ons programma cryptec nog mac-programmers.
    Cryptec is een encryptie-programma.

Neem contact op et cryptec@worldelite.net of op msn met benj1989@hotmail.com

Alvast bedankt met vriendelijke groeten van benj

Bijdrager
    benj1989

je kan http://www.cryptec.net bezoeken voor meer info

Bijdrager
    remier

Wah schuift dat 8)

Bijdrager
    benj1989

wat bedoel je?

Bijdrager
    Quack

Bijdrager
    benj1989

nee, voor het moment vrijwilligerswerk….

Bijdrager
    remier

Dat dacht ik al aan je site te zien, vandaar mij opmerking :P

Wat heb je allemaal al? heb je al een basis in C++ of iets? m.a.w. is die makkelijk te porten of moet het nog vanaf scratch afaan ontwikkeld worden (algoritmes ed)

Bijdrager
    Quack

Maar dan is het natuurlijk wel een open source project… toch?

Bijdrager
    benj1989

open source denk ik niet, maar wel free

Bijdrager
    benj1989

trouwens, site is al een groot deel geupdate, maar er komen wel nog updates vb: forum en buttons

Bijdrager
    benj1989

hmmmmmmmmm nou spijtig maar als we geen developers voor mac vinden is er een app die voor linux en win bestaat maar niet voor mac…..

Bijdrager
    Pn

zo zijn er wel meer apps die voor win bestaan maar niet voor de mac. Dat wil niet automatisch zeggen dat het een gemis is.

Blijkbaar vinden de developers hier het gewoon niet zo’n interessant project.

Ik heb eens even op jullie pagina gekeken, maar ik kan daar nergens vinden wat jullie nou eigenlijk willen maken / hebben gemaakt. Dat het iets met cryptografie is, dat is wel duidelijk. Je hebt het over meerdere toepassingen waarin jullie product gebruikt kan worden (e-mail, chat programma’s, etc.) Dit doet denken aan een crypto library. Hopelijk beseffen jullie dat zoiets al een lange tijd bestaat in de form van bijvoorbeeld OpenSSL.

Verder moet je in de “crypto industrie” je sporen verdienen, voordat er in de eerste plaats serieus naar je software gekeken wordt. Het feit dat je 15 bent helpt niet echt mee;-)

Begrijp me niet verkeerd. Het is leuk dat je initiatief toont door iets te ontwikkelen, maar code gewoon wat voor de lol en maak het open-source, oid. Als je iets leuks op het spoor bent, dan komen die andere developers vanzelf wel.

In ieder geval veel succes met je project 8)

Bijdrager
    Sad

Ja benj1989,

Wat wil je toch in godsnaam voor applicatie maken? Okee het heeft iets met cryptografie te maken, dat is duidelijk, maar voor de rest….

– wat gaat het doen?
    – wat gaat het niet doen?
    – voor welke gebruikers is het bedoeld?
    – wat heeft een programmeur er aan als hij er aan meedoet?

Kom nou toch eens met een functioneel en technisch ontwerp op de proppen. Als dat er niet is, geef dan op zijn minst een definitie of basis van waaruit er iets gebouwd gaat worden.

Bijdrager
    stefan.arentz
    ”benj1989″

Hey,

We zoeken voor ons programma cryptec nog mac-programmers.
    Cryptec is een encryptie-programma.

Neem contact op et cryptec@worldelite.net of op msn met benj1989@hotmail.com

Alvast bedankt met vriendelijke groeten van benj

“I’m Jeffrey, and the original creator of Brains (now it’s called Cryptec). I’m 15 years old and from Holland … ”

Sorry als dit lullig klinkt maar een iemand van 15 dat aan ‘next generation security development’ doet klinkt nogal ongeloofwaardig. Crypto is een vreselijk complex gebied en het kost je jaren aan ervaring om het goed toe te kunnen passen.

Misschien kunnen jullie eens uitleggen wat voor technologie Cryptec gebruikt. Wat voor cipher, wat voor theorie zit er achter, etc. Het is heel gebruikelijk in de crypto wereld om een research paper te presenteren als je iets nieuws ontwikkelt zodat de crypto community er naar kan kijken.

S.

Bijdrager
    benj1989

wel ik laat jeffrey wel antwoorden ik weet niet goed wat ik allemaal mag zeggen, één ding : het word groots.
    We zitten met een stuk of 10 medewerkers en Jeffrey leidt dat…

Bijdrager
    Sad

en? en? en? en?

Hoe groots wordt het?

Bijdrager
    benj1989

wel ja men heeft mij het zwijgen opgelegd dus….
    en voorlopig geen mac- versie (spijtig maar ons codeertaal komt blijkbaar met 10.4 uit op mac dus:D )

Bijdrager
    Sad

pffffff

ik ga jullie site in de gaten houden. Ik verwacht uiteraard een SENSATIONEEL produkt.

Bijdrager
    benj1989

mja je mag dat doen maar relaese is niet voor vakantie, ergens na de vakantie maar we weten nog niet wanneer

Bijdrager
    JBu

Krijgen jullie daar in België al op je 14e de wiskunde om iets met crypto te kunnen gaan doen???

DAT WIL IK OOK!!

(sorry voor de caps en bold :innocent: )

Bijdrager
    benj1989

het wordt java omdat iemand opgehaakt heeft, dus als het uitkomt krijgt hetondersteuning voor alle platformen :D

Moderator
    Strifer

wat is het het en wat doe ik ermee?

Bijdrager
    benj1989

het gaat iets worden om dingen te encrypten en te decrypten…

Bijdrager
    Oupro

Hoe is jullie reputatie eigenlijk in de windows en linux wereld? Voor de mac wereld zijn jullie blijkbaar erg onbekend.

Ik vind jullie website overigens te mager om voor dit moment het project serieus te nemen. In die zin dat als het er is, ik niet de behoefte heb om het te gaan proberen.

Bij encryptie gaat het toch om een stukje bescherming van de privacy van mensen. Je bent dus eigenlijk heel erg direct bij mensen bezig. Daar moet je uitermate voorzichtig mee omgaan. En dat is dus niet iets wat je zomaar even in een weekje vakantie in elkaar gaat zitten knutselen.

Ik denk dat je op twee manieren het vertrouwen bij mensen kunt winnen als je vind dat je software betrouwbaar is. Ik heb het dan overigens over het encryptiegebied. Allereerst is hier een ijzersterke reputatie goud waard. Die reputatie hebben jullie nog niet en daar zul je als je iets wilt gaan betekenen dus ook nog heel erg hard aan moeten gaan werken.
    Verder een heel duidelijke website wil ook wel een beetje kunnen helpen. Vooral heel erg veel informatie. Leg mensen uit wat je software precies doet, wat de mogelijkheden zijn enzo. Vertel hoe betrouwbaar je software is. In andere woorden verkoop jezelf.

Bijdrager
    Sad

“iets om dingen te encrypten”.

te gek man.

Bijdrager
    benj1989

Ok, kunnen jullie ff laten weten wat er met de site moet, ik ben bezig hem w3c aan het maken want die is gemaakt me golive en er zitten rare dingen tss.
    Ondertussen gaat Michiel (onze developper) iets meer zeggen….

benj

(Kan een moderator mis dit topic ff verplaatsen en van de titel cryptec maken…ik denk dat hij hier niet meer thuishoort…)

Bijdrager
    Oupro

Met het ontwerp van de html site is in principe niets mis. Dat ziet er in principe gewoon voldoende uit. De flash site daarentegen vind ik er erg druk uitzien. En bij mij werkt het in ieder geval erg langzaam.
    Verder moet je je inhoudelijk meer gaan verkopen. En zorg ook dat je iets te verkopen hebt. Tot nu toe heb ik eigenlijk nog niets gezien dat laat zien dat jullie iets te verkopen hebben.

Bijdrager
    benj1989

doet een flash eigenlijk wel serieus?

Bijdrager
    autocue

Okey, ik zal me eerst even snel voorstellen. Ik ben dus Michiel, ga soms geschuild onder de nickname autocue, ben tweedejaars student Technische Informatica aan de Universiteit Twente (mond vol :wink:) en ben via het msn wiskundeforum in Cryptec (destijds bekend als Brains :sealed:) gerold vanwege mijn interesse in cryptografie. Ik ben op het moment werkzaam als webdeveloper, software engineer, vrijwillig systeembeheerder en ik geef cursussen met betrekking tot het gebruik van pc’s. Op de universiteit ben ik overigens bekend als de “Java guru” en de “wiskunde guru”, wat hopelijk voor zich mag spreken :) .

Zoals sommigen van jullie misschien al begrijpen ben ik degene die Cryptec stevig op zijn pootjes zou moeten zetten. Ik heb me dan ook extra verdiept in de veiligheid van bekende encryptiesystemen zoals RSA en 3DES. De mensen die RSA kennen weten dat er nauwelijks goede (ongepatenteerde) alternatieven zijn voor deze public-private key encryptie en dus is het voor mij extra belangrijk er voor te zorgen dat dit systeem goed werkt, zoals eerder gezegd werd heb je inderdaad met mensen te maken wiens privacy onvoorwaardelijk gewaardborgd moet worden. Hier ligt voor mij dan zowel de uitdaging in cryptec als de moeilijkheid ervan, welke veel tijd kost naast mijn studie en werk. Cryptec heeft voor mij dan ook niet de allerhoogste prioriteit en dat vertraagt dus ook de ontwikkeling ervan.

Voor de mensen die zich afvragen wat Cryptec zou moeten doen; het moet dezelfde functionaliteit gaan bieden als PGP, enkel dan eenvoudiger en veelzijdiger. Bij PGP weet je dat je een encryptieprogramma gebruikt, bij Cryptec zal dit zo min mogelijk het geval zijn.

Tot zover dus. Vragen ben ik immer bereid te beantwoorden :)

Bijdrager
    Oupro

PGP is het encryptieprogramma wat ik zo’n beetje standaard op mijn computer heb staan. Ben dus benieuwd naar hoe jullie die proberen te verslaan.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.