30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Xigh

CRT Scherm bij Mac Mini

Ik was wat aan het zoeken voor een scherm en omdat de prijzen van een goed LCD behoorlijk wat hoger liggen dan dezelfde maat CRT.
    Toen keek ik wat rond en kwam ik de Studio Display 21″ tegen. Dus nog de CRT. Kan dit op een MacMini of moet ik dan weer die omzet kabel hebben? Wat is de kwaliteit van zo’n scherm nog, is dit nog gewoon nog goed of moet ik voorbereid zijn op het ergste qua vlekken in het scherm en slechte kleuren?
    Als dit scherm niet kan aangesloten worden op en MacMini, wat zou dan een ander goed scherm zijn om in combinatie met een MacMini te gebruiken.

Laatste vraag betreft EyeTV, op een MacMini 1.42ghz, 1gig ram, werkt EyeTV EZ daarmee?

Bijdrager

met een apple studio adapter kan je ADC aansluiting omzetten naar DVI wat op mac mini staat. Die is wel prijzig en werkt ALLEEN met TFT schermen en niet met CRT. Volgens mij bestaat er niet eens Apple Studio 21″ CRT, CRT modellen gingen alleen tot 17″ en wat groter is, is TFT.

Bijdrager
    Nikita

Die monitoren hebben toch geen VGA aansluiting? Er zijn omzetters van DVI naar ADC maar die zijn onwijs duur…
    @ Harold: d’r bestaat wel degelijk een 21″ CRT, van de Blue and White modellen.

Bijdrager
    Freek.

Inderdaad Nikita. Ze waren er zelfs in Graphite. Overigens zijn CRT-schermen na een jaar of 3-4 enigzind op. Afhankelijk van de kwaliteit die je nodig hebt. Contrast en helderheid lopen achteruit en zijn op een gegeven moment niet goed meer te calibreren voor oa fotobeoordeling.

Bijdrager
    Xigh

Ik wil hem gebruiken voor m’n opleiding Art Direction. Dus een goed scherm is wel nodig.
    Ik kwam ook een Lacie Electron 22 tegen. Maar ik weet niet of deze de goeie aansluiting heeft.

http://www.warehouseexpress.com/news/digpop/588.html

Bijdrager
    Nikita

Dan moet je een VGA of een DVI hebben… Maar nou heeft een CRT nooit een DVI aansluiting, dus… :)

Bijdrager
    Freek.

Is dat een nieuwe Xigh? Prima crt’s. Doen het hier op de studio ook nog. Gaan nu nog een jaat mee denk ik. Daarna worden ze vervangen. Wij hebben ze aan G5’s hangen. Je zal voor een mini ff een verloopstekkertje nodig hebben denk ik. Maar prima monitoren (na calibratie).

Bijdrager
    Xigh

Het is geen nieuwe meer. Hij staat op tweedehandsmac (ik ben maar een arme student, dus nieuw word hem niet). Wat voor verloopstekker heb ik precies nodig? Ja ik ben al een hardcore Apple kenner blijkt hier wel uit:wink:
    Kan ik niet een scherm van jullie overnemen:wink:

Bijdrager
    Nikita

Ik denk dat je de DVI naar VGA converter nodig hebt, die wordt meegeleverd met de Mac mini.

Bijdrager
    Freek.

Moet je een jaar geduld hebben. Ik weet nier persies wat er in de mini moet. Maar een belletje naar een AppleCenter zal wonderen doen. Ff types doorgeven en ze kunnen je zo zeggen wat voor connector je nodig hebt. En wat of tat tat kost.

Oops/edit: zie Nikita’s post :lol:

Bijdrager
    Xigh

Ik haal hem weer even naar boven. Wat is de maximale maat van een scherm wat de Mini aankan?
    Heb trouwens vandaag voor 375 een Mini gehaald en ben er zeer goed over te spreken:)

Moderator
    unSOUND

Reuze handig… die website van Apple. :roll:

DVI-video-uitvoer voor digitale resoluties tot 1920 x 1200 pixels. VGA-video-uitvoer (via meegeleverde adapter) voor ondersteuning van analoge resoluties tot 1920 x 1080 pixels.

Bijdrager
    Xigh

Dat weet ik, maar wat voor een maat scherm is dat :sealed: Sorry voor mijn gebrek aan hoofdinhoud. Ik ga wel even zoeken op internet wat dat is. Bedankt in ieder geval.

Ik heb gezocht maar vind het nog steeds vaag, kan dit Lacie scherm op de mini?
    http://www.warehouseexpress.com/news/digpop/588.html

Moderator
    unSOUND

Hoeveel inch een scherm is maakt niks uit, als de resolutie maar ondersteund wordt.

Moderator
    unSOUND

Die LaCie kan er in prncipe wel op ja, maar zijn maximum resolutie kan de mini niet aansturen, dus krijg je er dan eentje lager.

Bijdrager
    Xigh

Oke, maar dat maakt niet uit. Heel erg bedankt.

Bijdrager
    1984

Volgens mij bestaat er niet eens Apple Studio 21″ CRT, CRT modellen gingen alleen tot 17″ en wat groter is, is TFT.

Die bestaan wel degelijk en hebben ook nog eens een VGA aansluiting.
    @Xigh, Die LaCie is een prima monitor, zeker geschikt voor je opleiding,wel een beetje een grote bak:o

Bijdrager
    mvdenberg
    ”1984″

[Die LaCie is een prima monitor, zeker geschikt voor je opleiding,wel een beetje een grote bak:o

Lekker warm: in de winter hoef je de kachel niet aan te zetten. :D

Bijdrager
    Xigh

Jullie zijn helaas nog niet van me af (Ik haat mensen die hun advertentie niet verwijderen als iets verkocht is) en nu kan ik niks vergelijkbaars meer vinden. Nu keek ik voor de 21″ Studio Displays van Apple zelf, welke ook al eerder gemeld is, maar zijn dit schermen waarmee ik goed DTP en Design opdrachten mee kan uitvoeren?
    Wellicht dat iemand die dit leest ook nog een goed scherm heeft staan, ik heb een budget van ongeveer 150 euro en als iets in de weg staat stuur dan even een PB of bel even op 0629456529 (het lijkt wel een advertentie). Maar goed ik ben dus best dringend op zoek:wink: :innocent:

Bijdrager
    Xigh

Oke beloofd, de laatste keer dat ik hierover een vraag stel.

Welk scherm is beter voor grafische doeleinden als DTP, Design etc. bij de Mac Mini? De LaCie 19 inch CRT, de Apple Studio Display 21 inch CRT of Compaq 22″ P1220 Trinitron Display?

Bijdrager
    Freek.

Die LaCie en Apple zijn beiden goed. Zoals gezegd gat op een gegeven moment de leeftijdmeespelen. Voor kritische calibratie en dus contrast, kleur, helderheid (beeld/fotobeoordeling) kan het zijn dat een 4 jaar oude CRT het niet meer trekt. Is niet meer goed op contrast en helderheid te brengen.
    Mocht de 19″ CRT LaCie beduidend jonger zijn dan de iets grotere Apple dan zou ik eerder voor de LaCie gaan.
    Die Compaqmonitor ken ik niet.

PS: blijf gerust vragen stellen hoor :)

Moderator
    unSOUND

Ik heb zelf een Compaq monitor gehad, en deze zijn op zich goed, maar in mijn beleving niet zo goed als de LaCie. De LaCie heeft een geweldig beeld om naar te kijken, bij de Compaq kreeg ik na verloop van tijd toch jeuk aan mijn ogen, dat had ik bij die LaCie niet.

Bijdrager
    Freek.

Over welke LaCie heb je het eigenlijk? De Electron 19″ Blue IV?
    Die is wel heel erg mooi te calibreren. Wel zo’n calibrator nodig maar da’s nog wel eens ergens te leen.

Moderator
    unSOUND

De Electron Blue IV 22 inch.

Bijdrager
    Freek.

Zorrie unSOUND, ik was benieuwd welke monitor Xigh bedoelde in zijn bovenstaande post. Haha. :lol:

Moderator
    unSOUND

Wees dan ook eens wat duidelijker man ! :P

Bijdrager
    Xigh

De LaCie IV zijn erg duur nog allemaal. Ik had het over deze LaCie, het genoemde Apple scherm staat ook op deze site:

http://www.negshop.eu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=10&Itemid=26

Tenzij iemand natuurlijk een goeie plaats weet voor een goed scherm gaat het me voornamelijk om deze drie.
    Ik voel me zo’n krent dat ik niet meer voor een scherm kan uitgeven en daarom aan het zeuren ben over wat het beste scherm is.

Moderator
    unSOUND

Dat de IV’s duur zijn klopt, maar het zijn dan echt enorm goede monitoren.

Of je moet een tweedehands 20 inch Cinema Disply kunnen scoren… :|

Bijdrager
    Xigh

Ik denk dat ik maar eens een temporary monitor ga aanschaffen. Eerst even bellen naar de eigenaren van de schermen over de leeftijd en afhankelijk daarvan de jongste kiezen. Waarschijnlijk word het dan de Graphite Apple Studio van 21 inch. Dan maar eens flink aan de weg werken (portfoliootje online zetten, websiteje erom heen maken) en dat samen met m’n inkomen wat ik met m’n studentenbaantje scoren kan moet me toch wel een 30 inch Cinema Display kunnen veroorloven met m’n pensioen.

Bijdrager
    Freek.

Xie dat je helemaal in Lemmer woont. Als je nou een beetje in de buurt had gezeten dan had ik ‘m wel voor je willen calibreren… Weet je iig dat je het beste uit de monitor haalt. Mss zit er iemand met verstand van zaken rond Lemmer…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.