7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Aeno

Crossover & Latijn-Nederlands Woordenboek probleem..

Ik heb vandaag het woordenboek Latijn-Nederlands van Harm Pinkster binnengekregen, een boek dat ik hard nodig heb bij mijn gymnasium-opleiding. Nu zit er ook een cd-rom bij waarop een digitale versie van het woordenboek staat, iets wat dus veel makkelijker te gebruiken is. Ik heb Crossover for Games, en ik heb hem zonet ge├»nstalleerd en de installatie ging goed. Maar nu wil ik het woordenboek openen, en er gebeurt voor een paar seconden niks en dan verdwijnt het icoon weer uit mijn Dock. Niks dus. Ik gebruik aliases, maar bij het origineel doet ‘ie het ook niet. Ik heb de hele cd-inhoud in een map geplaatst, maar hij doet het nog steeds niet. Hoe kan ik dat verhelpen? Als iemand weet hoe ik het aan de praat krijg, graag!

Bijdrager
    Sumar

Crossover ondersteund lang niet alle Windows programma’s: zie hun website voor meer details. Als je ‘m echt wil draaien dan moet je of uitwijken naar een Virutal Machine programma (Virtual Box bv, gratis) of bootcamp op de mac zetten.

Bijdrager
    Adrenaline

Zelf doe ik ook gymnasium en ik moet zeggen dat het woordenboek bij ons op school eigenlijk alleen gebruikt wordt voor toetsen. Denk dus goed na voordat je een duur virtualisatie-programma aanschaft om een digitale versie van een woordenboek te draaien die je waarschijnlijk slechts sporadisch zal gebruiken…mocht je het echt willen dan raad ik je het programma Vmware-Fusion aan.

succes!

Bijdrager
    Aeno

Ik ben niet van plan om wat voor versie van Windows op mijn Mac te draaien, dus dan zal ik bij het vertalen van teksten het maar ouderwets op moeten zoeken. :innocent:
    Toch bedankt voor de reacties. Mag een slotje hierop?:)

Bijdrager
    Nubes

De digitale versie van dat betreffende woordenboek vind je ook op http://www.latijnnederlands.nl . Wel ff checken of je via school of via je aangekochte papieren versie een gratis online licentie kan krijgen…

Bijdrager
    Sjoerd13

Is er ook een gratis programma waarmee je de cd op de ,ac kan gebruiken?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Installeren via Wineskin?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.