4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    shimai

cron job onder osx

Hallo allemaal, ik ben totaal niet thuis in de materie, al kan ik wel redelijk logisch denken,dat is voor dit helaas niet genoeg.

Ik wil nml. het volgende doen;
    Elke dag op gezette tijd een email verzenden met daarin een bestand wat door de dag heen data opneemt vanaf een kassa systeem.
    het totale bestand is echt heel klein enkele honderden Kb’s en ik kan het na verloop van tijd ook gewoon even deleten en weer vanaf 0 beginnen.
    Nu weet ik dat dit mogelijk moet zijn met een cron job maar het ontbreekt mij aan kennis om dit te schrijven en op de juiste wijze te plaatsen in de macbook.
    Ik kan zelf het pad wel aangeven waar het bestand staat en het emailadres en de smtp gegevens die krijg ik er zelf ook wel in, makkelijker zou het natuurlijk zijn als iemand dit compleet voor mij doet, daarvoor kan ik dan bij hem thuis komen, dat is geen probleem.
    Weet iemand raad of kan iemand dit voor mij in de omgeving Helmond realiseren tegen betaling.
    Het lijkt mij niet al teveel werk maar wil gewoon een leuk bedrag er voor afrekenen.
    gr,. Johnny

Bijdrager
    Togassa

Waarom een cronjob?
    Automator en iCal is toch veel makkelijker.

Bijdrager
    mtersteege

Een cron job kan op een bepaalde tijd een script aansturen. Het kan zelf dus niet mailen.

1 maak een script die de kassadata download en ergens neerzet
    2 als de data is gedownload maak dan een mailtje aan die dit mailt

geef het script een naam en zet in de cron-job wanneer dit gemailed moet worden

open de terminal:

man cron job

Bijdrager
    arri
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.