30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    AardApple

Creative’s nieuwe nano concurent

Hij heeft het design, en de prijs is best laag, 150 dollar voor de 4gb, voor de 2gb 100 dollar en voor de 1gb 80 dollar. Dat zal in Eruopa niet zo heel veel duurder worden. Wat denken jullie er van? Hij is waarschijnlijk minder lang, even breed en dikker dan de nano. Maar toch wel een concurent. Vooral omdat hij er zo goed uit ziet.

Word het gevaarlijk voor apple?… of niet…

Bijdrager
    Xigh

Ik zal mijn vriendinnetje even op de hoogte brengen. Ze wil namelijk nog een nieuwe mp3 speler. Is het een flash of een hd speler?

Bijdrager
    DK master

Anders geef je ff een linkje naar de specs, dit ding is best wel 3x zo dik als de nano, als je hem van de zijkant bekijkt.
    hij is flash btw.

Bijdrager
    AardApple

Waarschijnlijk flash… Harde schijf past niet in zo een klein dingetje. En je kan er video’s op afspelen. Dit is de eerste keer dat ik creative zoiets moois zie maken. Maar de ipdo heeft natuurlijk ook zijn sfeer… ik ben er zelf nog neit uit welke ik zou kiezen. Maar ach… ben nu nog blij met mijn shuffeltje :D

Link(je)
    http://www.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=15306

En ja, hij is dikker maar dat zei ik al :wink:

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Xigh”

Ze wil namelijk nog een nieuwe mp3 speler.

Helaas net te laat voor de Big Apple Actie van Media Mark.

Bijdrager
    iJet

Sportief dingetje, hoor! Maar ik ben erg blij met m’n eigen iPod, en zeker niet van plan die ooit te vervangen voor iets van Creative, hoe goed het design ook.

Bijdrager
    jago

Hmmm
    260 vs 150 euro ….
    maar de zen is wel VEEL dikker. maar de prijs van de iPod nano is dan ook wel VEEL dikker

Ik zou twijfellen, maar heb nog een oude iPod en ben er nog goe mee

Bijdrager
    Nikita

Qua prijs: Ja
    Verder: Nee
    (uitleg nog nodig?:wink: )

Bijdrager
    PietjePuk

Mn broer heeft deze Sony NW 3000 en ik moet zeggen, geil apparaatje. Design is echt in orde, leuk OLED display en redelijk intuïtieve interface (minder dan de iPod, maar het heeft ook zn handigheden). De geluidskwaliteit is ook nog eens beter dan bij de iPod. Kvin dit een onderschatte player die echt wel het bekijken waard is.

Bijdrager
    S.A.F

Op zich wel veel leuke dingen ingebouwd.

– Radio is leuk! (En heel handig voor het nieuws, live sportverslagen onderweg (vind ikzelf een hele mooie feature!), etc.)
    – Videos is interessant. Waarschijnlijk hoef je niet net zo gecompliceerd als bij de iPod eerst te converteren.
    – Je kunt ermee opnemen via de Line-in.
    – En grappig is de mogelijkheid het scherm te draaien!

Niet dat ik er een zou kopen voor mezelf. Maar voor mijn vriendin misschien? Voor de looks zou ik het niet doen. Ik hem er wat speels uitzien. Een hoog Sony Ericsson gehalte.

Bijdrager
    AardApple

Die sony is niet geil :|
    Me oma is nog geiler… niet eens kleurescherm een een butbesturing met weet ik hoe veel knoppen. Mijn moeder heeft dat ding en ze leent altijd mijn shuffle :P Simpelweg omdat ze niet wekrt hoe die werkt… Als je dan iets anders dan ipod wil.. zou ik voor creative gaan. Zeker niet voor sony. Maar das mijn smaak :wink:

Even over die creative… jah hij zal zeker wel dikker zijn ja… maar of mensen een dunnere willen voor 90 euro meer :oops: Denk ik niet. Ipod moet het met zijn bekendheid gaan winnen van dit apparaat. En zeker niet kwa prijs.

Hoewel apple de ipod nano waarschijnlijk een geheugenuitbreiding en videomogenlijkheid gaat geven. En waarschijnlijk voor diezelfde prijs. Want anders zou niemand meer een nano kopen van 8gb als je voor 30 euro een 30 gb kan halen. :wink:

Dus als die geheugenuitbreiding door gaat dan staat de ipod nano denk ik weer sterk. :)

Bijdrager
    PietjePuk

Je kan je toch ook de vraag stellen wat het nut is van een kleurenscherm bij bvb de Nano. Al ooit het OLED scherm aan het werk gezien? Ik vind het toch best wel leuk.

Bijdrager
    thijsbrg

bah wat ziet dat ding er goedkoop uit, vooral dat lelijke kleurige plastic-achtige wieltje vind ik erg BAH! die sony dingen vond ik zelf ook wel aardig maar een iPod heeft veel betere intergratie en software (itunes :P) dus jaa, dan is het niet zo moeilijk kiezen.

Bijdrager
    Nikita
    ”pietjepuk6546″

Mn broer heeft deze Sony NW 3000 en ik moet zeggen, geil apparaatje. Design is echt in orde, leuk OLED display en redelijk intuïtieve interface (minder dan de iPod, maar het heeft ook zn handigheden). De geluidskwaliteit is ook nog eens beter dan bij de iPod. Kvin dit een onderschatte player die echt wel het bekijken waard is

Da’s zeker een leuk ding. Alleen 250 euro voor 6 GB en die (brakke) software van Sony d’r bij (Sonicstage of een afgeleidde?). In elk geval, er was iets aan dat ding wat me afstootte om ‘m te kopen… Het design daarentegen (en vooral hoe het schermpje is weggewerkt!) is verder fantastisch :)

Bijdrager
    PietjePuk

Mn broer heeft 199€ betaald voor de 20Gb versie in het Sony Center, was dus geen slechte deal dacht ik.:)

Bijdrager
    S.A.F
    ”pietjepuk6546″

Je kan je toch ook de vraag stellen wat het nut is van een kleurenscherm bij bvb de Nano. Al ooit het OLED scherm aan het werk gezien? Ik vind het toch best wel leuk.

Wat is dat OLED eigenlijk precies? Organic L… E….. D… was het? Ik las dat de nieuwe iPods misschien ook zulke schermpjes krijgen. Maar wat is het? Wat zijn de voordelen?

Bijdrager
    Nikita

Organic Light Emitting Diode

Oftewel: Organische Licht Vrijgevende Diode. :wink:

In elk geval, echte voordelen zijn er niet aan. Ok, het staat wel gaaf, maar schijnt slecht leesbaar te zijn in zonlicht en ook nog ’s redelijk wat stroom te trekken (meer dan LCD).

Bijdrager
    AardApple

Nah, geef mij maar een gewoon kleurenscherm. Ik vind het er zo rekenmachine achtig uitzien :?

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Nikita”

In elk geval, echte voordelen zijn er niet aan. Ok, het staat wel gaaf, maar schijnt slecht leesbaar te zijn in zonlicht en ook nog ’s redelijk wat stroom te trekken (meer dan LCD).

Zorgt er mede wel mee dat ie een batterijduur heeft van 30 uur…

Bijdrager
    lowfi

En dat je je mp3 speler na 2 jaar in de GFT bak kan gooien :evil:

Bijdrager
    plonserd

die Creative én die sony zien er allebei leuk uit, maar de bediening van die sony, daar snap ik nu eens echt niets van

Bijdrager
    S.A.F
    ”Nikita”

En organisch? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :lol:

Bijdrager
    Nikita

Uh tja… :roll:

Moderator
    Mac Daddy

Over die Creative.

Als je de knoppen vergelijkt met de grote van het oordopje zijn ze wel verrekte klein.
    Lijkt mij niet handig voor mensen met dikkere vingers.

Bijdrager
    Xigh
    ”S.A.F”
    ”Nikita”

En organisch? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :lol:

De pixels zelf geven licht, dus je hoeft geen backlight, wat weer bespaart in stroom.
    http://en.wikipedia.org/wiki/OLED

En mensen die het nu gaan afzeiken omdat het er goedkoop uitziet moeten even ophouden, Creative maakt goeie producten en ze doen zeker niet onder voor de iPod’s. Dus in plaats van iedereen hier naar de mond te praten met dat het waarschijnlijk rotzooi is moet je eerst even zorgen dat je weet waar je het over hebt.

Bijdrager
    Granny Smith

ik wacht nog wel op de iphone:evil:

Bijdrager
    AardApple

Als je de knoppen vergelijkt met de grote van het oordopje zijn ze wel verrekte klein.
    Lijkt mij niet handig voor mensen met dikkere vingers.

Je telefoon knoppen zijn ook niet groter dan een oordop maar kun je ook gewoon goed bedienen. En als ik mocht kiezen tussen de nano en de creative zou ik persoonlijk voor de creative gaan voor de prijs. Overigens vind ik de nieuwe windows media player 11 mooier dan itunes. Je kan tussen allemaal plaatjes van de artiesten of plaatjes van albums kiezen. Erg mooi.

Hoewel itunes handiger is en er waarschijnlijk binnenkort ook wel een nieuwe itunes uit zal komen.

Moderator
    Mac Daddy
    ”AardApple”

Je telefoon knoppen zijn ook niet groter dan een oordop maar kun je ook gewoon goed bedienen.

Klopt, maar dat een mobiele telefoon kleine knoppen heeft maakt het nog niet direct goed. Ook dat kan heel ongebruiksvriendelijk zijn.
    Maar een mp3-speler is ook geen mobieltje. Op een mobieltje moeten sowieso meer knoppen dan op een mp3-speler. Dus kun je op een mp3-speler de knoppen wat groter maken.

Bijdrager
    AardApple

Damn… daar heb je toch wel een punt. Ik vind het zo jammer dat ze nooit is een keer aan alles kunnen denken. Maarja… hij is wel veel goedkoper dus dat maak het dan weer goed. :wink:
    Maar begrijp me niet verkeerd, ben geen creative fanboy. De ipod is geweldig, ik vind hem alleen heel duur. Maar voor wat hoort wat dan heh :wink:

Bijdrager
    Xigh

De knoppen zullen vast wel werken hoor, alleen een kwestie van wennen. Er worden altijd een paar prototypes gemaakt die getest worden door verschillende mensen qua gebruik gemak, dus het zal vast werken. Niet tegen iPod maar ik vind de clickwheel ook nog steeds niet zo makkelijk als iedereen doet overkomen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.