7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BoToX

Creative Zen Vision: M op powerbook?

Hallo,

Ik heb een Creative Zen(ja, ik ben een verzaker) en deze mp3-speler werkt alleen met windows. Ik zit eraan te denken om een powerbook te kopen. Kan ik dan op de een of andere manier de mp3-speler toch laten werken met een powerbook of ben ik dan echt verplicht om een intel-mac te kopen. Ik wil hem trouwens pas volgend jaar zomer kopen want dan ga ik naar de hogeschool en dan komt een notebook wel te pas. Raden jullie me een powerbook aan of moet ik sowieso voor de macbook gaan. Ik maak alleen gebruik van itunes, internet, office. Misschien heel soms iets simpels met photoshop.

Bij voorbaat dank,
    Bob Toorenaar

Bijdrager
    SL

Met wat zoekwerk op Google heb ik voor je gevonden dat met een programma genaamd XNJB (gratis!) je je Creative speler kan gebruiken op een Mac. Uit een aantal reviews heb ik gelezen dat sommige mensen dit programma gebruikten op iBooks dus je hebt geen intel processor nodig.

Bijdrager
    BoToX

Bedankt, maar helaas kan die van mij(Zen Vision:M) niet met dat programma werken. Dat komt omdat die van mij gebruik maakt van het mtp protocol dat alleen samenwerkt met windows. Kan ik op de een of andere manier windows op een powerbook zetten die ook gewoon alleen met windows werkende apparaten herkent?
    Bob

Bijdrager
    mvdenberg

Op een powerbook (PPC cpu) kan je virtual pc installeren. Zover ik weet, wordt het verkocht bij het MS Office pakket voor de mac. Binnen het virtual pc kan je verschillende versies van windows installeren.
    Let wel, dit kost aardig wat ram geheugen en processor gebruik omdat je windows start in een emulatie omgeving (en mac osx natuurlijk ook al gestart was).
    Dus ik weet niet welke mac je op het oog hebt, maar zorg voor veel ram en een snelle cpu.

Je kunt natuurlijk ook zen verkopen en een zen kopen die wel wordt ondersteund met het programma. Dat scheelt je weer een MS Office + windows licentie.

Bijdrager
    BoToX

Nou dat vind ik eerlijk gezegd iets te veel werk. Ik ben tevreden ermee. Ik denk dat ik dan toch maar voor een Intel ga. Denk dat ik dan een macbookje koop. Enige vervelende daaraan vind ik de videokaart. Ik heb hem pas in de zomer nodig dus ik hoop dat er dan nog een upgrade plaats vindt van de videokaart.
    Bedankt, Bob

Bijdrager
    tasso

wat vreemd mijn zen m werkt gewoon op mijn powerbook met xbnj.
    wat heb je met jou zen gedaan waardoor hij niet zou werken

Bijdrager
    BoToX

Ik ging er van uit dat hij het niet zou doen aangezien ik nu Ubuntu gebruikt en hij het daar niet doet vanwege dat microsoft protocol.
    Bedankt! Nu stap ik zeker over op mac.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.